Gerbils

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:29

Hallo bokkers,

Ik weet niet of of dit hier goed staat, of dat er toevallig al een topic over is. Heb gekeken maar niet kunnen vinden.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook bokkers zijn die toevallig ook gek zijn op Gerbils.
Voor de mensen die geen flauw idee hebben wat het voor dieren zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerbils

Ik heb zelf toch een behoorlijk aantal gerbils op dit moment. Mijn mannetje en vrouwtje hebben tot nu toe 3 nestjes gehad. Ik stop het nu want het is wel goed geweest. Zoveel vraag naar gerbils is er niet.
Mijn mannetje is zwart, behoorlijk dik en al op leeftijd. Het is niet de liefste gerbil, hij hangt namelijk zo in je vingers. Jammer want het is een pracht ding om te zien. Hem zou ik nooooit weg doen.
Mijn vrouwtje is grijs/wit, leuk ding. ze is nu 3/4 jaar oud en super lief.
Dit stel is geweldig samen, ze wassen elkaar, zorgen voor elkaar, voeren elkaar. Zijn net elkaars schaduw.
Ze hebben dus al 3 nestjes gehad. Het 1e nestje hebben we naar een winkel gebracht. Eigenlijk tegen mijn wil in maar ik ken de mensen en er wordt goed voor ze gezorgt.
het 2e nestje heb ik nog. het 3 mannetjes en 2 vrouwtjes. 2 super mooie bruin/witte en 3 zwart/witte.
Het laatste nestje ligt nu nog bij mama en papa en is net 2 weken oud. oogjes dicht, je begint ze nu te zien. deze allemaal zwart/wit of volledig zwart.

Wat ik met dit nestje doe weet ik nog niet, vandaar dat ik ook wel contact zoek met andere gebril-bokkers. Ik ben van plan mijn vrouwtje te houden met 2 vrouwtjes-kindertjes, en mijn mannetje met 2 mannetjes-kindertjes.
Ik breng er 3 naar mn school (terra-college), houd wel in de gaten of ze goed verzorgt worden.
Het scheelt dat het geen dieren zijn die je dagelijks op de hand moet houden om te knuffelen, als bijv. een konijn.

Nou, ik hoop dat er nog meer gerbil-bokkers zijn! Haha!

Groetjes Pellll

dovish

Re: Gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:45

Ik heb ook gerbils, nu nog twee die elkaar naar het leven staan en die ik dus gescheiden hou.
Ik kreeg er eerst twee of drie omdat mijn zusje zogenaamd alleen vrouwtjes had gekregen (van een slangenhouder) maar er helaas toch een mannetje bij zat. Dat waren mijn eerste gerbils. Het slachten er van is niet zo moeilijk, maar ik heb toch twee keer een foutje gemaakt en dus een nestje gehad. Helemaal gek werd ik er van, vooral omdat het heel goed leek te gaan, en er dan ineens gevechten uitbraken. Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik 's nachts wakker werd van het lawaai dat ze elkaar aan het uitmoorden waren. Dan was er al niks meer aan te doen. Drie of vier keer een gerbil teruggevonden waarvan de nek vakkundig doorgebeten was door een medebewoner..
Ik heb er nu nog twee over, twee mannen. Ze zitten in een bak maar zijn gescheiden door gaas. Als ik heel eerlijk ben zou ik nooit weer voor deze diertjes kiezen. Ze zijn leuk om te zien, nestjes zijn ook heel lief en schattig, maar je komt er niet meer af.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:21

goh, dat is vervelend. heb ik totaal geen last van. al mijn gerbils gaan super met elkaar om. ik heb dan ook een mannetje en vrouwtje, wie weet ligt dat anders.
de kleintjes gaan ook super.
ik vindt het nu ook wel vervelend dat ik steeds nestjes heb, dit is ook het laatste nestje maar ik koos er zelf voor.
ik ben er toch wat positiever over Clown

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:24

ik heb ze ook gehad, 2 mannetjes ging heel goed Lachen

Toen overleed er 1 en heb ik er een vrouwtje bij gezet bij degene die overgebleven was. Stuk of 8 nestjes gehad, en uiteindelijk vond ik dat ik ze niet de aandacht kon geven die ze verdienden.. Ik veranderde het hok op den duur nauwelijks.. ze zitten nu bij een andere hobbyfokker in een enorm hok Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:28

mijn kleine nichtjes hebben ze, en ze noemen ze gebillen Tong uitsteken

Zelf heb k ze niet

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:28

ja je moet er toch tijd in steken.
ik heb ze in een prachtig terrarium. je ziet ze gangetjes graven en rennen/springen/zooi maken.
ik verander het terrarium redelijk vaak, maar waar ik me dan zo mateloos aan kan ergeren/en ook wel weer om kan lachen, is dat mijn vervelende terrorist mannetje gelijk de boel verbouwd.
dan maak je het zo mooi en is het binnen no-time onder het zaagsel verdwenen Vork
haha

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:30

Ook mijn gerbils zijn heel vrede lievend, eigenlijk ging elke combinatie heel goed. Alleen de koppeling zelf is altijd even moeilijk, dat moet gewoon goed gebeuren maar dan gaat het vaak voor de rest gewoon goed.

Ik deel eerst het hok in twee stukken, elke gerbil een eigen gedeelte. 3x per dag wissel ik ze van kant zodat ze aan elkaar gewend zijn. Na een paar dagen mogen ze samen in een emmer, de ruimte moet echt klein zijn omdat ze anders last krijgen van teretorium drang en dan gaan ze dus vechten. Ik doe ze steeds een uurtje in de emmer en dan weer terug in hun eigen gedeelte. Als het goed gaat mogen ze steeds langer samen in de emmer, langzaam mogen ze dan in één van gedeelte van hun hok. Als dat goed gaat mogen ze het hele hok hebben.

Heb verschillende combies gehad, mannetjes samen, vrouwtjes samen en gemengd. Gemengd ging onbewust en kwamen veel te veel jongen, uiteindelijk nog wel een tijd een vrouwtje bij twee mannetjes gehad maar die was 4 jaar en kon volgens mij geen jongen meer krijgen. Ieder geval ze heeft nog een jaar met de twee mannetjes geleefd zonder ooit een nestje te krijgen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:41

Mijn ouders hebben ook gerbils, zijn leuke dieren om naar te kijken!
Ze hebben nu ook 8 ukkies, is al het zoveelste nestje, gelukkig kunnen wij de jongen naar de fokker brengen Knipoog

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:21

Ik heb er ook 2 Haha! http://members.lycos.nl/pandoralife/hpb ... erbils.gif

Zo zien die van mij eruit.

Wij hebben deze kooi voor ze: ( hij ziet er kleiner uit dan dat hij is Knipoog )

http://img228.imageshack.us/img228/3460/kooitje1rl7.jpg

Ze hebben het er heel erg naar hun zin en zijn zeer actief Haha!

Af en toe gaan ze in een ander (kleiner) kooitje, die hebben we tot bijna bovenaan gevult met stro en hooi zodat ze lekker kunnen graven! Deze kooi is het ongeveer:
http://www.ter.nl/webwinkel/images/Rody ... 20luxe.jpg

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 07:16

gaat dat goed gerbils en trailies? De mijne zitten heel af en toe als ik het hok aan het verschonen ben in een tralies hokje maar dat wil echt niet Gaan meteen als een gek aan het tralies knagen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:57

ik heb de kleintjes nu ook in een soort hamster kooi met tralies. net zo groot als je 2e foto maar dan wel met tralies.
Ik heb ze eerder in een dichte gehad met een traliedakje. hier ging mijn vrouwtje gewoon doorheen. ik heb haar 3 keer moeten vangen. dat was wel even schrikken.
dus ik ben echt blij met mijn terrarium. dikke laag zaagsel en 2 kapotte potten als hutjes. heb ergens onder al het zaagsel een cocosnoot liggen, en heb een verhoging dmv stenen.
ze hebben het er prima naar hun zin gelukkig. Lachen

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:42

Visconti schreef:
gaat dat goed gerbils en trailies? De mijne zitten heel af en toe als ik het hok aan het verschonen ben in een tralies hokje maar dat wil echt niet Gaan meteen als een gek aan het tralies knagen.

Dat doen ze ook, en ze klimmen het hele kooitje af.. maar ach, houd ze bezig Vork