De dierenbescherming gebeld. Die zei dat we de kip gewoon weer los konden laten. Er liepen zoooveel kippen hier rond, en kippen vinden hun eigen kostje wel bij elkaar... Uhhh, maar what about de vele honden hier dan?!?! "Kippen kunnen vliegen dus die redden zich wel"..... Efin, ze wilde hem dus niet komen ophalen....
Nu gaan we proberen of hij/zij (hoe kun je zien dat het een hen of haan is?

Ik vind het nog steeds raar dat de dierenbescherming er zo luchtig over deed... "er zijn zoveel kippen", die vinden zelf hun eigen kostje wel, die vliegen wel weg voor honden.... In mijn ogen is dat niet anders dan een zwerfkat die er ook in overvloed zijn, ook hun eigen muizen kunnen vangen, en als ze goed genoeg uitkijken komen ze niet 123 onder een auto

Doe ik nu zo moeilijk dat ik kippen niet 'maar' een kip vind, maar ook vind dat die recht hebben op een eigen baasje, een veilig plek, en misschien ook een baasje hebben die hem nu mist? (overigens was er geen vermist) Ben ik nu zo raar dat wij met onze kipsels naar de dierenarts rennen als er wat met zo'n diertje is? (altijd ook zo leuk, omdat het altijd weer een hele rekensom is wat ze aan medicijnen moeten hebben

Zal overigens wel een fototje maken, want we zijn er nog niet uit of het een haan of kip is. Hij heeft namelijk wel een flinke kam en grotere lellen dan onze 3 vrouwelijke kipseltjes.