Cavia erbij voor oud kreupel beertje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

carlosje

Cavia erbij voor oud kreupel beertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:57

Mijn cavia mannetje van 6,5 is heeft sinds een maand botkanker in zijn achterpootjes waardoor hij sleept met zijn achterpootjes.
Hij is verder nog heel erg vrolijk en eet en drinkt nog gewoon..nu zit ik te denken om een caviaatje erbij te halen, maar vraag me af of dat wel
slim is omdat hij natuurlijk haast niet meer loopt.

Gr Kathelijn

saskiakefie

Re: Cavia erbij voor oud kreupel beertje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:24

waarom wil je het doen?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:26

ik vind het geen goed idee , je weet niet hoe ze op elkaar reageren . en als ze ruzie krijgen is je oude caaf de pineut Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:37

Ik zou 'm lekker in zijn vertrouwde situatie laten. Klinkt misschien bot...zo bedoel ik het niet...maar ben reëel... Waarschijnlijk heeft hij niet lang meer te leven. Waarom zou je zijn leven lastiger maken door er eentje bij te doen. Hij heeft daar in mijn ogen niets meer aan nu. Kan zich niet uit de voeten maken...kan geen statement maken...zo'n druktemaker doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed.
Ik zou zeggen...geven hem zelf lekker veel TLC (tender love and care) en neem een andere als hij er niet meer is....

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:18

er geen bij nemen als ik jou was.. de kans is groot dat je oude cavie het bokje is en voor de andere is het zielig want je caaf is natuurlijk al best oud..

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:32

Dat tijdje dat hij nog te leven heeft kun je hem beter zelf lekker veel aandacht geven, dan hoeft hij zich niet te vervelen. Een cavia er bij halen is een heel slecht idee, als je een beertje haalt zullen ze altijd eerst de "rangorde" moeten uitvechten en een zeugje lijkt me al helemaal geen goed idee. Verwen je beertje lekker zou ik zeggen. Bejaarde mensen laat je ook geen wereldreis meer maken of wat dan ook, dat is gewoon "te veel". 6.5 is al heel oud voor een cavia, normaal worden ze zo'n 4.5 jaar oud gemiddeld! sterkte!

carlosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 14:10

Ja, ik denk ook dat het het beste is om hem gewoon lekker te verwennen..ook al denk ik soms dat hij zich alleen voelt..is het beter..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:13

Ik zou het niet doen. Het beestje heeft niet zo lang meer te leven en als hij al zn krachten dan ook nog moet aanwenden om met een jonger dier om te gaan lijkt me niet fijn.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:35

carlosje schreef:
Ja, ik denk ook dat het het beste is om hem gewoon lekker te verwennen..ook al denk ik soms dat hij zich alleen voelt..is het beter..

je kunt ook een knuffeltje in zijn hok doen zodat hij toch ergens lekker tegen aan kan liggen en misschien wel wat 'warmte' krijgt van het knuffeltje Haha! cavia's kunnen tussen de 5 en 8 worden dus al een mooie leeftijd Lachen