onze kat deed dat bij het caviavoer, want we hebben er een bakje op de vensterbank staan waar de katten uit eten hih.. alleen toen ze dit deed had ze blaasontsteking, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.?
Rashja
Ik heb geen idee beide van onze katten doen het ook. Ziet er echt heel vreemt uit. Ook als ze in de katten bak staan graven ze overal behalven in het katten zand. Maakt niet uit of de bak net helemaal schoon gemaakt heb of niet. Ze doen het elke keer weer. Bij het eten graven ze ook. Wat het beteken geen idee.
onze kat doet het ook ikzelf denk dat ze dat doen om hun terretorium af te zetten, omdat ze in het wild ook hun eten voor zichzelf willen houden gaan ze eromheen graven zodat een andere kat weet dat het eten al van een ander is.
jup ook die van ons doet het maar alleen de oudste, ze doet het bij haar waterbakje, gaat ze eerst staan graven, vroeg laatst ook al aan mijn vriend of dat normaal is, maar ik zie hier dat het dus vaker voorkomt
Hm, de nieuwe stalkatten op de manege (ze zitten nu dus nog opgesloten in een stal, voor 3 weken totaal), doen dit ook, maar dan heel letterlijk... Iedere keer als ik erbij kom ligt er een enorme bult stro met daaronder het voer verstopt. Ze verstoppen het eten dus.
Ik heb ze er trouwens nog nooit op kunnen betrappen, lijkt me best wel een mooi gezicht. Zo'n kat die de hele tijd stro aan het verplaatsen is!
Dit is normaal gedrag. Ze proberen op deze manier het eten "te begraven". Een beetje zoals honden botten willen begraven. Maarja, eten begraven op een harde vloer wordt lastig, dus krijg je dit