versleten voetzooltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

versleten voetzooltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:13

Hoi,

Mijn hondje haar voetjes zijn eigenlijk een beetje op.. ik weet het nu nog op te lossen door sokjes aan te doen en buiten op het moment dat het erg is.. schoentjes aan te doen, maar het is zo zielig, soms is het helemaal open tot bloedens aan toe.. heeft / ken iemand dit??

Dhani

Re: versleten voetzooltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:42

hoe oud is de hond??? en loop je er mee aan de fiets?? ik heb namelijk wel is meegemaakt dat iemand de hond aan de fiets had! en de hond best hard trok! zo zijn de voetzooltjes ook versleten! dus als je je hond aan de fiets hebt en hij trekt! dan kan het daar wel is aan liggen! Haha!

Misschien is het wel zo dat het bij hem hoort! dat hij dunne voetzolen heeft! misschien heb je er wat aan!

Groetjes Bernadet!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:17

jeetje zaya wat een ! allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Anyways.. Hoe oud is het dier inderdaad? En anders even de DA bellen, misschien dat hij wat weet..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:50

Hond van mijn vriendin heeft er heel snel last van. Hij is 3 jaar en een hazewindhond. Die zijn heel kwetsbaar met hun huid.

Zij heeft schoenen voor de hond en houdt rekening met de ondergrond en de duur van de wandelingen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:52

pfoeh wat sneu zeg !

ik zou er veel rekening mee houden met wandelen, aanleren dat ie in de berm loopt in hoeverre dat mogelijk is.
en idd de sokjes etc.
bestaan er geen middeltjes om ze aan te sterken?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 14:52

Mijn hond loopt nooit mee aan de fiets. Ze is iid al erg oud.. ze loopt nu ruim tegen de 17 aan.. als het al niet ouder is. Het is op het moment echt erg met die voetjes, ze heeft dus al nauwelijks kussentjes onder haar voetjes, dat is al weg.. Er is niets wat ik kan doen om het te versterken.. soms loopt het bloed eruit, ik zet 1x per week haar voetjes in een soda badje om het schoon te houden.. De DA weet ook niets om dit op te lossen.. Ik zit er sterk aan te denken hoe lang dit nog door moet gaan.. en ze likt er oko veel aan omdat het natuurlijk zeer doet..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:54

je hebt kindersokjes met speciaal rubber eronder voor meer grip.
dei zijn heel goed te gebruiken voor honden.
is een kleine maat en ze slijten niet snel Haha!

die gebruikte ik vroeger voor de hond, ook de zolen goed masseren met wat vaseline helpt om ze goed soepel te houden en de huid wat steviger te houden

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 16:04

Ik gebruik ook sokjes en ik heb speciale hondenschoenen..
Ik kan nauwelijks aan haar voetjes komen, het doet haar best zeer.. ze loopt nog "gewoon" en is ook lekker vrolijk.. maar dit vind ik best zielig.. ik weer dat het afgelopen zaak is eerdaags maar om nu het leven te beeindigen om versleten zooltjes vind ik ook weer wat..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:05

past het wel goed?
want als ze die sokjes en schoenen aanheeft zou het toch niet meer moeten slijten?
is er niet wat anders aan de hand?
hoe is haar vacht verder dan?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:35

Ilsiie schreef:
jeetje zaya wat een ! allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Anyways.. Hoe oud is het dier inderdaad? En anders even de DA bellen, misschien dat hij wat weet..

Haha ! sorry hoor haha! ik werk heel veel met ! Knipoog weet eigenlijk ook niet waarom. ik doe het gewoon automatisch! haha deed ik het weer haha! Haha!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:22

Er is een spulletje wat ze voor sledehonden gebruiken ,en andere sporthonden,op basis van bijenwas. Footpadhardener .Het zit in een soort prittstift(zo'n lijmding) en is heel gemakkelijk op te brengen.
Zorg dat de zooltjes niet nat worden en dus zacht,regelmatig inwrijven met vaseline helpt ook.
Succes!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:26

Wij hebben met onze oude hond iets klein beetje soortgelijks gehad, een flinke snee erin. Van de 1ne DA moesten we ook schoonhouden in soda. En daardoor ging het niet dicht.

Toen we naar een andere DA gingen mochten we niet meer spoelen hij kreeg een kap zodat die het ook niet meer open kon likken. En kreeg schoentjes zodat het tijdens het wandelen niet verder open kon gaan.

En over het leven beeindiggen. Kan die verder nog veel. Ik kan me voorstellen dat als die niet meer kan/wil wandelen dan is de levens'vreugde' flink achteruit. Wij hadden gelukkig een hele eerlijke DA die zei nu moet je niet verder gaan onderzoeken met medicijnen. Praat er is over met je DA vertel eerlijk over wat je denkt en voelt. En wat je denkt dat de hond voelt.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 12:49

Thanx..