Bloed uit geslachtsdeel cavia..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marrke

Bloed uit geslachtsdeel cavia..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:00

Bij één van mijn cavia's komt bloed uit haar geslachtsdeel.. Heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn? Ze ziet er verder niet ziek uit. Wel heb ik iets het gevoel dat ze met d'r achter pootjes wat moeilijk loopt, maar dat kan ook verbeelding zijn...

Flew

Re: Bloed uit geslachtsdeel cavia..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:02

Ik zou gewoon even de dierenarts bellen. Weet je ook meteen of het dusdanig ernstig is dat je langs moet komen.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:06

We wouden vanmiddag bij de DA langs gaan. Maar het is inderdaad wel een goed idee om eerst even te bellen Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:59

zou ook meteen naar de da gaan want misschien denk je zelf ooh dat komt wel goed of zgt iemand anders aach is niks maar dan zit je wel met angst en twijvels en als je de da laat kijken heb je wat meer vertrouwen.

ps: ga wel naar een da die er verstand van heeft want 9 van de 10 hebben dit niet.. maar er zijn vast wel wat die er genoe van af weten Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 16:05

Ben 2 keer eerder met een cavia naar die DA geweest en beide keren zijn de klachten etc verholpen dus denk wel dat het een goeie is wat betreft cavia's.

Heb al wel naar de praktijk gebeld alleen kreeg toen de assistente aan de telefoon. De DA zelf was er niet. Daarom gaan we er zo naar toe Lachen

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:26

hmm is niet echt normaal gedrag dat bloeden,
heb je al nieuws?

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 16:28

Nee heb nog geen nieuws. Van 5 tot 6 is spreekuur dus ga er zo heen Knipoog

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:29

ooow gelukkig maar, je zou maar net een dag hebben dat er geen spreek uur was.

is het af en toe een beetje bloed, of blijft het stromen?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:13

marrke schreef:
Ben 2 keer eerder met een cavia naar die DA geweest en beide keren zijn de klachten etc verholpen dus denk wel dat het een goeie is wat betreft cavia's.

Heb al wel naar de praktijk gebeld alleen kreeg toen de assistente aan de telefoon. De DA zelf was er niet. Daarom gaan we er zo naar toe Lachen

dan denk ik het ook haha maar sommige hebben er haast tot geen verstand van en dan zeggen ze maar wat (wat ik al vaker gehad heb) dus daarom waarschuwde is je even Tong uitsteken want we willen natuurlijk wel dat de caaf goed geholpen word Haha! veel succes

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 18:23

Nou ik ben bij de DA geweest. Het is waarschijnlijk een gezwel in de baarmoeder. Nu moeten we kiezen of we d'r laten opereren of niet. Het is namelijk geen operatie zonder risico.. Het is ook al een cavia die aardig op leeftijd is dus ja.. Maar als we niks doen zal ze door al dat bloedverlies steeds slapper worden ed en zal ze het waarschijnlijk ook niet overleven Verdrietig

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:01

jemig wat een keuze zeg.. daar kan je dus haast niet tussen kieen (ik niet tenminste) zomaar opgeven zou ik niet doen maar ja opereren met een risico .. is die risico groot.? want zelf bij castreren zit er natuurlijk een risico.. (is wel heel wat anders maar ja) de keuze zou ik zelf heel erg moeilijk vindn.. en ik weet natuurlijk niet wat de da precies zei dus de keuze kan ik niet zeggen.

heel veel sterkte,

_mbvd_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:04

ik zou voor opereren kiezen aangezien je dan alles vr dr gedaan heb wat je kon Knipoog

als je haar een spuitje geeft heb je vaak het gevoel dat ze misschien wel had blijven mogen leven Knipoog

( tenminste zo denk ik er over en dit zal ik doen in zo'n situatie Knipoog ) in ieder geval veel sterkte ermee Knipoog

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:36

had ik ook met mijn caafje....
die moest ook onder narcose omdat kiezen raar waren... en is uiteindelijk alsnog overleden...
wel erg vervelend... heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:53

Ik wist het al toen ik je topic las.....Baarmoederkanker, je hoort het veel bij cavia's...Heel triest.
Sterkte meis!!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 07:15

Bedankt allemaal! Ik denk wel dat ik voor een operatie kies. Want dan heeft ze nog een kans dat ze blijft leven. En anders blijf ik zeker met een schuldgevoel zitten..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:50

Ik ken een cavia die zo'n operatie heeft gehad.
Haar hele baarmoeder is eruit gehaald. Ze is er prima van hersteld, maar heeft de laatste tijd soms last van gas. Maar dat hoeft niet met elkaar te maken te hebben.
Sterkte met de cavia Ach gut

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:58

Ik denk dat het eerst handig te weten is hoe veel de operatie gaat kosten. Gaat de operatie veel kosten, dan zou ik het niet doen. Maar goed, dat is hoe ik erover denk.....

Veel sterkte met je cavia!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:02

Je moet natuurlijk wel realistisch blijven ook he, hoe oud is je cavia? hoe groot is het risico dat ze het niet haalt?
Narcose bij zulke kleine dieren en oudere dieren is erg risico vol.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:04

Wat raar mijn al mijn cavia,s hadden het en ik dacht dat ze een soort van ongesteld waren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:00

Charaz schreef:
Je moet natuurlijk wel realistisch blijven ook he, hoe oud is je cavia? hoe groot is het risico dat ze het niet haalt?
Narcose bij zulke kleine dieren en oudere dieren is erg risico vol.

Hier ben ik het wel mee eens...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:39

marleen_usar schreef:
Wat raar mijn al mijn cavia,s hadden het en ik dacht dat ze een soort van ongesteld waren?

Ongesteld.... dan moet je je op dat gebied nog maar iets meer gaan verdiepen denk ik hahahah!
Natuurlijk is een cavia niet ongesteld!!

Sterkte met je keuze.. het is een moeilijke keuze die je moet maken maar kies het beste voor het beestje. Als ze op leeftijd is en het is een kwaadaardig gezwel kan ze ook nog uitzaaiingen hebben en dan overlijd ze alsnog een paar weken later....

Succes..

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 19:02

De kosten zijn ongeveer evenveel als een een sterilisatie van een kat. Dat wordt dus ongeveer zo'n 86 euro... Ik denk dat ik eerst nog eens goed ga informeren hoeveel procent kans op slagen er ongeveer is.