omdat ik deze kerst op wintersport ga en mn hondje meegaat, ben ik opzoek naar een leuke deken voor haar. kan iemand me tips geven waar ik deze kan bestellen/overnemen. ik wil ook wel een 2de handse.
groetjes
Silence
Ik zou het niet doen. Net zoals paarden, kunnen ook honden zich prima redden in de kou. Onze hondjes gaan regelmatig mee naar de sneeuw en ondervinden daar verder helemaal geen problemen mee. Als ze het te warm krijgen onder een deken, heb je een veel grotere kans dat ze ziek worden, dan wanneer je ze het gewoon zelf laat regelen.
Hondendekens zijn tegenwoordig ook bij ruitersportzaken te verkrijgen, de betere dierenwinkels hebben ze ook.
Ik zou overigens geen dekje op doen als je hondje buiten gewoon in beweging is, ik gebruik alleen dekjes voor de honden als ze op de koets mee gaan en het erg guur en koud weer is.
iedereen bedankt voor de reactie's. ik heb er lang over na gedacht of ik wel of geen deken op zou doen. mijn hondje heeft het erg snel koud namelijk. ik wil er gewoon een voor de zekerheid meenemen, als ze het koud heeft dat ze een dekentje op krijgt.
1 hond van mij kan prima tegen de kou, de ander totaal niet. hij krijgt op wintersport dus een dekje van equitheme op, wel met buikflap, want dat is nu juist hetgene wat altijd koud is. wel krijgen ze beiden schoenen aan tegen het klonteren van sneeuw en dragen ze 'doggels'. dit zijn skibrillen speciaal voor honden. zo raken ze niet sneeuwblind. de een vind het overdreven, ik vind van niet.
vind het geen overbodige luxe hoor,heb 3 hondjes,waarvan er 1 in de winter altijd een jas aan heeft. Hij staat er zelfs op te wachten,als we naar buiten gaan. Hij heeft geen ondervacht,en je kijkt dus gelijk op zijn huid,waardoor hij het veel sneller koud heeft.
Mijn kruising windhond heeft ook op erg koude dagen een jas aan, anders bibbert ie van de kou. Als we wandelen en hij zich warm kan lopen krijgt hij natuurlijk geen jas aan, maar als hij buiten stil zit heeft hij hem echt wel nodig! Het ligt er dus een beetje aan wat voor vacht je hond heeft (mijne heeft amper haar op pootjes en buik) en hoe kouwelijk hij is
Ik wil zo'n dekentje voor mijn hond voor als het regent, dus een waterdichte. Ik heb een halve husky met een enorm dikke vacht, en eer dat beest weer een beetje droog is... ik ga het gewoon proberen met zo'n dekentje. Je hebt hele leuke van equitheme; http://www.horseshophorsepower.nl/index.php?cPath=79_80
edit; iemand was me al voor met de link
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 22-10-07 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
mijn 2 russell`s hebben wel een dekentje op als het koud is.de ene is al op leeftijd en de andere zit heel dun in het haar,ik heb zelf 2 dekentjes gemaakt naar een voorbeeld van een ander dekje.Het lijken gewone paardedekens,maar dan in het klein.Ze zijn van wol en mijn honden lopen en zitten de hele dag bij stal. En ik vind het helemaal niet zielig.Weet je wat zielig is,een hond te laten vernikkelen van de kou als hij/zij de hele dag stil zit of staat.Of koud en nat moet afwachten wanneer het de baas beliefd om naar huis te gaan.Dus als jouw hond het koud heeft ,lekker een dekje op doen hoor.
Wat voor hond heb je? De meeste hebben idd voldoende vacht om het niet koud te hebben. Maar heb je een russel o.i.d. dan kan een dekje in een land waar het opeens veel kouder is dan hier best nuttig zijn.
Mijn Bull-terrier zie ik de laatste tijd best wel veel rillen in haar mand. Maar ze heeft dan ook door een of andere allergie haar haar onder haar buik weggekrabt. Ze heeft zowieso maar heel kort dun haar. Ik heb wel een hondejas voor haar, maar doe haar die tot nu toe nog niet aan als we gaan wandelen. Onder het wandelen heeft ze het namelijk niet koud, dan rent ze zich warm. Het is idd iets anders als je langdurig stil gaat staan. En...een Husky, herder of andere hond met lange dikke vacht, zal het niet zo gauw koud hebben als een kortharige hond. Ik denk dat je zelf het beste weet wat "goed" is voor je hond of wat "te overdreven".