Sluit het dodingsstation, teken petitie!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Sluit het dodingsstation, teken petitie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 09:20

Deze nieuwsbrief kreeg ik vandaag in mijn mail... Lees dit en teken aub!

Op 7 oktober was er in Cadiz de grootste demonstratie ooit in Spanje gehouden tegen dierenleed, tegen het feit dat de gemeente Cadis en 15 andere gemeentes in de provincie Cadis de diensten inhuren van het dodingsstation la Perrera in Puerto Real. Dit dodingsstation, dat al heel veel jaren bestaat en rijk geworden is van het vangen en doodmaken van zwerfhonden in al die gemeentes, is al vaker zeer negatief in het nieuws geweest.

Deze keer zijn ze echter zwaar in opspraak gekomen omdat enkele weken geleden een Italiaans echtpaar dat in Cadiz verbleef de gemeentepolitie van Cadiz opbelde met de vraag of deze hen een dierenpension kon aanraden voor de tijdelijke opvang van hun drie honden. De politie gaf hen het adres van het dodingsstation aangezien daar ook een soort pension gedreven wordt. Toen zij drie dagen later hun drie honden ging ophalen kregen ze te horen dat deze alle drie afgemaakt waren...
Eén van de drie honden konden ze terugkrijgen, uit de vriezer, de andere twee waren al gecremeerd. Het paar is toen met het lijk van hun hond naar Sevilla gegaan om autopsie te laten verrichten. Hieruit bleek dat hun hond was afgemaakt met een verboden middel dat spierverlamming en dus de verstikkingsdood veroorzaakt.
Hierop hebben zij in samenwerking met een organisatie uit Madrid een aanklacht ingediend bij de Seprona, de Spaanse milieupolitie. De Seprona heeft toen ter plaatse een inval gedaan en geconstateerd dat het gebruik van dit verboden middel al jaren de dagelijkse gang van zaken is, duizenden honden zijn de verstikkingsdood ingejaagd.

Voormalige medewerkers hebben videobeelden gemaakt waarop te zien is hoe stikkende honden en katten op een hoop liggen te sterven. Ook meldden deze getuigen dat er zonder enig mededogen dezelfde spuit en naald voor tientallen dieren werd gebruikt en dat deze diern op willekeurige plaatsen willekeurige doseringen kregen toegediend.

Hier de link naar twee filmpjes. Let op: schokkende beelden!
http://www.youtube.elrefugiotv
http://www.europapress.es/videosocial.a ... 1005124753

Op 7 oktober waren er een 2000 mensen bijeen om hun ongenoegen te uiten. Ook het Italiaanse paar, Simon en Jo, was aanwezig. Zij hebben besloten te blijven totdat er recht is gesproken.

Simon is tijdens de demonstratie op grove manier gearresteerd. Hij zit vast omdat hij de burgemeester voor moordenaar heeft uitgescholden, nadat deze de foto’s van hun honden op de grond had gegooid en het paar de rug had toegedraaid. Simon wordt nu beschuldigd van verstoring van de openbare orde, belediging en verzet tegen aanhouding. De rechter heeft inmiddels besloten dat Simon niet op borgtocht vrij komt en in voorlopige hechtenis blijft.

Het resultaat van de demonstratie is dat er door alle krantenen tv-stations aandacht is geschonken aan deze zaak, het was de grootste demonstratie tegen dierenleed ooit in Spanje volgens de berichten uit Madrid. De organisatie die het Italiaanse echtpaar geholpen heeft en de aangifte gedaan heeft, El Refugio uit Madrid, heeft een brief verstuurd naar alle gemeentes die gebruik maken van dit dodingsstation met het verzoek met onmiddelijke ingang de contracten te verbreken.

Op 9 oktober hebben dierenliefhebbers, aangesloten bij diverse plaatselijke organisaties die zich inzetten voor zwerfdieren, álle katten en honden weggehaald uit het dodingsstation.

Kimba en de SPAP hebben een dringend verzoek gedaan aan de gemeenten en aan de lokale bestuurders om een goed castratie en voorlichtingsprogramma op te zetten.

U kunt alle nieuwe ontwikkelingen in deze kwestie bijhouden op onze website: http://www.dierenhulpcadiz.nl

TEKEN AUB DE PETITIE TEGEN DEZE WANPRAKTIJKEN!!
http://www.petitiononline.com/perrera/petition.html

EDIT: stuur de petitielink aub naar zoveel mogelijk mensen door.

Trieske_

Re: Sluit het dodingsstation, teken petitie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:28

of een stem helpt, geen idee maar ik heb het in ieder geval gedaan..
ongelofelijk dat dit soort praktijken nog steeds bestaan en mogen bestaan...je zult het toch maar meemaken dat je je hond ingevroren terugkrijgt na je vakantie...

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:28

Na 72 uur in afzondering in de politiecel moest Simon, de eigenaar van de vermoorde honden voor de tweede keer voor de rechter verschijnen die moest beslissen over wat er met hem ging gebeuren. 10 agenten en 2 vrouwelijke raadsleden gingen één voor één bij de rechter naar binnen om hun versie van de gebeurtenissen te vertellen.

Een aantal agenten verklaarde geen enkele agressie van Simon te hebben gezien maar enkele anderen, de lijfwacht van de burgemeesteres en de twee raadsleden daarintegen wisten te vertellen dat hij wel degelijk gepoogd heeft de burgemeesteres te slaan, een raadslid heeft geslagen, de openbare orde heeft verstoord, de autoriteiten te hebben beledigd en verzet tegen zijn aanhouding door 6 heethoofdige agenten die zich op hem stortten gepleegd heeft.

Allemaal georganiseerde leugens want hij hééft niets verkeerds gedaan. Er zijn ontelbaar veel fotos en video-opnames die dit ondersteunen, er is nergens iets te zien wat lijkt op wat hem ten laste gelegd wordt.

Desondanks heeft de rechter onvoorwaardelijke gevangenis bevolen.

Een vrouw uit Cádiz die ook opgepakt was en van hetzelfde wordt beschuldigd is vrijgelaten op borgtocht van 3000 euros.

De vrouw van Simon vertelde me, en dit had ik ook al van anderen gehoord, dat de burgemeesteres haar de fotos van hun vermoorde honden uit haar handen ukte toen ze haar die liet zien, ze op de grond gooide en haar toesiste: "Dat kan mij niets schelen, IDIOOT". Hierna draaide ze zich om en liep weg waarop de agenten zich op Simon stortten toen deze haar MOORDENARES naschreeuwde.

Hoogstwaarschijnlijk zit Simon één tot enkele maanden vast, minimaal.

Samengevat:

Degene die heeft bereikt dat eindelijk, na jaren, het harde bewijs op tafel ligt waarmee het dodingsstation gesloten kan worden en wiens drie honden ijskoud vermoord zijn wordt op de dag dat tegen deze hele gang van zaken door 2000 mensen op vreedzame en voorbeeldige wijze gedemonstreerd wordt is keihard gearresteerd en zit nu onschuldig in de gevangenis terwijl er nog steeds geen enkele verantwoordelijke autoriteit één letter heeft gezegd over de jarenlange misstanden die zijzelf in stand hebben gehouden.

Ik heb de petitie uiteraard ondertekend.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:33

Ik teken ook.
Geen idee of het help maar wie weet.
Waar dit nog kan toe lijden.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:35

Op het hondenforum wordt overigens nog veel meer actie ondernomen. Men probeert dit op de een of andere manier in de publiciteit te krijgen. Bekende nederlanders en media instanties worden aangeschreven om de aandacht erop te vestigen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:36

welk hondenforum tamorka?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:36

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:38

Ik heb ook getekend hopelijk zijn er meer mensen die de petitie willen tekenen!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:43

ik heb ook getekend! maar wat ik dus niet snap is dat als je die beelden zo ziet, het ziet er daar gewoon ook helemaal niet fijn uit, als je je honden gaat wegbrengen en je ziet dat, dan laat je ze daar toch niet achter?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:43

Ik heb getekend. Niet zozeer vanwege het incident van dit echtpaar, wat al treurig genoeg is... maar omdat deze wanpraktijken moeten STOPPEN. Het word tijd dat ze daar actief gaan castreren en ophouden massaal die beesten uit te moorden... zo los je het zwerfhondenprobleem niet op; wat je de ene dag afmaakt, word er de volgende dag weer bijgeboren!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 10:49

Wat in Spanje het probleem is... er wordt daar nog heel 'macho' gedacht. Castreren is geen optie want je ontneemt een hond zijn mannelijkheid. En dat kan toch zeker niet!
Er is daar een hele andere gedachtegang als bijv hier in NL. Erg genoeg...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:50

Tja heel triest dit!
Ik heb dan ook zeker getekend!
Ik hoop dat het gaat helpen, want dit kan gewoon niet!

Ze moeten de mensen daar eens beter met de dieren om leren gaan, dan lossen ze al veel onnodig leed op.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:52

Loesje88 schreef:
ik heb ook getekend! maar wat ik dus niet snap is dat als je die beelden zo ziet, het ziet er daar gewoon ook helemaal niet fijn uit, als je je honden gaat wegbrengen en je ziet dat, dan laat je ze daar toch niet achter?

Ja, dat snap ik inderdaad ook niet! Dat heb ik me ook al afgevraagd!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:56

tamorka schreef:
Loesje88 schreef:

Ja, dat snap ik inderdaad ook niet! Dat heb ik me ook al afgevraagd!

Ik denk dat je dan echt niet om je dieren geeft.

Hier in NL brengen mensen ook weleens hun dier naar de dierenarts met het verhaal dat ie vals is en iemand heb gebeten (wat dan een leugen is), dan wordt ie ook afgemaakt (wel minder gruwelijk) maar het idee is hetzelfde.
Als je als dierenarts met zoiets instemt ben je een zeer slechte dierenarts.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 12:58

De asielen en pensions schijnen allemaal van dat kaliber te zijn. Het is niet te vergelijken met NL. Daarom is er in Cadiz dus ook een NL asiel gekomen.
Wellicht zag het pensiongedeelte er een stukje beter uit de de rest van het complex...

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:03

...de petitie heb ik vanzelfsprekend getekend!

zaury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:10

het gaat daar echt beestachtig aantoe!
ik heb een paar weken geleden een asielhond uit spanje laten komen en het is echt een schat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:20

Ik vind Spanje een fantastisch land, maar hoe ze daar met hun dieren omgaan...

Toen ik in Andalusie was heb ik al moeite gehad met de vastgebonden en achtergelaten honden en de verhalen die ik hoorde van dat meisje dat er woonde.

Het enige wat ik me afvraag als het dodingsstation gesloten wordt: wat gaan ze dan doen met al die honden?
Gaan ze dan eindelijk eens iets doen aan het probleem?