Sproeiend rammetje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Sproeiend rammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:14

Ik heb sinds zaterdag een vriendje voor ons (vrouwelijke) konijn. Het gaat super tussen die 2!
Alleen nou sproeit het rammetje zo, we hebben ze voor de kennismaking bij ons in het tuinhokje, waar we de helft hebben afgezet zodat ze op neutraal terrein elkaar leren kennen. Zoals gezegd gaat het super maar overal zitten vlekken van het sproeiende konijn. Hij is gecastereerd.
Is dit slechts tijdelijk omdat hij zijn territorium aan het maken is of zal hij dit altijd blijven doen?

Ik wist het trouwens wel hoor, ik heb hem uit de opvang en daar vertelden ze me dat hij dit wel kon doen. Alleen had niet door dat het zo erg was (werkelijk alles zit onder de vlekken).

Niet gaan denken dat hij hierom weer weg zou moeten hoor, als het altijd zo zal blijven dan is dat maar zo maar ben gewoon benieuwd Lachen

Nathachou

Re: Sproeiend rammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:17

Heeey!
Het kan inderdaad helaas voorkomen dat mannetjes door blijven sproeien, ook al zijn ze gecastreerd. Vrouwtjes kunnen dit trouwens ook! Miss dat als hij eenmaal gesattled is, het minder wordt, maar dat durf ik zo niet te zeggen!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:35

Vaak wordt het wat minder als ze gesetteld zijn, maar daar is geen garantie op.
Ik denk dat in ongeveer 9 van de 10 gevallen het sproeien na een tijdje ophoudt.

OT, maar wat is je zoontje vreselijk schattig zeg!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:18

Hihi dankje!

Ik hoop dat hij er binnenkort mee ophoud, we'll see!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:46

Anna-Jelly schreef:
Hihi dankje!

Ik hoop dat hij er binnenkort mee ophoud, we'll see!

Hoelang is het geleden dat je konijn gecastreerd is? Het kan soms wel 6 tot 8 weken duren voordat hij op houdt met dat gedrag.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 23:56

Dat weet ik niet precies maar geloof toch wel een paar maanden terug. Het is nu al minder heb ik het idee, zal straks wel weer erger worden als ze in hun hok komen (zitten nu in een tijdelijk hok, ivm neutraal gebied voor kennismaking).
Gelukkig vinden ze elkaar wel lief, eten tegelijk uit 1 bakje en liggen tegen elkaar aan Lachen

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:29

ik heb het ook gehad bij mijn rammetje! EN HET STONK!!!!!!!!!!!!!!! ik heb mijn konijn weg moeten doen!! want hij plaste de hele muren onder! ik dacht eerst HE wat is dat toch voor bruin spul! ik heb toch geen drinken laten vallen!!!! maar het was mijn ram dus!!! ik heb hem weg gedaan!! niet alleen om die reden hoor maar hij beet ook en had mij een keer bijna in de pols gebeten! dus ging net goed!!!;)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:36

hier ook 1, helaas voor mij vind ie het erg leuk om te richten, liefst in mijn gezicht Clown
en stinken Bloos!
er is dus hoop dat hij daar mee ophoudt na castratie?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 02:03

Mijn rammetje is gecastereerd en doet het ook Lachen
Ach hij zit buiten dus hij sproeit er maar op los....