Buurkatten worden drie dagen niet gevoerd...wat doe jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Buurkatten worden drie dagen niet gevoerd...wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:22

Onze buren zijn vrijdagmiddag vertrokken rond een uur of twaalf. Ze hebben twee katten die dag en nacht buiten zijn. Een heel verschil met onze superverwende rode kater Bloos Ik had vrijdag al zo'n vermoeden dat er voor de katten niets geregeld zou worden, en die kwam uit. De katten werden 's avonds niet gevoerd en ook de dag daarop niet. Omdat ik dit zo zielig vond, en de katten duidelijk lieten merken dat ze honger hadden, heb ik ze een schaaltje brokjes gegeven. Vanochtend maar weer wat brokjes...En ze zijn nu nog niet thuis...Wat zou jij doen? Ook de katten eten geven of niet?

marleen_usar

Re: Buurkatten worden drie dagen niet gevoerd...wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:24

Ik geef alles wat schaarloos loopt te eten dus die arme drommels had ik allang gevoerd.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:24

Katten kunnen niet door een luikje naar binnen? Anders staat het voer misschien binnen?
Anders: als het altijd echte buitenkatten zijn, jagen ze ook en vullen ze hun buikje zo ook wel Knipoog

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:27

Als je zeker weet dat ze niet gevoerd worden zou ik ze ook wat gegeven hebben. En als je buren terug zijn -voorzichtig- vragen of ze iets geregeld hadden voor de katten " want die waren zo aan het jammeren oid " Zodat ze wel weten dat het gemerkt word , voor hetzelfde geld gaan ze volgende keer een week weg en denken ze " ach toen ging het ook goed , die vangen wel een muisje " .
Ik zou ze dus wel voeren , en het voorzichtig duidelijk maken bij de eigenaar. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie "band" is . Ik ken mijn buren eigenlijk alleen maar van naam en gezicht Bloos

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:27

hebben ze in huis brokjes staan? Ik ken iemand die dat ook doet, het is verre van ideaal vind ik...maar goed. Zij heeft overal in huis bakjes water staan en een flinke bak brokken. Daarbij komt ook nog dat deze katten ook hun eigen voer vangen in de vorm van een sappige muis.
ik zou me niet te druk maken en gewoon in de gaten houden. Als je buren thuis komen dan vraag je gewoon hoe het zit. Dat je de katten zag en dat ze lieten merken (in jouw ogen) dat ze honger hadden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:30

ik zou ze eten geven als ik echt heel zeker wist dat er niemand voor ze kwam.
en zodra die buren terugkwamen zou ik het ook echt tegen ze gaan zeggen..

want wat voor moeite is het nou voor hun om dan aan mij te vragen of ik ze wil voeren zo lang?

daar ben je toch buren voor? Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:15

Wij gingen vroeger ook wel eens een weekendje weg, als niemand voor de katten kon zorgen hadden wij een speciaal bakje met tijdklok wat ervoor zorgde dat er elke dag een nieuw bakje met voer open ging.
Ik zou me niet te veel zorgen, maar het anders na het weekend even aan je buren vragen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:17

Inderdaad zou me er niet teveel zorgen om maken. En als je het niet vertrouwd zelf bijvoeren. Daarna wel vragen hoe het nou zit als ze terug zijn.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 21:19

Ik maak mij op zich geen zorgen, maar vind het persoonlijk best waardeloos. Ons huis is identiek, dus weet precies dat ze niet naar binnen kunnen. En door het ontbreken van een schutting is het op dit moment een beetje campingachtig, ik kan dus duidelijk zien dat ze niets naar binnen krijgen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:02

Eejj schreef:
Als je zeker weet dat ze niet gevoerd worden zou ik ze ook wat gegeven hebben. En als je buren terug zijn -voorzichtig- vragen of ze iets geregeld hadden voor de katten " want die waren zo aan het jammeren oid " Zodat ze wel weten dat het gemerkt word , voor hetzelfde geld gaan ze volgende keer een week weg en denken ze " ach toen ging het ook goed , die vangen wel een muisje " .
Ik zou ze dus wel voeren , en het voorzichtig duidelijk maken bij de eigenaar. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie "band" is . Ik ken mijn buren eigenlijk alleen maar van naam en gezicht Bloos

Bijna niets aan toe te voegen.
Ik zou alleen iets minder voorzichtig zijn met het duidelijk maken denk ik Schijnheilig
Ik vind het namelijk schandalig als mensen niets voor hun dieren regelen. Kan me daar best kwaad over maken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:52

Vind het toch wel knap l*llig om je dier zo achter te laten.
Als ik zelf zou weggaan zou ik wel iemand regelen die er op kan letten.

Ik zou als je buren terugzijn toch wel even aanbellen waarom ze zoiets doen.
Zelf had ik ook zeker bijgevoerd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:10

en...zijn je buren alweer terug?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:15

Ik zou ook de katten bijzoeren, en als buren terug zijn zeggen dat je opviel dat ze wegwaren en katten honger hadden
Ik heb ook een echte buitenkat, maar deze krijgt gewoon dagelijsk brok bijgevoerd hoor

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 23:07

ellepel schreef:
en...zijn je buren alweer terug?

De buren zijn terug, sinds vanmiddag. Geen lef gehad om over de katten te beginnen.... De rust is gelukkig weer terug. De katten vinden mij nu erg lief, wat niet de bedoeling is. Wij hebben zelf een kat die erg houdt van eigen terrein, en geen andere katten in zijn buurt wil.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:19

Ik ben vorige week 2 dagen weggeweest en er stond een bak buiten dat ze zelf kunnen eten.
Vind dat zelf niet zo schrikbarend hoor.
Is wat anders als je een week weg bent maar voor een paar dagen geen probleem.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:23

Wij zijn toevallig ook net een paar daagjes weggeweest. Vrijdagmiddag weg, maandagavond terug.

Ik stop de vogels en poezen dan gewoon VOL met voer. Extra waterbakken, alle bakken tot de randen toe gevuld met brokken of zaden, en de poezen een extra kuipje die middag nog zodat ze die dag al lekker gegeten hebben, de parkieten een extra stengel trosgierst. Maandagavond kregen ze dus direct weer vers voer en water.

Zaterdag en zondag doen ze dan dus met alle bakken die volgepropt worden met voedsel.

Ik moet zeggen; niets hier heeft honger geleden in die dagen. De poezen hadden hun brokjes wél allemaal op, maar omdat hier ook wel eens zwervers meesnaaien was ik niet verbaast... maar de dames vielen bepaald niet aan toen ik nieuwe brokjes in de bakken deed. Die wilden gewoon lekkere BLIK... Knipoog
De parkieten binnen hadden nog een halve bak vol, en vielen bepaald niet aan. De parkieten in de voliere hadden wel trek, die hadden flink doorgegeten denk ik, maar ze hadden nog wel wat over. Water was er overal nog zat.

Kortom; je kan best een weekendje weg als je de dieren maar goed verzorgt van te voren. Wel véél extra voedsel neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:24

Ik voer ook alles wat aan komt lopen, katten, egels, tortels... Ik kan dat niet aanzien hoor.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:01

Met dit weer kun je inderdaad best voor een paar dagen eten en drinken neerzetten, maar in de warme zomermaanden vind ik dat ook not done.

Ik zou zeker je buren aanspreken op dit gedrag.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:10

[***] schreef:
Ik voer ook alles wat aan komt lopen, katten, egels, tortels... Ik kan dat niet aanzien hoor.

En ik kan het niet aanzien als andere mensen zich bemoeien met mijn dieren.
Als ik zie dat iemand anders mijn katten voert word ik laaiend.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:15

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:16

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet waarderen als iemand mijn dieren ongevraagd eten geeft.
Als ze hadden gewilt dat jij ze zou voeren hadden ze dat vast gevraagd.

Ik zou ze dus geen eten gegeven hebben, maar was wel gaan vragen hoe ze zoiets regelen en dan vragen of ze de volgende keer wel wat mogen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:22

Ik zou alleen bijvoeren als je echt ziet dat die beestjes honger hebben. Mijn overburen laten de kat ook wel eens een weekendje alleen en dat gaat eigenlijk altijd prima. Als ze langer weggaan pas ik op de kat. bij onze kat komt de buurvrouw altijd kijken en voeren, ookal zijn we maar een weekendje weg.
Je zou natuurlijk altijd even langskunnen gaan. Dat je de katten zo hoorde mauwen en dat je het idee had dat ze geen voer hadden. Misschien kun jij dan de volgende keer wel op de katten letten(bijons in de buurt gebeurt dat standaard als er mensen op vakantie zijn Lachen ) en wie weet doen ze dat een volgende keer ook voor jou Lachen

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:22

Ik vind het niet netjes om dieren aan hun lot over te laten omdat hun baasjes zo nodig weg moeten. Al ga ik maar 2 nachtjes weg, ik zorg altijd voor een poezenoppas. Mijn poezels zijn wel echte binnenpoezen. Met katten die gewend zijn hele dagen buiten te lopen is het misschien iets anders, die kunnen zich best 3 dagen redden en zullen echt niet verhongeren. Het is gelukkig ook nog niet zo koud buiten, dus ook dat overleven ze wel maar, zoals gezegd, ik zou het zelf niet doen met mijn beestjes.

Verder kun je misschien richting je buren voorzichtig de opmerking maken dat jij het eventueel niet erg vindt om hun katten eten te geven als ze weggaan (mits je daar zelf natuurlijk geen bezwaar tegen hebt).

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:53

Hoe weet jij zo zeker dat die katten geen eten krijgen?

Als wij een week weg zijn gaan de katten ook 24/7 naar buiten (kunnen wel de schuur in), anders gaan ze zich vervelen en een bende maken van het huis. Dagelijks komt er iemand langs die de katten naar binnen haalt (die kennen beide het systeem en houden dus het huis wel in de gaten). Vervolgens krijgen ze eten, en gaan weer naar buiten (waar trouwens wel waterbakjes klaar staan).
Eten buiten neerzetten is bij ons niet goed mogelijk, door de enorme hoeveelheid katten hier. Dan hebben onze katten alsnog niets te eten Tong uitsteken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 18:49

Koe Koe Schaam, schaam diepe schaam....De buurkatten hebben in de avond wel eten gekregen. Erg stom dat wij dat niet gezien hebben, ze zullen wel zo gemauwd hebben omdat ze niet naar binnen konden Bloos