Kater er later bijplaatsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Kater er later bijplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 11:47

Heel even een vraagje hoor, hoelang kan het duren voordat kittens aan elkaar gewend zijn? We hebben een kitten van 5,5 maand, die hebben we al een tijdje, nu hebben we sinds gister een kater erbij (de andere is een poes) en ze schatten de kater op een leeftijd van 4/5 maanden. Alleen onze poes gromt er nogal tegen. Hoelang zal dat ongeveer aan gaan houden?
Ze doet het niet altijd, nu zitten ze allebei op de vensterbank, een meter of 2 van elkaar af, en gromt ze niet. Terwijl ze de andere keer al vanaf de andere kant van de kamer zit te grommen.
Nu trekt die kater zich er weinig van aan, maar het is wel best vervelend

Poosje81

Re: Kater er later bijplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:08

Pff, dit kan best een tijdje duren hoor, gaan soms wel weken of maanden overheen.
Maar het was ook wel te verwachten dat de introductie niet vlekkeloos zou verlopen.

Maar, aangezien ze al samen op korte afstand van elkaar zitten zonder elkaar weg te blazen of slaan, zal dit echt wel snel over zijn hoor.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:17

Ik dacht dat het misschien wel minder zou worden als onze kater gecastreerd is, kan dat kloppen?

haha nou ja ik had ook niet verwacht dat het vlekkeloos zou gaan, maar toen we er een kitten van 7 weken bij gezet hebben (die helaas een week later is overleden aan kattenziekte) ging het na een dag al veel beter. Das hier nog niet echt te zeggen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:32

het is net of de kat eigenwijs is om zo maar te zeggen haha wij hebben er ook vaak een nieuwe bij gehad (door omstandigheden) en soms duurt het een dag en soms wel een week tot dat het over is..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:53

Officieel zeggen ze volgens mij dat als het na 6 weken nog niet klikt, die klik er niet meer komt. Je hebt dus nog wel even voordat je je zorgen hoeft te maken. Maar zoals leonoor al zegt, dat ze nu al op dezelfde hoogte zitten zonder te blazen is een erg goed teken. Dat komt wel goed, geef het even de tijd.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 18:16

Nou mijn vriend en ik zijn vandaag weggeweest, en we kwamen thuis en ze waren aan elkaar aan het snuffelen (met de neusjes) maar daarna toch weer grommen. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het nog goed komt tussen die 2.
Mijn vriend wordt helemaal gek van het gegrom en vind het niet normaal dat ze na een nacht nog grommen. Nou ja ik zei ook al dat we met onze andere kitten gewoon veel geluk hebben gehad dat dat zo snel klikte, maar ik denk dat het met deze 2 ook wel goed gaat komen

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:22

O, dat komt zeker wel goed dan! Ik heb er 1 gehad die standaard door de rest werd aangevallen. Is ook goed gekomen!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:40

Bastiaan moet gewoon niet zo ongeduldig zijn Knipoog

Komt vanzelf goed. Ze moeten elkaar even leren kennen. Gewoon negeren als ze weer eens gaan grommen.