Morgen komen onze hondjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Morgen komen onze hondjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 15:32

In augustus 2006 hadden wij een hond gekocht, een Akita Inu,; Frodo. Deze hond waren we erg gek mee, maar op een gegeven moment, toen kwam de vorige eigenaar aan de deur en begon wat te schelden. Dit ging omdat we die dag niet op msn hadden gereageerd hoe het met Frodo ging aangezien we er toen even niet waren. michiel (mijn vriend) alles uitleggen en hij ging weer weg. Een uur later kwam ineens iemand via de achterdeur binnen, ik was me boven net aan het omkleden om naar bed te gaan en michiel zat tv te kijken in de woonkamer. ineens werd Frodo geroepen en opgepakt. Michiel rende er snel heen en het was weer die man. hij wou frodo mee nemen. Michiel kwaad en zeggen dat hij die hond los moest laten en uit ons huis moest gaan. maar hij liep met frodo weg. michiel wou er achter aan maar buiten stond nog iemand die hij mee genomen had dus we konden niets doen.. dus onze frodo weg Verdrietig Boos! wij de politie bellen, die kwamen 1,5uur later en wij het vertellen. Zeggen ze, jullie hebben geen poot om op te staan en moeten je er bij neer leggen dat hij niet weer komt.. Verdrietig ondanks we het paspoort thuis hebben.. we misten het erg dus zijn nu weer op zoek gegaan naar een nieuw hondje. Maar uiteindelijk zijn het er 2 geworden. 2 labradors van 10 maanden. een chocade bruine reu en een creme kleurige teef. Ze worden morgen naar ons toe gebracht. hier een foto.. de bruine is al een met een flinke maat. Tong uitsteken
Afbeelding

Cheveyo

Re: Morgen komen onze hondjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:36

en nog vol reu zo te zien, kijk maar uit voor nestjes...of is de teef gesteriliseerd?
wat een raar verhaal zeg van die akita inu...hoop dat jullie van deze 2 langer plezier hebben.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:37

Zo wat een naar verhaal.
Wel weer 2 toffe honden gevonden. Die bruine is echt flink op maat zeg.. soo..
Wij zijn trouwens ook op zoek naar een labrador. En ook nog een coocker spaniel. (mocht iemand iets weten Tong uitsteken)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 15:45

Cheveyo schreef:
en nog vol reu zo te zien, kijk maar uit voor nestjes...of is de teef gesteriliseerd?
wat een raar verhaal zeg van die akita inu...hoop dat jullie van deze 2 langer plezier hebben.

Nee nog niet gebeurd.. Maar een van beide laten we helpen we kijken nog even welke Lachen
Ja inderdaad raar verhaal..
Van deze hopen we idd langer plezier te hebben Lachen

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 15:46

esperance schreef:
Zo wat een naar verhaal.
Wel weer 2 toffe honden gevonden. Die bruine is echt flink op maat zeg.. soo..
Wij zijn trouwens ook op zoek naar een labrador. En ook nog een coocker spaniel. (mocht iemand iets weten Tong uitsteken)
Ja inderdaad Tong uitsteken
Ja de bruine is al een flinkerd haha.. een kop groter dan Daisy Tong uitsteken als ik wat hoor over nog een hond wat je zoekt laat ik het wel weten haha Knipoog

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:48

Oke coolie. Liefst wel een volwassen hond. Oh, we zijn wel al bezig in asiels enzo kijken..

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:49

Pas op met twee honden van deze (zelfde) leeftijd samen! Op deze leeftijd moeten ze namelijk heel veel beheersing (in omgang, spelen, enthousiasme...) leren, en dat gaan ze van elkaar niet leren. Neem ze veel apart mee, en laat ze ook veel met volwassen honden (ouder dan 2 jaar) in contact komen. Als ze alleen elkaar hebben om mee te spelen, zal hun spel steeds ruwer worden, omdat geen van de twee zegt dat de ander te ver gaat.

Succes!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:50

Niicole__ schreef:
Cheveyo schreef:

Nee nog niet gebeurd.. Maar een van beide laten we helpen we kijken nog even welke Lachen
Ja inderdaad raar verhaal..
Van deze hopen we idd langer plezier te hebben Lachen

Verstandig idd, want 10 maanden is nog veel te jong om drachtig te worden Knipoog

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 17:42

snuffelhues schreef:
Pas op met twee honden van deze (zelfde) leeftijd samen! Op deze leeftijd moeten ze namelijk heel veel beheersing (in omgang, spelen, enthousiasme...) leren, en dat gaan ze van elkaar niet leren. Neem ze veel apart mee, en laat ze ook veel met volwassen honden (ouder dan 2 jaar) in contact komen. Als ze alleen elkaar hebben om mee te spelen, zal hun spel steeds ruwer worden, omdat geen van de twee zegt dat de ander te ver gaat.

Succes!
Klopt, zo waren we het ook van plan.. Als we gaan wandelen oid de ene keer samen de andere keer apart. En verder komt er wel eens een hond op bezoek die wat ouder is dus het komt wel goed Lachen bedankt in ieder geval Haha!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:19

idd erg naar verhaal nicole, maar heel veel plezier met deze kanjers.
Vond deze als het leukst van al je opties.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:10

Citaat:
ineens werd Frodo geroepen en opgepakt

Opgepakt?? Een Akita?? Dat zijn enorme honden...

Ik begrijp het ook niet helemaal. Was Frodo niet gechipt? Jullie hebben nota bene het paspoort? Hoe kan het dan dat Frodo volgens de politie niet terug te halen is?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:16

ja opgetilt Knipoog die man is sterk genoeg .. ja hij was gechipt en had een paspoort.. mar waarom we hem niet terug kunnen halen volgens de politie is voor ons nog een grote vraag.. ze zeiden alleen;; jullie hebben geen poot om op te staan dus moeten je erbij neer leggen dat je hem niet weer krijgt.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:16

fanny_loverr schreef:
idd erg naar verhaal nicole, maar heel veel plezier met deze kanjers.
Vond deze als het leukst van al je opties.

uhu Verdrietig
ja zal wel lukken Lachen ze zijn er over een uurtje Tong uitsteken

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:19

Raar verhaal, maar goed. Waarom nemen jullie geen pup? Dit zijn wederom (bijna) volwassen honden, wat als ook deze eigenaar ze over een paar maandjes op komt eisen? Msschn even een contractje opstellen?? Leuke honden trouwens.........wat een joekel die ene.......

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:20

we hebben al met ze overlegd over een contract Lachen ze hadden het zelf ook voorgesteld Lachen ja die ene is echt een joekel.. Tong uitsteken

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 14:40

Ze zijn er Haha! ik maak zo foto's! Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:28

Niicole... stond de chip ook op jullie naam? Dan kan je er wel degelijk een zaak van maken hoor. Voor de wet is jullie hond een voorwerp, en is er dus simpelweg sprake van diefstal!!!
Ik weet niet wat de politie heeft gezegd, maar het zou toch idioot wezen als iemand zomaar jou hond kan stelen zeg....

Ik hoop dat je misschien deze zaak alsnog eens aan kan kaarten... wie weet waar Frodo nu zit en hoe het met hem gaat.

Heel veel plezier met je nieuwe honden, ik ben heel benieuwd!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:53

Niicole__ schreef:
ja opgetilt Knipoog die man is sterk genoeg .. ja hij was gechipt en had een paspoort.. mar waarom we hem niet terug kunnen halen volgens de politie is voor ons nog een grote vraag.. ze zeiden alleen;; jullie hebben geen poot om op te staan dus moeten je erbij neer leggen dat je hem niet weer krijgt.

Ik vind het een beetje een raar verhaal.
Als de ploitie zegt dat je geen poot hebt om op te staan, luister je er toch niet direct na.
Ik zou er alles aan doen om mijn hond terug te krijgen. Jullie hadden het paspoort nog wel? En de chip stond op jullie naam?
Vind het een beetje vaag...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:34

Niicole__ schreef:

En dat heb je niet uitgezocht?

Heb je geen mail - contract - iets waarom jullie tot een overeenkomst zijn gekomen? Vind het een beetje vaag allemaal :-S

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 12:35

nee daar hadden we in eerste instantie niet bij nagedacht een contract. en ja emails hadden we etc. maar de politie deed er niks aan, dan kunnen wij ja niks beginnen!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 12:37

ziggy_janet schreef:
Niicole__ schreef:

Ik vind het een beetje een raar verhaal.
Als de ploitie zegt dat je geen poot hebt om op te staan, luister je er toch niet direct na.
Ik zou er alles aan doen om mijn hond terug te krijgen. Jullie hadden het paspoort nog wel? En de chip stond op jullie naam?
Vind het een beetje vaag...

wat moeten wij dan doen? het zelfde terug doen? en ja we hadden het paspoort nog! heeft de politie allemaal gezien en hij stond op onze naam! maar nog, wat wil je doen tegen 2 kerels? leg me dat eens uit Knipoog als je dezelfde dingen gaat ondernemen speel je weer voor eigen rechter! dus vertel Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:44

gewoon aangifte doen van diefstal in ieder geval!
en jullie weten toch waar die man woont ?! dan kunnen ze eens even fijn bij hem langs gaan....je kan niet zomaar een hond oppakken en meenemen zou even lekker worden.

leuk dat jullie twee nieuwe honden hebben, echte kanjers zo te zien! maar ik had er persoonlijk iets meer werk van gemaakt om mijn eigen hond terug te krijgen....

succes en in ieder geval veel plezier met de labjes Haha!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 12:58

kekaro schreef:
gewoon aangifte doen van diefstal in ieder geval!
en jullie weten toch waar die man woont ?! dan kunnen ze eens even fijn bij hem langs gaan....je kan niet zomaar een hond oppakken en meenemen zou even lekker worden.

leuk dat jullie twee nieuwe honden hebben, echte kanjers zo te zien! maar ik had er persoonlijk iets meer werk van gemaakt om mijn eigen hond terug te krijgen....

succes en in ieder geval veel plezier met de labjes Haha!
we zijn een aantal keren heengeweest (naar het politiebureau). met email, paspoort etc. en steeds het zelfe ''liedje''. we weten waar hij woont ja, maar het probleem is, hij heeft Frodo niet altijd thuis. dat hebben we van zijn ex vrouw. die zei ook je kan het proberen om er heen te gaan, maar hij heeft frodo bij iemand anders en wil niet zeggen waar.. ook hebben we al een advertentie op internet gehad. ook geen reactie's. we kunnen gewoon niks meer..

dankje Lachen zal wel lukken met de newbies Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:32

Pfoe... hoe meer ik lees, hoe meer ik zeg; Ik had de politie héél duidelijk gemaakt; OF ze gaan mee mijn hond terug halen (het is mijn eigendom, adres bekend, die man zorgt maar dat ie 'm terughaalt terwijl je daar wacht met de politie), OF ik ga die hond ZELF halen.

En wat ik doe tegen twee mannen? Dat kan ik je vertellen. Ik trommel alle mannelijke vrienden die ik heb op en neem ze mee. Ik denk niet dat meneer dan nog veel te vertellen heeft, want dat is een mooi groepje... en zelf neem ik een flinke wandelstok mee. Ik zal niet beginnen met geweld... maar die hond gaat mee terug. En mocht ie zich bedreigd voelen, dan belt ie de politie maar... die is toch al op de hoogte! Kunnen ze gelijk zorgen dat mijn hond mee terug gaat.

Maar ik vind 't ook vreemd hoor. Iemand steelt een hond en de politie vind 't gewoon goed? Dat kan absoluut niet. Dat is hetzelfde als dat een inbreker jou TV jat en de politie zegt; ''Tja, kan gebeuren, hij mag 'm houden''...

Ik kan je trouwens 100% verzekeren dat NIEMAND mijn honden steelt. De eerste de beste die dat probeerd komt echt niet ver...! Boos!

Rare wereld...

Ik ben blij dat je twee nieuwe, prachtige honden hebt, maar ik zou Frodo maar niet opgeven als ik jou was. Ik zou er écht een zaak van maken. Als de politie niet wil meewerken, zou ik rechtsbijstand inschakelen. Er moet iets mogelijk zijn, dat weet ik zeker, aangezien de hond voor de wet een voorwerp is en in jou bezit. Het is gesloten, dus heb je recht het terug te krijgen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:18

Ik had er als nog alles aan gedaan.
Hier in het topic komt het een beetje over als of je hond is gestolen, je er niet zoveel aan hebt gedaan om hem terug te krijgen en je maar weer twee nieuwe honden neemt.

Nog gefeliciteerd met je nieuwe honden, die bruine is echt een beer van een hond. Veel plezier met ze!