Wie weet wat mijn hamster heeft..vieze kont...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Wie weet wat mijn hamster heeft..vieze kont...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:01

nou net wat in de titel staat wie weet wat mij hamster heeft.

Ze is 6 maanden en heel haar kont is nat. Van urine denk ik en ook zit er op zijn blokje een soort van diareestreepjes. Ze loopt een beetje met haar kont naar binnen getrokken en zou neit weten wat ze heeft. Ik heb nadat ik het vanmorgen zag even afgespoeld met warm water en nu zit het er weer.

Weet iemand wat dit is? Op internet staat niet zoveel...

Cinderella

Re: Wie weet wat mijn hamster heeft..vieze kont...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:05

Ik zou toch even langs de dierenarts gaan Ja
Ik heb ook een hamster en dit hoort absoluut niet, hoewel ik niet zo even kan bedenken wat er zou kunnen zijn.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:13

Geef je haar groenvoer? Bv. sla? Hier zit namelijk veel vocht in, soms teveel waardoor ze diarree kunnen krijgen. (in ieder geval bij Cavia's)

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:15

nee ze krijgt geen sla of dergelijke. Een knabbelstaaf en brokjes.

Ze heeft ook niets anders gekregen ofzo.. Nadat ik haar vanmorgen een schoon hok heb gegeven gaat ze ook niet zelf een nestje maken en ik heb het idee dat ze ook niet eet..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:28

waarschijnlijk heeft hij natstaart. Heb de dierenarts gebeld en moet morgen even langskomen. Ik hoop dat hij dan nog leeft want meestal heeft het en fatale afloop.
Ik vind haar echt zielig.... ik hoop dat de dierenarts kan helpen..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:32

ik dacht ook meteen aan natstaart...heb ooit op de hamsters van de kids van mijn zus moeten passen en die hadden het ook, zijn allemaal doodgegaan...is blijkbaar erg besmettelijk voor die beestjes
misschien ff de DA bellen...maar of het nog nut heeft..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:51

ja er staat overal geschreven over de sybirische hamster maar dit is een dwerghamster. Ook staat daarbij dat een dwerghamster een andere vorm kan krijgen...

Als hij morgen nog leeft dan heb ik om kwart voor 4 een afspraak morgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:26

Een Syberische hamster bestaat niet.

Natstaart komt alleen voor bij Syrische hamsters (ookwel goudhamster genoemd), dat zijn dus die grote hamsters.

Als je hamster natstaart heeft is het binnen 24 uur met hem gedaan als hij er niks tegen krijgt.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:31

ja ik weet het maar bij de dierenarts hadden ze echt niet eerder tijd. Ik wilde wel want het laatste wat ik wil is dat het beestje pijn heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:33

Dan zou ik al de sodemieter een andere dierenarts bellen! Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:50

nou ik denk niet daar hier nu nog een dierenarts op te wachten zit... die zijn allemaal al naar huis..

Hij is opzich nog wel levendig en scharreld nog wel rond. Hij lig eigenlijk nu pas weer te slapen...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:55

Ik wil niet vervelend doen, maar ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan.. Die van ons heeft zowiezo om half 8 spreekuur, dus t lijkt me sterk dat ze dat bij jouw niet ook ergens hebben Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:55

Verder, de Da moeten dat doen, als jij dat wilt Lachen niks niet of ze daarop zitten te wachten, daar zijn ze dierenarts voor. Ik zdenk ook wel dat ze dat doen als jij zegt dat je je heel veel zorgen maakt..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 18:07

ja maar hier in de buurt zit nog maar 1 slager, dat vind ik echt zielig. Die andere heeft ech geen tijd meer.. ik baal echt maar ik weet t ook even niet meer..

Die dierenarts zit helemaal vol hier...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:11

als het goed is moet er in de buurt altijd een dierenarts zijn waar je met spoedgevallen terecht kan. waarschijnlijk krijg je dat nr te horen als je nu de d.a. belt

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 18:23

nou ik heb net weer een andere dierenarts gebeld en die maakt hiet nog mooi... Zegt ze 'we hebben patientenstop en we hebben nu geen tijd meer'!!!!!! Het moet niet gekker worden!!

Lekkere dierenvrienden zeg!!!! Ik kan er niet tegen dat een beestje ziek is... ik geef hem zo maar een beetje vocht.. misschien haalt hij morgen dan nog..

Trouwens...is het besmettelijk op katten, honden en cavia's neetoch!! Dacht t niet maar voor de zekerheid..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:40

Het lijkt erop dat haar buikje iets droger is..... Ze struint steeds door haar hokje heen en is eigenlijk niet minder actief als anders... Dat vind ik wel typisch...

Ik hoop dat ze morgen haalt en dan ga ik alsnog naar de dierenarts... een chek kan nooit kwaad..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:54

rare dierenartsen hoor, misschien dat ze zoiets hebben van ach tis maar een hamstertje die gaat toch snel dood en eigenaren hebben er geen geld voor over ofzo, maar vind het wel vreemd. heb zelf katten, maar heb altijd overal terecht gekund, laatst met spoedgeval zelfs binnen een uur

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 23:57

ja ik niet.. en ik baal wel... ik heb hem net mee naar huis genomen want me vriend is er niet zo'n held mee. Hij zit nu wel in zijn huisje en net zag ik nog wel wat bewegen dus nu leeft hij nog wel gelukkig!

Vind het zo rot.... ik hoop dat hij morgen haald.. hij is nog zo jong... echt zielig!

En echt bout dierenartsen he!! pfff een hamster is ook een dier...kloojoos!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:59

Rare dierenartsen daar in Zoetermeer Nagelbijten / Gniffelen
Toen me cavia erg ziek was, ik had een afspraak voor 10 min later. (was s'avonds rond uurtje of half 8)
En ik kan ze altijd bellen voor noodgevallen, ookal is het bv 8u s'avonds. Dan word ik doorverwezen naar een andere DA in de buurt die bv wel open is. En dit lijkt mij ook wel een noodgeval.
Maar denk dat ze in Zoetermeer meer dan 2 DA's hebben? Wij hebben hier in Veenendaal 5 DA's zitten, en Veenendaal is geen grote dorp..

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 00:01

xdenisex schreef:
ja ik niet.. en ik baal wel... ik heb hem net mee naar huis genomen want me vriend is er niet zo'n held mee. Hij zit nu wel in zijn huisje en net zag ik nog wel wat bewegen dus nu leeft hij nog wel gelukkig!

Vind het zo rot.... ik hoop dat hij morgen haald.. hij is nog zo jong... echt zielig!

En echt bout dierenartsen he!! pfff een hamster is ook een dier...kloojoos!

Laatste zin vind ik een nare uitspraak. Als je er zelf moeite aan doet, dan is er wel wat.
En ja maybe kunnen ze echt niet. Maar dan zijn het niet gelijk dat woord hoe jij ze noemt.
Sorry maar hier heb ik niet echt respect voor. Ik snap dat je beetje naar voelt om je hamster, Maar dan hoor je nog niet zo over mensen te praten.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 00:09

ja nou dan gaat het gewoon een beetje jeuken...ik snap dat niet. Een dierenarts moet toch weten dat als er iemand belt met deze klachten dat het dan menens is.
Nee dan gaan ze een afspraak maken om kwart voor vier smiddags!!!! Ik snap dat niet.. ik bedoel wat heeft een ander dier meer recht op een dierenarts dan een 'maar' een hamstertje..

Ik baal gewoon, vind het zielig...

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 00:11

Het is erg sneu ja! Maar is er niet in de buurt van Zoetermeer waar je ook terecht kan?
Wat je ook kan doen, is morgenochtend bellen rond uurtje of 8, en dan zeggen dat het erg slecht gaat, of je misschien gelijk kan komen. 9 van de 10x zeggen ze wel dat je dan kan komen! (Is hier iig wel het geval, weet echt niet hoe het bij jou aan toe gaat)

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 00:15

Ja dat kan ik proberen.. We hebben hier 3 dierenartspraktijken. Twee daarvan heb ik gebeld en 1 daarvan is echt een slager. Die is heel grof met dieren en die zal niet eens nut zien in zo'n hamster en zal gewoon zeggen dat hij ingeslapen moet worden.

Ik heb daar nare ervaringen namelijk... en ja.. als hij morgenochtend net zo is als nu dan red hij smiddags denk ik ook nog wel...hoop ik teminste...

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 00:23

Een slager? Nagelbijten / Gniffelen Zou ik indd ook niet heen willen gaan, is ook wat anders dan een DA lijkt me?
Maar bel gewoon morgenochtend, zeg dat het niet goed met hem gaat, en dat je liever nu, dan s'middags wilt komen voordat het fout gaat!
Maar ik duim dat hij de nacht overleefd, en de dagen na het bezoekje bij de DA.
En ga jij maar lekker slapen, rust heb je zelf ook nodig, dus probeer je niet al te druk te maken om je diertje, want daar help je hem ook niet mee! Is moeilijk, ik weet het. Maar probeer het wel!