Vanmiddag hebben we 2 Dexter koeien opgehaald.
Dexters zijn mini-koeien van maar een meter hoog. Die van ons zijn nog jong en ik schat dat ze nu zo'n 70 cm zijn. Je kan er zo overheen springen.
Mijn moeder is al heel lang gek op dit koeienras en nu hebben we ze dan eindelijk! Wie heeft ook Dexters of heeft er varing mee? Ze komen niet zo vaak voor volgens mij.

Groetjes Michelle

We hadden idd nog wat gedoe met het regelen, volgende week krijgen we als het goed is een UBN nummer ofzo. Geen idee wat het inhoudt, maar het schijnt belangrijk te zijn.

. Bij onze pensionstal zijn de koeien heel bang, behalve die die wij vanaf kalfs af aan flink geknuffeld hebben. Eentje komt echt vanuit de open stal vanaf haar ligplaats naar ons toewandelen als we haar roepen. (Zijn vleeskoeien btw, Belgische Blauwen).
Ik geloof best dat ze zometeen veranderen idd, want we hebben ze nu 3 dagen en gisteren waren ze al een stuk minder schuw dan de dag ervoor. Gister kwamen ze vanuit de achterste hoek van het weiland aanlopen toen we met de voeremmer rammelde, dus dat komt wel goed.