Als juf biologie werd ik deze week aangesproken door een leerlinge dat ze buiten een schildpad had gevonden vorige week en niemand de eigenaar was (of zich meldde). Zij wilde er vanaf, en papa vond dat ze hem maar weer op straat moest terugzetten, waarop ik zei: geef maar hier.
Maar ik heb dus geen idee wat voor schildpad ik nu heb. Ik zal proberen 2 foto's te plaatsen van gisterenavond, het zijn niet de meest duidelijke.... Voila: http://www.mijnalbum.nl/Album=LEUEPAR4 Ik vind hem erg levendig, hij wil steeds zijn bak uit. Hij staat nu onder een lamp (warmer heb ik niet dan waar hij nu staat) uit de tocht. Hij heeft 2 cm water (anders is de bak lek dus rest komt nog wel) en een steen...
Wat moet ik met deze vriend? Ik kan hem houden maar echt een knuffel is het niet (ik heb 2 kindjes) of hem aan een echte kenner/liefhebber schenken. Gegarandeerd ziektevrij is hij dus zeker niet. Wie kan me zeggen wat zijn eerste basisbehoeften zijn en heeft er evemtueel interesse? je zal hem dan omg. eindhoven kunnen ophalen.
Moeilijk vanaf de foto te zien welke soort t is. Welke kleur wangen heeft hij? Kan een geelwang of roodwang zijn, of een zaagrug. Dat zijn de meest verkochte schildpadjes. Ze eten gewoon schildpaddenvoer uit de dierenwinkel, maar ook geweekte kattenbrokken, stukjes verse vis en vlees (gehakt vinden ze meestal heerlijk) en ook levende beestjes zoals meelwormen en insecten. Als ze ouder worden gaan ze meestal meer groenvoer erbij eten, witlof bv, maar die van ons eten dat nog niet, die zijn ongeveer net zo groot als die van jou.
Het is geen zaagrug, die hebben echt een ander schild. Ik denk dan een geel buik, wang of rood wang. en kijk voor alles wat hij of zij nodig heeft eens op.
ik zou wel een aquarium aanschaffen. met een warmtelamp. een spotje en een eiland waar die kan zonnen. nu het winter wordt zou ik wel een verwarming element inzetten. en tochvrij houden anders wordt die verkouden.
en wat meer water waar die lekker in kan zwemmen. mijn babypadjes hebben een aqua met 3/4 gevuld met water