Kanker bij de hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Kanker bij de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 16:33

Onze hond had 2 weken terug een pukkel, gewoon zoals mensen dat ook hebben, maar dan heel erg hard. Wij dus naar de dierenarts, weg laten snijden, onderzoek laten doen. Bleek het kwaadaardige kanker te zijn (is dit nu goed of niet?). Maar nu vandaag kom ik thuis, zie ik tussen zijn achterbenen een bult hangen. Het is wel een reu, maar gecastreerd dus dat is het niet, dat kan ook niet want het zit op de plek waar zegmaar de blaas zit. Het is ontzettend hard als je erop drukt. Zou dit ook weer kanker kunnen zijn? Of is dit gewoon een volle blaas? Ik maak me nogal zorgen.. Ik kijk even of het weg is als ik hem zo ga uitlaten, maar weet iemand of het kanker kan zijn? Ik heb dit nog nooit bij hem gezien.

Anoniem

Re: Kanker bij de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:55

Ineens een grote harde bult is nooit goed, wat het ook is. Dus meteen even mee naar de dierenarts, niet wachten tot na het weekeinde.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:02

Het is nu weg, nu hij heeft geplast, volgens mijn zus heeft hij dat altijd als hij nog moet plassen.

Maar is kwaadaardig nu goed of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:04

Nee tuurlijk niet. KWAADaardig.... Woord zegt het toch al Verward

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:06

Aardig betekend voor mij goed, maar omdat er kwaad voor staat vond ik het een beetje raar, vandaar dat ik het vraag.

Bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:07

Kwaad van aard bedoelen ze er mee.
Maar dat wil nog niet zeggen dat 'ie niet oud kan worden hoor. Kwaadaardig wil zeggen dat het niet goed is, maar nog niet dat het daarom ook heel aggressief of snel is.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:09

Okee gelukkig Lachen
Ik maak me soms ook iets te veel zorgen hoor Knipoog We waren er snel bij met die 'pukkel', de dierenarts zei wel dat we het in de gaten moesten houden, daarom vroeg ik het gelijk maar even hier, maar het is dus toch zijn blaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:10

Toch vind ik dat wel raar, dat zijn blaas in een harde bult naar buiten komt Verward Dat hoort toch niet???

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:29

Als hij nodig moet plassen kan zijn blaas toch opgezet zijn? Wat is ongeveer de doorsnede van de blaas van een labrador?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:32

dat zie je niet als een bult aan de buiten kant , als een hond moet plassen, dat hoort iig niet, ik zou dat toch even door een Da na laten kijken Knipoog

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:44

Okee, bedankt voor je reactie.