katten die geen honden gewend zijn en een pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

katten die geen honden gewend zijn en een pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 21:43

Wie heeft hier ervaring mee??

Wij willen al jaren graag een hond, maar doordat mijn beide ouders werken was dat nooit een optie. Inmiddels is er het een en ander veranderd in de situatie en is er vrijwel altijd iemand in huis, waardoor het wel zou kunnen.

We moeten er natuurlijk nog even goed over nadenken. Een punt waarover wij twijfelen is dat we ook 3 katten in huis hebben die helemaal geen honden gewend zijn.
Ik heb geen idee hoe ze er op zullen reageren.. Buiten zijn ze bang voor vreemde honden die op ze af komen, maar dat lijkt me ook wel normaal.
Wennen katten hier over het algemeen snel aan of kunnen we daar toch wel problemen mee verwachten?

Poosje81

Re: katten die geen honden gewend zijn en een pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:58

Bij ons heeft het welgeteld 6 jaar geduurd voordat hond en kat aan elkaar gewend waren.
Kat was al wat ouder toen hond als pup kwam. Kat heeft jaren alleen boven geleefd en heel hard gesprint als ie naar buiten wilde.

Toen we gingen verhuizen hebben we 5 maanden als overbrugging in een miniscuul klein vakantiebungalowtje gewoond met 4 personen, kat en hond. En toen is het beter gegaan Ja

Na deze periode zijn we naar Zeeland verhuisd en helaas hebben we toen nog maar korte tijd van de kat kunnen genieten, die was toen al 17 en op een gegeven moment op...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:53

Ik heb enkele maanden geleden een hond in huis genomen en mijn katten hadden nog nooit een hond gezien.
Ze waren volslagen in paniek! De ergste paniek was er met een aantal weken wel af. Ze hebben wel de eerste drie maanden op de kast gewoond met zijn tweeen (heel knus Bloos ) en inmiddels gaat het prima. Ze lopen nu met zijn drieen gewoon door het huis en liggen naast elkaar op de bank.
De hond moet niet druk doen of onverwacht op de afspringen, want dan lopen ze toch nog wel weg, maar verder is de rust weder gekeerd in huis (en dat terwijl ik verwachtte dat mijn katten het me nooit zouden vergeven Bloos ).

Hoop geduld dus, paar maanden de tijd geven, komt vanzelf allemaal goed!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:09

ik had 4 poezen die geen honden gewend waren.
mijn toenmalige vriend had een hond
vanaf dag 1 ging dat supergoed. Haha!
scheelde dat de hond echt nooit achter de katten aanging en een heel rustig dier was.
na enige tijd lagen de katten zelfs bij de hond in de mand!!

wij hebben de eerste keer de hond aan de lijn gedaan en in de kamer gelaten, alle deuren los zodat de poezen weg konden als ze dat wilden.
we zijn gaan zitten en de hond gaan aaien,daarbij pratend ook tegen de katten van oh wat is ie lief en braaf!

later hebben we de hond en katten in dezelfde ruimte wat eten gegeven zodat de katten ook konde zien dat ie lief was.
ze bliezen wel wat en gromden zo af en toe maar omdat wij er zelf geen drama van maakten ging het best goed

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:00

Wij hebben een pup genomen bij drie volwassen katten, waarvan een eerlijkgezegd echt een pesthekel aan honden had. Knipoog Niet bang, gewoon BOOS.

Pupje Rhodi kwam, en het heeft eigenlijk niet veel problemen gegeven. Hij was nog hummel genoeg voor de poezen om niet te angstig te zijn. Hij is dus wel eens op zijn plek gezet met een welgemikte lel.

Maar alles is absoluut goedgekomen. Zelfs onze chagrijnige hondenhater accepteerde hem vanzelf. Sterker... die liep uiteindelijk met de avondwandelingen met ons mee! Zolang die ''stomme wolbaal'' (in kat's ogen) zich maar niet met hem bemoeide. Knipoog

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:05

Ik heb ook 2 katten die geen honden gewend waren en de ene kant accepteerd mijn pup niet en de ander dus wel alleen moet mn pup niet al te wild op hem afrennen want dan krijg ze klappen van hem. Tegenwoordig slapen ze samen de andere kat is liever toch buiten en als ze binnen is blaast en mort ze wat maar meer ook niet.