Hoi, Mijn cavia drinkt heel weinig tot niets. Haar drinkfles-inhoud staat al een tijdje op 1\4 deel gevuld. Ze is overigens 5 a 6 jaar oud. Ze krijgt wel elke dag wat groenvoer en gewoon caviavoer, er zit altijd wat in haar bakje. Heeft iemand een idee waarom ze zo weinig drinkt? Ik heb het gisteren al een beetje in haar bek gespoten, maar het is natuurlijk niet zo prettig voor haar. Krijgt ze nog wel genoeg vocht binnen zo? Groetjes, Dewi
Nee, het is niet verstopt. Ik verschoon het water wel eens ja, als er niet zo veel meer inzit. Ze drinkt al een tijdje niet zo veel. Ik vraag me af of ze nou echt oud begint te worden..
het kan zijn dat ze niet wil drinken omdat je het water niet elke dag verschoon. ik denk dat jij het ook niet lekker vind als je een paar dagen met het zelfde water moet doen
idd elke dag dr flesje schoon maken en het ligt er ook aan hoeveel groentje en wat voor groente je eft want wij drinken ook niet elke dag net zoveel als je veel sla geeft dan drinkt ze natuurlijk ook niet veel.. zorg wel dat ze genoeg binnen krijgt en doe het dan gewoon met een spuitje en doe het steeds een beetje in dr mond.. wie weet drinkt ze dan wel..
Zolang ze er niet slecht uitziet zou ik geen water gedwongen in de bek geven. Ik zou ook niet willen gedwongen worden te drinken als ik niet hoef.
Wat voor soort drinkbakje heb je? Misschien dat ze iets minder kracht heeft, waardoor ze meer moeite heeft water eruit te krijg (in geval van bv. een fles). In dit geval zou je een waterbakje neer kunnen zetten. Mocht ze er goed uit blijven zien, en zo weinig blijven drinken zou ik me niet te veel zorgen maken. Het is ook kouder aan het worden, dus minder vochtverlies door de warmte.
Hoi, Een beetjezoet door het water rosevice bijv! Lanzaam weer afbouwen. Natuurlijk elke dag vers water. Succes
Wel de Roosvicee limonadesiroop met de gele dop en ene heel klein beetje! Word ook wel gedaan bij de vogels! Ik weet niet of cavia's daar tegen kunnen?
Er zijn veel cavia's die bijna niet en erg weinig drinken. Als je zeker weet dat het flesje niet verstopt is, dat je cavia weet hoe het flesje werkt en dat er vers water in zit, ze er goed uit ziet en dan nog niet drinkt heeft ze gewoon genoeg aan het vocht in het voedsel wat ze krijgt. In alle groenvoer zit water en blijkbaar heeft ze daar gewoon genoeg aan.
Ik zou voor een stenen gaan, die staat het stevigst, omdat die het zwaartst is. Wel goed opletten met verschonen, want er zal gauw bodembedekking in het water terecht komen.
Hoi, Een beetje suiker kan zeker geen kwaad. Zit in appel ook natuurlijk en je moet het alleen maar doen als ze niet goed drinken of wat ziekjes zijn en daarna weer afbouwen. Groetjes Angelica