Koppelen konijnen? (foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Koppelen konijnen? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:03

Eindelijk, na lang zoeken, een voedster gevonden voor mijn gecastreerde ram waarvan zijn medehok genood onlangs was overleden.
Ze is eigenlijk heel saai, maar toch is ze in haar doen prachtig!
Het is een wildkleur damen. De rede waarom we haren hebben genomen is dat zei al sinds 2006 in het asiels zat.
Grote kans dat zei dus nog wel een tijd zou blijven zitten en ag, mijn konijn kijkt echt niet naar het uitelijk van zijn mede hok genood! Toch?
Alleen nu komt mijn vraag over het koppelen.
Ze worden momenteel in neutraal terein aan elkaar gekoppeld, om precies te zijn op de wc. Beide (waarvan het vrouwtje inmiddels dus ruim 1 jaar) hebben alleen gezeten (man sinds het overlijden van zijn hokgenood).
Mijn moeder en ik houden dus om de beurt de wacht (ja, dat houd ik dat ik dus nu op de wc aan het laptoppen ben Vork )
Ik vind het uitstekend gaan momenteel.
Ze liggen heerlijk rusitg naast elkaar. Nog geen ene knauw, brom o.i.d. gehoord. Femy (de vrouw) heeft zelfs Noppes (de man) gewassen. Ze kan over hem heen springen gek doen en noem maar op maar hij blijft heerlijk rusitg liggen.
Nu is mij in het asiel verteld dat je ze eerst van elkaar moest scheiden. Maar als ik ze zo heerlijk van eklaar zie genieten vind ik het zo sneu om ze dadelijk weer van elkaar te moeten scheiden.
Wat raden jullie mij aan?
Ik wil het zeker niet overhaast aanpakken.
Dus, samen houden of toch zometeen weer gaan scheiden voor de nacht?

Ook nog even wat foto's voor de nieuwschierige onder ons.

Afbeelding
Gezellig samen. (redelijk wazig, mijn excuses daarvoor)

Afbeelding
Samen relaxen

Afbeelding
Close up van dr heerlijk kopje.

Afbeelding

Margoooo

Re: Koppelen konijnen? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:06

Mijn konijnen zijn vrijdag voor het eerst samengeweest (koppelen dus) Het klikte ook gelijk goed, heb ze daarna ook niet uit elkaar gehaald. Het is wel belangrijk dat ze elkaar kunnen ontlopen Knipoog

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:20

Heeey!
Ik zou ze ook absoluut niet meer uit elkaar halen, want dan heb je kans dat ze dus wel gaan vechten! Dit is echt serieus een droomkoppeling, ik maak ze vrij zelden zo rustig mee (ik werk bij een opvang en koppel dus regelmatig konijnen Knipoog)! Dus als je de mogelijkheid hebt ze bij elkaar te houden, zou ik dat zeker doen. Als ze nu al rustig zijn, zal dat over nacht niet veel veranderen Lachen.
Gr.
Naatje

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 23:47

Inmiddels zitten ze nog steeds gezellig samen knus op de wc Tong uitsteken
Morgen gaan ze gewoon met zijn 2e naar buiten want ze doen het super met elkaar! Allebei de konijnen zie ik zo op fleuren. Heerlijk om dit weer te kunnen zien!
Elkaar wassen, naast elkaar liggen, elkaar opzoeken als de gevaarlijke enge rode kitten kater komt kijken. Tong uitsteken

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:38

Gewoon lekker bij elkaar laten. Ja Het schijnt zeer goed te gaan tussen die 2 dus waarom weer uit mekaar halen?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 13:33

Is dus de hele nacht goed gegaan. Vanochtend geen plukken haar oid gevonden.
Nu gaan ze dus straks het buiten verblijf in nadat die grondig zal worden schoongemaakt.
Neem aan dat dit dan ook goed zal gaan?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:33

Ik denk het wel Lachen. En mochten ze gaan vechten, gewoon laten gaan. Tenzij bloed gaat vloeien, dan moeten ze echt uit elkaar, maar ik verwacht dat het goed gaat.
Is de wc trouwens verwarmd? Aangezien het nu buiten best wel koud is, kan je ze niet zomaar naar buiten zetten als ze nu een paar dagen binnen zijn geweest! Veels te groot temperatuurverschil! Is zij überhaupt een buitenkonijn?

Gr.
Naatje

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 14:47

Nee de wc is niet verwarmd ook is de kachel gister en vandaag niet aan geweest (ze is sinds gister middag binnen).
Zij is een buiten konijn. Heeft daar in een soort tralie gebouwd 'hok' gezeten dat lichtelijk was afgeschermd met een lap. Dus de kou is zij aan gewend.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:27

Heeey!
Ok das mooi Lachen nou als je het mij vraag tstaat er niks meer in de weg om ze samen in het buitenverblijf te zetten!
Succes!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 06:49

Die van mij zijn ook gekoppeld Clown Daarna nooit meer zonder elkaar geweest... als de een nar de da moet, gaat de ander ook mee. Ze doen altijd alles samen, eten, slapen, spelen, kroelen en achter de kat aan.