Ik weet niet of of dit hier goed staat, of dat er toevallig al een topic over is. Heb gekeken maar niet kunnen vinden.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook bokkers zijn die toevallig ook gek zijn op Gerbils.
Voor de mensen die geen flauw idee hebben wat het voor dieren zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerbils
Ik heb zelf toch een behoorlijk aantal gerbils op dit moment. Mijn mannetje en vrouwtje hebben tot nu toe 3 nestjes gehad. Ik stop het nu want het is wel goed geweest. Zoveel vraag naar gerbils is er niet.
Mijn mannetje is zwart, behoorlijk dik en al op leeftijd. Het is niet de liefste gerbil, hij hangt namelijk zo in je vingers. Jammer want het is een pracht ding om te zien. Hem zou ik nooooit weg doen.
Mijn vrouwtje is grijs/wit, leuk ding. ze is nu 3/4 jaar oud en super lief.
Dit stel is geweldig samen, ze wassen elkaar, zorgen voor elkaar, voeren elkaar. Zijn net elkaars schaduw.
Ze hebben dus al 3 nestjes gehad. Het 1e nestje hebben we naar een winkel gebracht. Eigenlijk tegen mijn wil in maar ik ken de mensen en er wordt goed voor ze gezorgt.
het 2e nestje heb ik nog. het 3 mannetjes en 2 vrouwtjes. 2 super mooie bruin/witte en 3 zwart/witte.
Het laatste nestje ligt nu nog bij mama en papa en is net 2 weken oud. oogjes dicht, je begint ze nu te zien. deze allemaal zwart/wit of volledig zwart.
Wat ik met dit nestje doe weet ik nog niet, vandaar dat ik ook wel contact zoek met andere gebril-bokkers. Ik ben van plan mijn vrouwtje te houden met 2 vrouwtjes-kindertjes, en mijn mannetje met 2 mannetjes-kindertjes.
Ik breng er 3 naar mn school (terra-college), houd wel in de gaten of ze goed verzorgt worden.
Het scheelt dat het geen dieren zijn die je dagelijks op de hand moet houden om te knuffelen, als bijv. een konijn.
Nou, ik hoop dat er nog meer gerbil-bokkers zijn!

Groetjes Pellll