hoe herkend een kat je ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

hoe herkend een kat je ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:08

beetje een rare titel Bloos

maar elke x als ik naar huis ga en als me kat buiten is komt ze meerennen naast me fiets
( als ik bijna bij huis ben ) maar hoe weet ze nou dat ik dat ben ? ik zeg hellemaal niks en fiets gewoon rustig door , en tog komt ze me achterna Clown

iemand een idee ?

Tancreda4

Re: hoe herkend een kat je ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:10

Geur, geluid, zicht? Geen idee eigenlijk. Ik kom altjid op heel onregelmatige tijden thuis, en zodra ik de achterdeur achter mn kont dicht laat vallen, hoor ik boven mijn kat al komen. Terwijl ze bij de rest van het gezin gewoon blijft doropitten.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:19

ja raar is dat he ... we hadden het met onze vorige kat ook , dan gingen we op vakantie en dan zorgde de buurvrouw voor haar .. naar paar dagen kwam ze niet meer opdagen en als hij weer thuis waren zat ze dezelfde dag weer voor de deur

net alsof ze dat weten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:35

XxSultanxX schreef:
ja raar is dat he ... we hadden het met onze vorige kat ook , dan gingen we op vakantie en dan zorgde de buurvrouw voor haar .. naar paar dagen kwam ze niet meer opdagen en als hij weer thuis waren zat ze dezelfde dag weer voor de deur

net alsof ze dat weten

Dat is idd ook zo herkenbaar. Als we 3 weken op vakantie waren, kwam een van onze katten de laatste week/weken niet meer thuis en werden we weer bezorgd opgebeld door mijn opa en oma. En op het moment dat we thuis kwamen zat ze voor de deur Haha!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:01

dierlijk instinct ?

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:04

ja en geur denk ik

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:07

Ik denk dat ze dat ook voelen, mijn honden waren een keer toen wij een week naar het buitenland gingen, bij mijn opa en oma. Vinden ze echt niet erg, tot de laatste avond dat we daar waren, toen werden ze helemaal onrustig. Ze wisten gewoon dat we ze de volgende dag kwamen ophalen. Hoe? geen idee..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:10

Onze kat (van de 3) zit al voor de raam te mauwen als ze hij me aan ziet komen met de fiets. Wat hij doet is mekkeren. Ook naar vogeltjes bijvoorbeeld.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:11

Ik denk ook geur!
Ik heb dat ook bij een kat in de buurt zo raar maar wel leuk Haha!

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:12

Mijn kat zat me vroeger altijd op te wachten van school. Hij wou eigenlijk nooit naar buiten, dus bleef hij binnen voor de deur zitten en werd helemaal gek als ik nog maar een uurtje te laat was. Heel vervelend als ik een keer met iemand wou afspreken. ROFL

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:15

denk ook voornamelijk geur. mijn pony stond altijd al te wachten voor het draad als ik er bijna was(fietste dan nog op de weg en mensen zagen haar dan al klaarstaan) ook mijn hond werd helemaal gek als ik uit school kwam en in de buurt van het huis kwam daaraan herkende mijn ouders dat ik thuis kwam. denk dat het toch een dierlijkinstinct is

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:35

katten zijn wat dat betreft heel slim! ze zien heus wel dat jij het bent! ( dat is mijn interpetatie ) en ze herkennen zeker het geluid van je fiets ( ook al maakt hij geen lawaai )
Katten hebben ook een goede reukvermogen! dus dat kan het ook zijn!

Soms is het tijd besef! mijn katten zitten savonds altijd voor het raam als het de tijd is als ik thuis moet komen! dus als ik een keer eerder ben zitten ze niet voor het raam!! Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:38

Geur, en ze horen het Lachen
Je fiets maakt meestal hetzelfde geluid, ze hoeven maar 1 bekend gelduije te horen en ze willen weten of het echt datgene is wat ze denken dat het is Lachen

Tijdsbesef kan ook idd. Ja
1 van onze katten zit al een uur van te voren in de keuken als ze vlees krijgt Huilen van het lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 01:08

Onze kat herkent zowel het geluid van mijn auto als die van mijn vriend.
Verder kent hij onze voetstappen ook.
Is het een van ons, dan komt hij aangerend. Is het iemand anders, dan verstopt ie zich en gaat ie om het hoekje zitten loeren of het veilig is.

De meeste mensen die bij ons komen kent ie wel. Dan komt hij alsnog naar die mensen toe om ze te verwelkomen.
Blijken het vreemden te zijn, dan zie je 'm niet meer terug. Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:12

ja katten zijn daat hee typisch is vind ik!!! maar wl leuk!!! ze zeggen wel is! een kat went aan de omgeving en niet aan de mensen!!! maar katten wennen wel degelijk aan mensen!!! en daar hebben wij allemaal bewijs voor!!! Haha!