onderhuidse hechting komt eruit? (sterilisatie poes)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

onderhuidse hechting komt eruit? (sterilisatie poes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 22:35

Even een vraagje... ik ga sowieso de dokter er morgen even voor bellen... maar ik gooi het hier ook even neer.

Princess is een week of 3 geleden geseriliseerd, de wond is gehecht d.m.v. onderhuidse hechtingen.
Alles is voorspoedig gegaan en de wond heeft een dag rood gezien.
Nu zag ik een aantal dagen terug een klein stukje blauw draad bij het litteken er uit steken. Nu is de draad veel langer geworden (rond de 1,5 cm) Verward
De wond ziet er dicht uit en is niet rood oid, hij ziet er (op het draad na) genezen uit,zeg maar.
Princess zit er niet aan, met wassen schenkt ze er ook geen extra aandacht aan...

Kan het zijn de het hechtdraad niet geheel opgelost is en er langzaam uit groeit oid? Koe
Ik heb al op internet zitten zoeken... maar heb niet echt iets kunnen vinden hier over...

Wendel

Re: onderhuidse hechting komt eruit? (sterilisatie poes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:38

onze hond is ook gehecht met een onderhuidse hechting. Deze kwam er op een gegeven moment ook 'uit' groeien. Heb hem er zelfs uitgetrokken met een pincet. Zat erg los, heb niet hard getrokken maar eerst gekeken of het mee wilde gaan. Was geen probleem dus, heb het daarna nog voor de zekerheid even een beetje schoongemaakt met biotex

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:01

Kan geen kwaad Lachen Bij sommige dieren (en ook mensen) lossen onderhuidse hechtingen niet op, maar worden naar buiten afgestoten.
Ik zou me pas zorgen maken als het gaat onsteken, maar als het er netjes en dicht uit ziet zal dit waarschijnlijk wel niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:03

aha... stelt al wat gerust Haha!