Kat aan de diaree, hele huis onder...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Kat aan de diaree, hele huis onder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 00:24

Ik zat dus net ff samen met mijn broer op zolder achter de computer, btje mensen opzoeken via Hyves je kent het wel. Ik zeg: Getver, ik ruik kak!
Me broer voor de gein: Nou ik heb net gedoucht dus ik kan het niet zijn. Even later wordt die geur steeds sterker.

Kijk ik opzij, ligt die kat op het andere bureau. Dus me broer ff aan hem ruiken, hij ging bijna over zijn nek. Zijn hele staart zat onder de stront!

Hij heeft dus door het hele huis spoortjes achtergelaten (druppel hier, druppel daar..) en die ben ik nu een beetje aan het schoonmaken met Glorix. Kat zit zolang ff op de badkamer...die neem ik zo onder handen. Kattenpoep ruikt al niet lekker, maar dit is echt ongelofelijk smerig! Die lucht!!!

Maargoed, hij is nu 8 jaar en hij heeft echt nog nooit diarree gehad. Hij krijgt niet anders te eten ofzo. Weten jullie wat de oorzaken van diarree kunnen zijn en wanneer moet ik naar de DA? Mijn katten zijn eigenlijk nooit ziek, wel veel buiten, maar niet ver van huis.

Pff, dan ga ik nu de kat onder de douche doen (zal ook wel geen pretje worden maarja...)

PS: wat kan ik zelf doen om de diarree te verminderen?

L_ola

Re: Kat aan de diaree, hele huis onder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 00:30

Mischien iets van een halve diaree-remmer door het voer heen doen? Veel succes!
Laatst bijgewerkt door L_ola op 22-10-07 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 00:41

Misschien heeft hij buiten iets gegeten waar hij zo op reageert?
Ik heb geen idee wat je kan doen tegen de diarree, iedergeval even geen blikvoer te eten geven. Dit bevat veel vocht waardoor het waarschijnlijk nog erger word.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:40

Je kunt hem gekookte kipfilet en rijstwater geven...
Is het eerste wat in me opkomt...Beter is om meteen met hem naar de dierenarts te gaan...Even helemaal niet eten dus...

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:48

Naar de DA gaan.
er is hier speciale pasta voor.
wij geven dit altijd 3 dagen en dan is het zo over.kheb het hier niet liggen maar het komt wel van de dierenarts..

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:14

L_ola schreef:

Gestoord Meen je dat echt? Gestoord

Ik zou hem lekker gekookte vis geven en het kookvocht laten afkoelen en ook laten drinken als hij dat wilt, dan droogt hij niet uit. Als het na vandaag niet over is of erger wordt zal ik naar de dierenarts gaan, succes!

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:19

Ontworm je je katten regelmatig met een goede ontwormer?
Zeker als ze buiten komen is dit heel belangrijk, spoelwormen, zweepwormen, haakwormen en lintwormen kunnen diarree veroorzaken...

Blijf er alleen niet zelf te lang mee thuis, bij diarree wordt er veel vocht uit het lichaam gehaald en kan je kat uitdrogen.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:26

Litterbox schreef:
L_ola schreef:

Gestoord Meen je dat echt? Gestoord

Ik zou hem lekker gekookte vis geven en het kookvocht laten afkoelen en ook laten drinken als hij dat wilt, dan droogt hij niet uit. Als het na vandaag niet over is of erger wordt zal ik naar de dierenarts gaan, succes!

Ik heb dus echt geen verstand van katten, maar bij mensen werkt het toch ook? Vork

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:31

Lola, bij katten werkt het net een beetje anders Lachen . Tips zijn handig als je weet dat ze kloppen, maar mensen zijn nog verder van huis als ze je raad ter harte nemen en poes wordt doodziek Knipoog .

Komt jullie kat buiten waar hij stiekem iets gegeten kan hebben of hebben jullie hem menseneten of ander kattenvoer gegeven? Het kan zijn dat hij daar dan op reageert, maar echte diarree is wel een goede reden om de dierenarts in ieder geval even te bellen.

aan de hand van de beschrijving kan de dierenarts vaak al opmaken om wat voor diarree het gaat, ze kunnen het nl. ook krijgen bij bepaalde wormpjes die niet te verdelgen zijn met gewone wormpillen. Gewoon even de telefoon pakken, als het niet nodig is zal de da je niet het advies geven langs te komen Lachen . Het is vaak wel iets waar je echt wat aan moet doen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:58

Bedankt voor jullie tips allemaal!

Het bleek gelukkig allemaal mee te vallen. Nadat ik mijn kat gisteravond schoon heb gemaakt onder de douche (wat hij niet eens zo heel erg vond, dat viel weer mee) heeft hij geen diarree meer gehad. Hij zat vanmorgen ook gewoon brokjes te eten en maakte verder een normale indruk.

Ik houd hem nog wel extra in de gaten, maar ik geloof dat het eenmalig was. Zal voor de zekerheid nog wel ff extra ontwormen.

Het zou goed kunnen dat hij buiten iets gegeten heeft, het is namelijk een enorme vreetzak! Als hij de kans krijgt gaat hij namelijk ook "uit eten" bij de buurvrouw. Deze vrouw zit vanwege MS in een rolstoel en haar kattenluikje is dus altijd open. Mijn kat is zo brutaal dat hij daar gewoon naar binnen loopt en de bakjes leeg schranst! Hij heeft ook al een keer een hele kipfilet verzwolgen die daar lag te ontdooien. Dat geeft wel aan wat voor typetje het is...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:17

Ojee, dat klinkt als die schavuit die wij ooit hadden, die kwam door het kattenluik met een bevroren kip nog in de verpakking Clown .

Gelukkig is de diarree weer over. Ik heb thuis een wat oudere boerderijpoes met chronisch diarree. Is al tig keer mee naar ome dokter geweest, maar waarschijnlijk zit het probleem in de dikke darm. Speciaal voer helpt wel wat, maar niet goed genoeg, wordt dus weer dierenarts. Maar jee, wat stínkt die dunne drap die poes produceert, mensenkinderen, je gaat gewoon van je graatje...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:20

Citaat:
Ik heb dus echt geen verstand van katten, maar bij mensen werkt het toch ook?

OMG. Als je er geen verstand van hebt, post dan alsjeblieft niet.

Paracetamol helpt ook bij mensen, maar katten gaan er dood aan.
Choolade vinden wij heel lekker, maar katten (en honden trouwens ook) gaan er dood van.