Welk dier is het meest geschikt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Welk dier is het meest geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 15:08

Hallo iedereen,

Ik ben al een hele tijd op woningen aan het schrijven en denk dat ik binnenkort wel eens aan de beurt kan zijn. Omdat ik alleen ben lijkt het mij leuk om een dier in huis te hebben voor de gezelligheid. Maar omdat ik er goed over na wil denken schakel ik jullie hulp in.
Ik krijg waarschijnlijk een 2 of misschien 3 kamerflat. Niet zo heel veel ruimte dus. Overdag werk ik en ik heb een pony die ook veel aandacht nodig heeft. Het moet dus een dier(en) zijn die ook alleen kunnen.

Het liefste heb ik geen dieren in een hok, maar ik lees hier en daar dat er mensen zijn die konijnen gewoon lekker los hebben in huis.
Wat voor een dier zouden jullie kiezen of zeggen jullie dat ik beter niet voor een dier kan kiezen?

Groetjes Annemiek

Famke_93

Re: Welk dier is het meest geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:12

Een bak met guppy's?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:14

een kat, bijvoorbeeld een (oudere) kat uit het asiel! katten kunnen overdag prima alleen zijn hoor Ja en als je geen kitten hebt heb je ook weinig te doen met zindelijkheid en opvoeding Lachen bovendien zijn ze in het asiel altijd erg blij als ze weer een dier naar een lief baasje kunnen brengen Lachen

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:16

Een kat, maar dan zou ik er 2 nemen, zodat ze elkaars gezelschap hebben Knipoog

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:21

Dan kan je inderdaad het beste 2 dieren nemen. Je kan bijvoorbeeld katten nemen. Je kan ook 2 konijnen nemen, die kan je inderdaad als ze goed zindelijk zijn ook los door de kamer laten lopen en ze zijn hartstikke leuk. Lachen Zou dan wel een gecastreerd mannetje en vrouwtje nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:39

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:55

OneDesire schreef:
Een kat, maar dan zou ik er 2 nemen, zodat ze elkaars gezelschap hebben Knipoog

Katten zijn van oorsprong solitaire dieren Bloos
Niet alle katen zullen een 'vriendje' dus op prijs stellen.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:59

Geen dier dus.
Overdag niet thuis kan nog (geen hond alleen), maar als je ook al een paard hebt blijft er weinig tijd over voor nog een dier...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:02

ladymagic schreef:
Geen dier dus.
Overdag niet thuis kan nog (geen hond alleen), maar als je ook al een paard hebt blijft er weinig tijd over voor nog een dier...

Dit vind ik persoonlijk een beetje onzin Bloos

ik heb thuis ook nog 2 katten zitten, en een cavia (oké ik woon nog thuis)
Maar de cavia is mijn zorg, ik werk tot 5 uur, ben dan een klein half uur thuis en ga dan door naar mijn paard. uiteindelijk ben ik dan tussen 9 en 10 thuis, en toch komt mijn cavia er ook gemiddeld een uur per dag uit, hij heeft een schone kooi, en altijd eten en drinken. kortom voor mijn cavia heb ik ook tijd (en dan heb ik het nog niet over mijn aandacht die ook nog naar de katten gaat)

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:40

ik zou denk ik eerst maar eens kijken hoeveel tijd je nog over hebt als je eenmaal in je huisje zit...
Ik heb mijn konijnen vroeger ook los in huis gehad ook al waren ze zindelijk (wat veel tijd gekost heeft) moet alles konijnproof zijn en dat ik nogal een werkje hoor voor al in je nieuwe huis met nieuwe spulletjes je kan ze niet afleren om niet aan je bank te knagen of aan je eetkamer tafel...

Kijk eerst maar hoeveel tijd je hebt... Ik woon nu sinds een 2 maand op mezelf. Heb een hond een reptiel en 2 konijnen die nu in een groot buitenhok zitten...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:34

Konijn los laten zou ik niet direct doen, er gaat veel tijd in zitten om een konijn goed tam te krijgen en konijnen eten overal aan.

Kat zou kunnen.

Idd reptielen? Of een cavia? Ondanks dat je dieren in een hok niet zitten....

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:21

Loesje88 schreef:
en toch komt mijn cavia er ook gemiddeld een uur per dag uit

Heb je 1 cavia?
Dan vind ik het eerlijk gezegd nogal zielig.
Een uur per dag aandacht lijkt heel veel. Maar bedenk wel dat de cavia dan dus 23 uur per dag alleen in zijn hok zit!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:46

Alvast bedankt voor het meedenken. Het is ook zeker een goed idee om eerst eens te gaan bekijken hoeveel uur ik thuis ben, maar ik vind het wel leuk om alvast wat informatie en of tips te krijgen. Om alvast een beetje een ideetje te schetsen!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:49

Nou iig geen hond dus, maar dat was al duidelijk denk ik Knipoog

Ik zat zelf ook aan een kat te denken, s'avonds kan ie dan lekker met de baas spelen en kroelen, en overdag kan ie zn eigen gang gaan Lachen

En idd, kijk eens in een dierenasiel bij jou in de buurt!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:11

Een kat, maar neem er dan wel 2. Wij hebben sinds kort ook een 2de kitten erbij (een is nu 5 maanden, de ander 7 weken) en wij werken ook allebei 40 uur in de week, maar met z'n 2tjes gaat het prima. Een konijn is ook gezellig (heb thuis altijd konijnen gehad) maar ik vind dat een kat meer gezelligheid met zich meebrengt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:17

en konijnen. een grote kooi met eventueel uitloop maken. en dan ook leren omlos in huis te lopen.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:17

Tamme ratjes Of fretjes zijn heel leuk ! Ja
Of idd 2 katten ...

Je kan ook vissen nemen , hebben geen aandacht nodig alleen verschonen en voeren ! Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:29

ik zat idd ook aan ratjes te denken, het hangt er ook vanaf wat je zelf wil, wil je er mee knuffelen, en hem bij je op schoot oid hebben, of vind je het leuk om naar te kijken? een baardagaam zou je kunnen doen als je er naar wilt kijken, ze zijn vrij makkelijk om mee te beginnen, en vragen niet veel onderhoud, wil je iets wat ook bij je zit, zou je een ratje of konijntjes kunnen nemen..