Kat doet raar, weet iemand wat het kan zijn??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Kat doet raar, weet iemand wat het kan zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 12:19

Hallo allemaal,

Mijn 2 jarige kat doet een beetje raar al 5 dagen.. Hij maak zegt maar geluiden alsof hij hoest/kokhalst en ook die bewegingen maar dan komt er niks uit. Hij ziet er helemaal niet ziek uit en gedraagt zich voorderest helemaal normaal. Hij eet en drinkt goed en zijn ontlasting is ook normaal.
Hij komt wel veel buiten, maar het is geen niezen wat hij doet en zijn neus en ogen zijn ook gewoon normaal.

Toen hij het de 1e keer deed dacht ik dat hij moest overgeven.. Maar hij maakt een stuk of 6 keer dat geluid ( en die bewegingen van kokhalzen) en dan stopt hij weer.

Ik zat nog te denken aan iets van een haarbal ofzo? Maar hij krijgt wel 1 keer in de zoveel tijd zo'n snoepje wat normaal gesproken haarballen tegen zou moeten gaan.

Hij wordt altijd netjes optijd geënt en ontwormd en ik heb hem van kleins af aan en hij is nog nooit ziek geweest of iets.

Hij krijgt altijd het zelfde voer en om de dag een beetje kattenvlees. Hij is netjes op gewicht en slaapt goed en is gewoon helemaal aktief.

Maar het zit me toch niet helemaal lekker, weet iemand wat het kan zijn?

Agnes Lachen

assie

Re: Kat doet raar, weet iemand wat het kan zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:15

Ik zou d'r even een belletje richting dierenarts tegenaan gooien. Die weet er meer vanaf en telefonisch consult kost je niets (telefooneerkosten ja).

Het klinkt namelijk wel als haarbal, maar misschien zit er ook wel een stokje/graatje vast in de slokdarm oid. Je weet het niet. Gewoon even dierenarts bellen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 13:25

Ik heb de dierenarts al gebeld ( moest sowieso een afspraak maken voor enten weer) en die zegt dat het van alles kan zijn maar zolang hij nog eet en aktief is er geen nood is.

Maar ik ben toch wel benieuwd of iemand dit heeft mee gemaakt, en wat het toen was want ik vertrouw het niet helemaal.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:44

Ik heb geen idee wat het is, alleen een kat van ons doet het ook, na het drinken.
Dan drinkt hij, en dan moet hij een paar keer zo kuchen, en is het over.
Hij is verder ook gewoon gezond, dus denk dat het misschien iets met z'n keel/luchtpijp is..

Maar even in de gaten houden, zolang hij nog gewoon eet etc.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:20

Misschien zit er wel iets dwars ofzo?? iets verkeerds gegeten..... die van ons doen t af en toe ook wel eens, dan gaan ze daarna gras eten (daar gaan ze van overgeven).

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:29

Mijn kat heeft dat een paar jaar geleden ook gehad.

Hij had gras gegeten en een sprietje was achter zijn huig blijven zitten. En dat wilde dus niet meer voor of achteruit. Gevolg was dat hij bij de da een roesje kreeg en toen hebben ze dat weg kunnen halen. Een paar dagen later had hij precies hetzelfde weer (volgens da was dat echt toeval) en dat is toen ook weer verwijderd. Kosten? Ik had er heel wat baaltjes hooi voor de paarden van kunnen kopen Cool.

Heb je ook het idee dat hem wat dwars in zijn keel zit?
Gezien het aantal dagen dat hij er last van heeft zou ik toch even met hem naar de da gaan.
Laatst bijgewerkt door Alani op 24-10-07 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:31

Ik denk toch richting haarbal. Er zit duidelijk iets dwars. Ik ken die snoepjes ook wel. Die moet je niet zien als medicijn. Als ze helpen is het mooi meegenomen, maar persoonlijk denk ik er het mijne van...
Een kennis gaf haar kat dagelijks een likje margarine, dat maakte dat de haarballen goed naar buiten kwamen. Volgens mij is er bij de dierenhandel ook iets te krijgen om het opbraken makkelijker te maken.
Maar het allerbeste advies is nog altijd: vraag aan de DA of hij er iets voor heeft.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:35

dit klinkt als grasprietje in de keel. die blijft dan hangen omdat gras net als fluweel broeken zijn (ene kant op glad, andere kant op ruw)

bij de da kunnen ze dit onder een roesje weghalen, en klaar is kees

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:54

die zwarte van mij doet dat ook regelmatig.
Ik heb toen van de DA een tube lax -a- past gekregen en kan hem daarvan een beetje geven.
Dat helpt meestal wel.
Ja

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:25

Zou inderdaad zoals de andere zeggen even naar de dierenarts gaan. Het klinkt of er iets vast zit in zijn keel. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een keer een kat gehad met een naald achter in de keel. (sindsdien zijn de naalden altijd ERG goed weg gestopt.)
Dus even naar de DA, die kan kijken wat er zit. Veel succes in ieder geval!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 05:57

bedankt voor de reacties Lachen

Dierenarts gister al gesproken en die zei zolang de kat goed eet en drinkt en zichzelf blijft dat het dan waarschijnlijk een haarbal is die hij er niet goed uit krijgt.

Vannacht heeft m'n kat het weer een paar keer gedaan,maar eten doet hij zoals hij altijd doet en drinken ook. zijn ontlasting is ook gewoon normaal..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 07:14

klinkt idd alsof er iets in de keel zit,
kun je in het bekkie kijken?
dan zou ik even goed kijken of ik wat zag !

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:28

Heb in z'n bekkie gekeken maar daar is niks te zien...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:15

Mijn kat heeft het ook gehad, ben toen naar de dierenarts geweest en mijn kat had iets verkeerds gegeten waardoor de boel wat geirriteerd was geraakt, niks ernstigs...

Als je het echt niet vertrouwd gewoon even langsgaan, succes en sterkte voor je hoestende katje!

kimmiej17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:21

Onze kat had pas een lange haar in z'n bek/keel en toen deed tie ook zo raar.
Wij konden iets zien zitten en hebben hem er toen uitgekregen.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:36

mijn kater heeft dat ook gehad , hij ging uiteindelijk bloed niesen; chronische niesziekte, maar dat uitte zich al na 5 dagen... (het niesen dan) verder kan het verhaal van het grassprietje het ook zijn....maar ik neem aan dat je gewoon naar je DA gaat als je het niet vertrouwd!