Onstoken tumor bij onze hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Onstoken tumor bij onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 11:08

Gaan vanavond weer terug naar de DA ben bang dat het einde verhaal is.. Boos!

Hebben haar een jaar geleden laten opereren aan een tumor, die is helemaal verwijdert samen met 1 van haar tepels.
Binnen 2 mnd was die helemaal terug..
Nu zit er een tumor van zeker 5cm.. (en dan hebben we het over een hondje op groote van n snautzer)

Kwam ik er gister achter dat er ineens pus uit haar tepel komt (die langs de tepel zat die verwijdert is..)
De tumor zit echt vast aan die tepel, en ben dus ook bang dat de pus uit de tumor komt.. (als dat kan)

Ze is nu 12 jaar.. Heb haar 11 jaar gehad.. Pff zou toch vreemd zijn als ze er niet meer is..

Wat zouden jullie doen, stel DA zegt einde verhaal.. Inlaten slapen, of proberen haar nog langer door te laten lopen??
Ze heeft geen pijn en is ook nog actief,, het wordt alleen wel moeilijk als er straks nog meer troep uit haar tepel enzo komt.. En hoe ga je zoiets tegen!?

Debsey

Re: Onstoken tumor bij onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:20

Ik zou haar ook niet meer laten helpen...
Tepel goed schoon houden,goed verzorgen en alles.
De schat is nu 12 jaar en heeft zo te horen een geweldig leven bij jou gehad.
Maak er de aankomende tijd een feest van en geniet van elkaar zolang ze er nog is.
Als ze pijn krijgt en geen plezier meer heeft in het leven dan zou ik de knoop door hakken en in laten slapen.
Een operatie op haar leeftijd lijkt me ook niet leuk voor der

Heel erg veel sterkte meid Vriendjes zijn?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 12:25

Ja wil haar sowiso nog niet laten inslapen als ze nog zo fit is..
En hoe hard het ook klinkt, ik denk dat zelfs als we haar laten opereren het voor haar niet veel meer uitmaakt, en dan kan ik me die 350,- beter nog een keer besparen.. Wil haar misschien op honden kerkhof leggen.. Kost dan misschien wel wat maar kan haar gewoon niet zomaar bij de DA laten als hij haar moet laten inslapen..

Wat zouden jullie doen?? Haar bij DA laten of meenemen??

Heb ook over nagedacht haar in de tuin te begraven in n kistje.. Of bij het meer waar ze zo graag komt.. Gewoon op n afgelegen plekje n flink diep gat maken en haar daar dan inleggen..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:52

Wat erg, sterkte! Je mag alleen je hond niet zomaar ergens begraven, dus dat laatste wat je misschien wil, dat mag niet. Ik zou haar bij de dierenarts laten denk ik..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 12:59

En wie komt mij daarop controleren??? Heb onze kat daar ook begraven Geld, geld!
Wil haar gewoon niet zo achter laten.. En zo in je eigen tuin? Is toch n gekocht huis,, Dus ook de tuin is van ons.. Of mag dat ook niet??

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:04

Citaat:
Ja wil haar sowiso nog niet laten inslapen als ze nog zo fit is..
En hoe hard het ook klinkt, ik denk dat zelfs als we haar laten opereren het voor haar niet veel meer uitmaakt, en dan kan ik me die 350,- beter nog een keer besparen.. Wil haar misschien op honden kerkhof leggen.. Kost dan misschien wel wat maar kan haar gewoon niet zomaar bij de DA laten als hij haar moet laten inslapen..

Wat zouden jullie doen?? Haar bij DA laten of meenemen??

Heb ook over nagedacht haar in de tuin te begraven in n kistje.. Of bij het meer waar ze zo graag komt.. Gewoon op n afgelegen plekje n flink diep gat maken en haar daar dan inleggen..

Ik heb mijn hondje 25 september laten inslapen. Heb de lieve schat 14,5 jaar gehad en mis hem verschrikkelijk! Tumoren komen met ouderdom mee, en door lage weerstand (ouderdom) is het mogelijk dat de tumoren zich gaan verspreiden. Je kunt er dus het beste rekening mee houden dat wanneer ze jou hondje 'open' maken het al flink verspreid is! Je hoort het vaak dat na het weghalen, alles nog sneller groeit.

Onze hond zat helemaal onder de goedaardige tumoren, maar deze gingen drukken. Oudere honden krijgen een bollere ruggenwervel. De tumoren drukte tegen deze aan, waardoor hij soms zenuwuitval had. Hoe enthousiast en blij hij ook was en dagen dat hij hard liep............het was niet eerlijk tegen over hem. Hij leefde nog omdat IK hem niet kon loslaten, omdat IK niet wilde dat dat hij me verliet............Jij kent je hondje het beste, onze hond hield zich groot (je zag geen pijn), maar probeer realistisch te blijven.

Ik heb onze hond thuis laten inslapen, dit kost wel iets meer, maar was voor mij en voor hem het prettigste. Heb hem daarna opgetild en in z'n mand gelegd. 's avond heb ik hem naar het dieren crematorium gebracht (Haaglanden), die zelfde avond is hij nog gecremeerd. As heb ik thuis en wordt verstrooid in de tuin. Wat ik heb gehoord is dat een graf maar voor een jaar is........beesten begraven in eigen tuin wordt door de wet verboden, maar niemand verbiedt de as in je tuin te begraven.

Als je vragen hebt mag je me PB!

Wens je in iedergeval heel veel sterkte! Ach gut

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:08

Citaat:
En wie komt mij daarop controleren??? Heb onze kat daar ook begraven
Wil haar gewoon niet zo achter laten.. En zo in je eigen tuin? Is toch n gekocht huis,, Dus ook de tuin is van ons.. Of mag dat ook niet??

Niemand komt je hier op controleren. Wij konden onze hond ook op de boerderij laten begraven bij mijn oom, maar het gat moest dan zo diep zijn, omdat ze op de één of andere manier toch naar boven schijnen te komen. Diepte betekend water. Wij wilde hem niet in het water neerleggen, maar dat is een persoonlijke keuze!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 14:12

Nee dat begrijp ik dat je m niet in het water wilt leggen.. Wat raar dat ze vanzelf weer boven komen :-s
Misschien idd laten cremeren en uitstrooien..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 21:10

Net bij DA geweest.. heeft antibiotica gegeven voor de ontsteking.. Hij zegt niets meer aan doen verder nu is t gewoon afwachten.. Maar ze is nog fit dus het kan nog wel even duren Lachen

Dus toch wel een beetje positief..