assie schreef:Mijn ervaring is dat gemeentes érg lastig zijn, qua subsidie. Ze zeggen vanalles toe, en dat gaat het eerste jaar goed, maar daarna moet er ineens vanalles bezuinigd worden.
Dat is ook de instantie waar wij het allerminst van verwachten...
We zien maar zo: alles wat de gemeente geeft moet 'mooi meegenomen' zijn!
assie schreef:Wat ik persoonlijk ook heel leuk vind aan een kinderboerderij is het behoud van (oud)Nederlandse rassen. Zo hebben wij bijvoorbeeld een Lakenvelder, een Witrik en een Blaarkopkoe. Als we meer plek hadden zouden er ook een Baggerbonte en een MRIJ komen, dan hadden we de hele Nederlandse koeienverzameling compleet

. Ook hebben we zoveel mogelijk verschillende schapenrassen, Zwartbles, Texelaar, Blauwe Texelaar, Drent, Mergellander en Fries Melkschaap. Gewoon om mensen te laten zien wat er allemaal bestaat aan rassen. En dat er meer is dan alleen de kruising Texelaars/Swifters die je in de wei ziet staan.
Wauw; prachtige veestapel!
Zoiets is inderdaad heel interessant!
assie schreef:Ook is het een handig idee om een rustwei in het plan op te nemen.
Was inderdaad ook in ons opgekomen; lijkt me een must!
Al met al dus vinden we de kinderboerderij zoals je 'm beschrijft een schoolvoorbeeld voor onze opzet!
Veel gelijke ideeën zoals wij het ook in gedachten al voor ons zien, en hiermee dus bewijs dat het kan!
Heel erg bedankt voor de tips!