gggggggggrrrrrr vlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

gggggggggrrrrrr vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:07

Gek wordt ik er van maar de honden nog meer,vanmorgen zag ik dat 1 van de honden bij zichzelf haar eruit had getrokken.Ze krijgen altijd frontline maar dat werkte de laatste 2 keer ook korter.Wat kan ik geven dat nog wel werkt?

pastel

Re: gggggggggrrrrrr vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:11

Ik zou even naar de d.a gaan het kan goed mogelijk zijn dat je hond een vlooienallergie heeft dan hoef er maar 1 vlo te zitten en ze bijten zich helemaal kaal.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:14

Dat weet ik maar ik wil die vlooien weg hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:23

Bij mijn honden helpt maar 1 middel en dat is Advanged.Ik heb echt alle merken geprobeert en alleen deze helpt tot nu toe.een van me honden heeft ook een vlooien allergie en bijt zich kaal als er maar 1 vlo aanwezig is.Ik zou zeggen probeer Advanged.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:24

Okee maar ze hebben ongveer 4 weken geleden frontline gehad mogen ze dan nu al een ander middel?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:24

ze worden snel immuun voor bepaalde middelen ja.
regelmatig wassen kan zowiezo geen kwaad, je hebt shampoos die en goed voor de huid zijn , en tegen vlooien werken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:27

1 hond had laatst een oorontsteking maar je mag niks in haar oren doen want dan bijt ze je handen er af, dus in bad doen lijkt me geen goed idee.Maar ik ga eens kijken bij de dierenwinkel.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:29

Zoiezo wassen scheelt een hoop ongedierte, ik loop met mijn hondjes door et bos,en ze gaan nu zeker eens per 2 weken gewoon onder de douche, met , of ph neutrale/babyshampoo of vlooienshampoo.

verder je huisje stofzuigen, maar wat van dat vlooienspul in de stofzuiger doen, en daarn je huis insprayen,en 2u de deur uit gaan,met de dieren .
als ik 1 vlooi zie, dan doe ik dit allemaal,want ik word er zelf panisch van, en zou geen vlooien familie thuis willen hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:49

Ik zou nu nog geen ander vlooienmiddel geven,als ze het pas 4 weken terug hebben gehad.Wacht er minstens 8 weken mee,voordat ze een overdosis krijgen.Het is en blijft gif dat vlooienspul.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:44

Een goed vlooienmiddel bij de dierenarts halen, fronline combo, stronhold, advocate en een indoorspray om je huis te behandelen. Als alles vlovrij is regelmatig herbehandelen zoals aangegeven staat op de verpakking.

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:55

Frontline zijn vlooien resistent tegen geworden. Ik zou het proberen met Advantage, dit is een erg goed middel. Werkt met pippetjes in de nek. Dit kan je halen bij een dierenarts. En volgens mij mag je dit wel geven als het andere middel al 4 weken is geleden, maar dit kan je meteen even bij de da navragen. Succes ermee.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:01

Je hebt de frontline combo en die werkt goed! Frontline verkopen wij ind. ook niet meer in de praktijk omdat dat middel vaak niet meer goed zijn werk deed.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:47

Wij zijn er net vanaf. Heb toen ook een topic geopend en veel tips gehad. Het hele huis hebben we van onder tot boven, alles van zijn plek, schoongemaakt. En voor de hond hebben we nu practic ofzo. Was weer iets nieuws. Binnen 3 dagen waren alle vlooien dood.

Ook heb ik iedere dag de eitjes eruit gekampt. (Goed opruimen!!)

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:02

En wat ook heel belangrijk is, is veel stofzuigen en de stofzuigerzak dan weggooien! Of stofzuigen met een vlooienbandje in de zak. Daarna behandelen met een indoorspray, ook alle plaatsen waar de dieren veel liggen, mandjes e.d. maar bijv. ook je auto (als je je honden weleens mee neemt in de auto).

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:01

je moet goed opletten, bij een " vlooienpopulatie" zit slechts 5% van de populatie op je huisdier, de rest gaat in de omgeving zitten, dat wil zeggen overal waar je hong komt. Ongeacht parket, laminaat, plafuizen, tapijt, zeil ect. Dus 1vlo op de hond betekend 100 in huis. Ze zijn er altijd. 1 zwanger vrouwtje legt zo'n 100 eitjes per dag. je kan na gaan hoe hard dat gaat. Een larve kan zo'n 6mnd in huis vertoeven en dán pas uit komen.

Wanneer heb je je hond met frontline behandeld? Het is namelijk zo dat frontline 48uur inwerk tijd nodig heeft. Je druppelt het bij een kleine hond tussen de schouderbladen, en bij een grote hond tussen de schuoderbladen en op de staartbasis. Je kan niet té kort op elkaar een ander middel gebruiken.

ik raad je aan om zowieso het huis te behandelen anders kom je er niet vanaf. dan is het vooraf goed stofzuigen, stofzuigerzak weg gooien, het huis goed behandelen, met een spray, overal waar de hond komt. daarna een half uur alles dichtlaten om het te laten intrekken, en daarna een half uur alles open gooien. iedereen + dieren naar buiten. En als het kan 3 dagen niet zuigen, anders zuig je de werkzame stof weer op.

voor meer info moet je me maar PB sturen, hoop dat je er iets aan hebt

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:20

Simpel middeltje en houd vlooien langere tijd op afstand;
Kook wat kippenvlees goed gaar en doe er een scheut azijnolie overheen.
Wat tomatensaus (spaghetti voorkeur) eroverheen en direct aan de hond ik kwestie serveren.
Heb dit zelf ook gedaan bij mijn lasha apso en het werkt voortreffelijk. Van de een op de andere dag was er
geen vlo meer te bekkenen. Dit middel werkt ongeveer een week en daarna moet je deze maaltijd weer opnieuw serveren.
Als je dit 4/5 weken volhoud ben je echt voor altijd van die naare krieoelers af.
Try before you die!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:38

qt_shetties schreef:
je moet goed opletten, bij een " vlooienpopulatie" zit slechts 5% van de populatie op je huisdier, de rest gaat in de omgeving zitten, dat wil zeggen overal waar je hong komt. Ongeacht parket, laminaat, plafuizen, tapijt, zeil ect. Dus 1vlo op de hond betekend 100 in huis. Ze zijn er altijd. 1 zwanger vrouwtje legt zo'n 100 eitjes per dag. je kan na gaan hoe hard dat gaat. Een larve kan zo'n 6mnd in huis vertoeven en dán pas uit komen.

Wanneer heb je je hond met frontline behandeld? Het is namelijk zo dat frontline 48uur inwerk tijd nodig heeft. Je druppelt het bij een kleine hond tussen de schouderbladen, en bij een grote hond tussen de schuoderbladen en op de staartbasis. Je kan niet té kort op elkaar een ander middel gebruiken.

ik raad je aan om zowieso het huis te behandelen anders kom je er niet vanaf. dan is het vooraf goed stofzuigen, stofzuigerzak weg gooien, het huis goed behandelen, met een spray, overal waar de hond komt. daarna een half uur alles dichtlaten om het te laten intrekken, en daarna een half uur alles open gooien. iedereen + dieren naar buiten. En als het kan 3 dagen niet zuigen, anders zuig je de werkzame stof weer op.

voor meer info moet je me maar PB sturen, hoop dat je er iets aan hebt

Ik heb bij mijn hondje vandaag 3 vlooien ontdekt... betekent dat dat er dan 300 in mijn huis zitten? Bloos! No Cheer Scheve mond

Wij hebben vandaag het hele huis gestofzogen(stof gezogen) inclusief de manden (deze extra zorgvuldig) Maar dan wel zonder die vlooien tapijt spray ofzo.. Wel heb ik mijn beide honden gewassen met anti vlooien shampoo en daarna Advantage opgedaan.. Hoop dat ze er nu vanaf zijn, dit is al de 2e keer in korte tijd dat ik er eentje zie lopen op mijn pup.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:36

Het heeft geen zin om alleen de hond te ontsmetten van vlooien.
Die vlooien hebben allang nieuwe eitjes gelegt op de hond en in het huis zelf.
Dus ze kunnen dan wel dood zijn op de hond maar als je frontline is uit gewerkt springen ze der gewoon weer op want dan zijn de nieuwe eitjes en de vlooien in je huis ook al uit gekomen en dan kan je gewoon weer over nieuw beginnen.

Beste optie is heel je huis ontsmetten met vlooie spray die je in de dieren winkel koopt en je hond kat en al je huis dieren in 1 keer te ontsmetten.
Het heeft namelijk geen zin om alleen je huis dieren aan te pakken. Clown
Want het probleem zit niet alleen op de hond zelf maar al in je hele huis versprijt.

Dus alleen je hond ontsmetten kost je alleen maar maar meer geld terwijl het niet eens zin heeft en dat weten ze bij de dierenwinkel wel maar 9 van de 10 keer zeggen ze het niet omdat je dan na een paar weken toch weer terug komt omdat je dan weer vlooien hebt.
Heb zelf in een dieren winkel gewerkt en opleiding gevolgt.
Laatst bijgewerkt door x_Mliss op 21-10-07 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:41

Idd. Vlooien zijn vaak bestand tegen Frontline.
Nou ja, wilde ook al tips geven, maar die staan allemaal al in dit topic.

Succes!