Penis-amputatie kater

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Penis-amputatie kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:52

Mn lieve lieve vriendje Jack (mn kat van 1,5 jaar) ligt in de kliniek sinds gisteravond, hij was bijna dood.. Ik vind het maar helemaal niets zonder hem in huis.. Is mn beste vriendje, en ik kan hem niet opzoeken vandaag, omdat het zondag is, bah!!! Ik denk dat ik maar ga inbreken daar..

Oorzaak: ernstige ontstopping door blaasgruis! Als ik hem gisteravond niet naar de kliniek had gebracht was ie nu al dood geweest.. Nu ligt ie in zo'n zielig hokje aan de catheter... met een lampenkap op zn nek Bloos Verdrietig
Hij heeft het in zo'n ernstige vorm dat het advies een penis-amputatie heeft.
Mijn vraag aan jullie: wie heeft hier ervaringen mee! Ging jullie kat er inderdaad op vooruit? Raakte ie niet meer verstopt? bracht het misschien andere problemen met zich mee? En totale kostenplaatje, hoe zag deze er bij jullie globaal uit als ik vragen mag? hier wordt het op zo'n 700 euro geschat, schrok daar best van!
Maar goed, al zou het me 3000 euro kosten, lata ik hem nog helpen hoor.. Maar het is behoorlijk wat geld natuurlijk..

Jack is een gecastreerde kater..

Ik vind het maar niets alleen in mn huisje zonder mn lieve maatje! Verdrietig

Afbeelding

Esmeralda

Re: Penis-amputatie kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:44

misschien raar, maar pb Lesley eens. Zij heeft een paard die nu dus geen penis ect meer heeft , maar een uitgang aan de achterkant. Les_fjall meen ik dat ze op bokt heet
Fijn dat je zo,n grote/dure operatie over heb voor je poezekind

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:50

Ik heb iemand gekend waar ze thuis een kat hadden met ook een penis amputatie. Beestje is uiteindelijk 18 jaar geworden geloof ik.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:53

700 euro Wow! Dan zou ik toch voor iets goedkopers gaan Bloos!

Een vriendin van mij heeft het gehad met een raskat van haar. Is helemaal goed gekomen dacht ik, dat beestje loopt iig nog steeds rond! Die is ook al op leeftijd.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:57

LuvdaTossa schreef:
700 euro Wow! Dan zou ik toch voor iets goedkopers gaan Bloos!

Een vriendin van mij heeft het gehad met een raskat van haar. Is helemaal goed gekomen dacht ik, dat beestje loopt iig nog steeds rond! Die is ook al op leeftijd.

bij dit soort problemen is er geen goedkopere oplossing hoor... tenzij jij de penis eraf wil knippen met een schaartje Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:58

Nee ik doel op iets anders... iets definitiefs...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:06

Wat bedoel je dan...? Blond Bloos

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:07

LuvdaTossa schreef:

Denk niet dat je dat doet bij iemand/een dier waarvan je houd.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:08

LuvdaTossa schreef:

Een penis-amputatie is vrij definitief hoor Lips are sealed

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:10

delerium schreef:
LuvdaTossa schreef:

Een penis-amputatie is vrij definitief hoor Lips are sealed

Clown

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je veel sterkte/succes wensen met je katje. Ach gut

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:17

[LZP] > [BB]

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:18

@LuvdaTossa: De operatie levert een klachtenvrij leven voor een jonge verder gezonde kat op. Een dierenarts zal in zo'n geval niet graag een kat doodmaken. Er bestaat trouwens voer wat vorming van blaasgruis vermindert, maar daar is dit geval te acuut voor, als ik het zo lees. De gemiddelde huis, tuin en keukenkat leeft zo'n 17 jaar, dan lijkt 700 euro me een redelijke prijs. En bij de meeste dierenartsen valt er wel iets te regelen wat afbetalen betreft.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:22

LuvdaTossa Wat heb ik dubbel gelegen om je reacties zeg Bloos

Maar vind het echt banketstaaf voor de Ts zijn kat, lijkt me eigelijk nog behoorlijk spannend allemaal! Hou je ons op de hoogte.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 22:53

Hoi..

Kijk inslapen is uiteraard geen optie.. De dierenarts vertelde mij dat ie gemiddeld 2 a 3 penisamputaties per week heeft, dus het is vrij regulier en veel voorkomend. Ik was inderdaad vooral benieuwd naar de ervaringen hier.. Ik heb me goed ingelezen en de kat merkt zelf geen verschil, door het verwijderen van de uiteinde (penis eigenlijk) wordt de doorgang groter waardoor ontstopping bijna nog onmogelijk is.. en ja 700 euro is hel veel, maar dat is mijn verantwoordelijkheid, en ik vind geen cent voor hem teveel besteed! Ik bedoel, ik wist dat zoiets zou kunnen gebeuren, anders zou je geen huisdier nemen..

Kan niet wachten tot ik hem morgen kan opzoeken..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:26

gewoon voor gaan hoor meid, de meeste katten leven nog heel lang verder... want ze hebben eigenlijk geen last meer van verstopping dan...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:33

Onze kat Jerry (nu Jerryna, nee grapje Clown ) heeft ook een Penis-amputatie gehad een tijdje geleden..
Hij had ook last van blaasgruis, zo erg dat hij echt nouwelijks kon plassen ect. Nu heeft hij die operatie gehad en kan hij weer gewoon plassen Lachen . Hij heeft wel iets langer, dan normaal is, 'bloed gedruppeld' maar verder is alles redelijk netjes genezen (of is nog aan het genezen).

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:40

Nou Jack is sinds gisteravond weer thuis Go jij! Go jij! en heb besloten geen operatie te ondergaan. Heb een second opinion gevraagd bij mijn eigen dierenarts (ik had bij zn verstopping het dierenziekenhuis benaderd ipv mn eigen dierenarts). Hij vond het regelrechte onzin om hem meteen al te laten opereren. Hij denkt het op te lossen met gewoon een heel streng dieet en medicijnen. Dat gaf me wel een beter gevoel, het scheelt me 100den euro's en daar is geen drastische operatie voor nodig. Mijn d.a. zegt ook dat er aardig wat nadelen aan kleven aan zo'n amputatie, en het voorkomt nog steeds geen blaasgruis alleen zal het minder snel verstoppen. bovendien hebben ze sneller last van blaasontsteking. De d.a. die Jack zaterdagavond (spoed) hielp is eigenlijk chirurg en wilde perse een operatie uitvoeren (reageerde ook inet erg vriendelijk op het feit dat ik hem ook zou laten nakijken door mn eigen d.a. Nors opkijken ) . Mijn d.a. zegt echter dat hij in de 20 jaar dat ie katten behandeld slechts 2 katten heeft doorverwezen voor zo'n operatie! En dan zowiezo pas na meerdere verstoppingen als echt streng dieet niet blijkt te helpen.

Nou goed, Jack is nu thuis, krijgt een hoop medicijnen en hij plast regelmatig, wel kleine beetjes en nog met moeite maar dat heeft nog wat tijd nodig.. Ik kijk het dus even aan..

(kan later altijd nog besluiten er en meisje van te maken Knipoog )

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:11

Let wel goed op, zodra hij sloom word en merkt dat hij niet kan plassen, direct naar je dierenarts! Als is het avond of weekend. Dat is echt een spoedgeval, anders vergiftigen ze zichzelf.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:47

ja dat weet ik ondertussen wel.. zeker na zaterdagavond.. Knipoog toen heb ik hem met spoed naar de kliniek gebracht...

thnx anyway!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:51

mm ik las eerst de reactie van die chirurg, dat ie dus meerdere penisamputaties per week deed,

vraag me af of dat echt waar is...
heb er namelijk zelf nooit van gehoord....
jouw dierenarts lijkt me eerder de waarheid spreken !!

maar goed, hopen dat het voer aanslaat joh!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:58

bestaat wel degelijk hoor, mijn kat zat ook op randje....
helaas leeft deze kater niet meer, door auto ongeluk, maar het zusje wat ook gruis heeft wel
zij zit nu al aantal jaar op dieet, eerst royal canin, en nu hills cd voer, en gaat super
eerste jaar heb ik regelmatig urine onderzoek laten doen, met pipetje plas opzuigen en onder microscoop laten bekijken, od er weer struviet gevormd was of niet
gelukkig niet meer.

ik zou goed in gaten houden, hoe die plast, of die geen pijn heeft, loom word en die urine laten onderzoeken

en dat voer is ook vrij prijzig hoor, royal canin 48- voor 6 kg 8 doe ik 2 maanden mee) en nu heb ik sinds deze week hills, 5 kg cd voer voor 40-

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:00

Toen ik nog studeerde woonde ik in een studentenhuis waar ook een kat was. Die had ook ernstige blaasgruis. Hij kon nauwelijks plassen, plaste áls ie al plaste naast de bak en hij had er duidelijk heel erg last van. Uiteindelijk heeft zijn baasje gekozen voor een penis-amputatie. Het was een heftige ingreep en de kat had ook flink wat nazorg nodig. (De wond moest steeds ingesmeerd worden met een speciale zalf etc. en hij was er ook goed ellendig van, ik heb hele dagen met hem op schoot gezeten om hem te verzorgen en 'troosten'). Maar uiteindelijk heeft het wel goed geholpen tegen alle klachten, het beestje zat duidelijk beter in zijn vel. Heb geen idee hoe het verder met hem afgelopen is, ik ben kort daarna verhuisd. Maar volgens mij heeft hij nog lang en gelukkig geleefd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:04

lynn, ik geloof best in de operatie, maar niet dat het zo vaak gebeurt als de chirurg zegt Knipoog

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:08

Onze kat had precies hetzelfde.
Hij was bijna ook bijna dood, toch mee naar huis gekregen nadat het meeste gruis eruit was en ook op streng dieet gezet. Helaas kreeg hij het weer in ernstige mate terug.
Er was niet veel meer van het beestje over. Ik moest kiezen tussen opereren of inslapen.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem in te laten slapen, hij keek zo wanhopig.
Hij is alsnog gelijk geopereerd en dat is nu zo'n 8 a 9 jaar geleden. Hij is nu 15 jaar, kerngezond en ontzettend vrolijk Haha!
Het kost wel een berg geld maar het is het dubbel en dwars waard geweest Haha!

Ik hoop dat jou kat het zonder operatie lukt

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:09

Ik was bij een vriendin, en toen vond ik haar kat iets raars hebben Bloos Maar die had dat dus ook....

Succes met je kat! Laat je ons nog even weten hoe het gaat?