Zojuist is mijn lieve cavia Draakje overleden.
Afgelopen donderdag vond ik Draakje al wat stiller dan normaal en vrijdagavond zat ze er erg slecht bij. Helemaal opgeblazen en ik vond dr ook al wat magertjes. Ik heb dr toen naast de verwarming gelegd en met een spuitje wat eten naar binnen gespoten, ook heb ik wat zonnebloemolie gegeven omdat ik al verwachtte dat ze last had van dr darmen en dan wil olie nog wel eens helpen. Zaterdag ging het erg slecht en ben ik naar de dierenarts gegaan. Die concludeerde dat ze inderdaad veel gas in dr darmen had maar hij gaf Draakje nog een kans omdat haar reflexen nog waren. Ze kreeg twee spuitjes en ik moest drie keer per dag zelf een spuitje geven en daarna dwangvoederen met speciaal voer.
's Avonds zag ze er wat uit dus ik had goede hoop.
Vannacht had ik de wekker gezet om een spuitje te geven en toen zag er juist weer heel slecht uit. Zwaar ademend, vacht opgezet en een opgeblazen buik.
Toch maar het spuitje gegeven en even laten met rust gelaten. Vervolgens wilde ik dr nog wat voeren. Dit vind ze vreselijk en ze stribbelde ontzettend tegen, opeens begon ze heel erg te shaken en naar adem te happen. Toen viel ze om en toen wist ik dat het einde nabij was... Ik wilde eigenlijk nog mond op mond beademing geven, maar ja, hoe?
Ze heeft op mn schoot haar laatste adem uitgeblazen.
Slaap lekker Draakje, hopelijk tot ooit.
Wat het nou uiteindelijk geweest is, zal ik waarschijnlijk nooit weten. Ik moet maandag sowieso de dierenarts bellen en dan zal ik het vragen..