Jonge hond eet slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Jonge hond eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 21:43

Wij hebben sinds februari een puppy in huis, die zelf is geboren in december.
Wij hebben hiervoor ook al eerder een hond gehad.
Maar ze begint sinds 2 weken ofzo slecht te eten, ze is 1 maand geleden
ongeveer over gegaan op nieuw voer en dat vond ze in het begin heel
lekker en had ze ook binnen 5 minuten op. Met het vorige voer
hadden we ook geen problemen. Maar nu sinds 2 weken dus ongeveer
eet ze gewoon haar eten niet meer op, hoe lang je het ook laat staan.

We laten haar altijd in de bijkeuken eten zodat ze niet afgeleid raakt en ze
rustig kan eten maar dan gaat ze dus alleen maar voor de deur af zitten wachten.
Dus proberen we het met de deur open maar dan loopt ze alleen maar bij onze
benen te dralen. We hebben haar van de week zelfs s'ochtends geen eten gegeven
zodat ze misschien s'avonds meer honger zou hebben maar dat helpt ook niet.

Sorry voor het lange verhaal, maar heeft iemand hier ervaring mee of weet
iemand wat dit zou kunnen zijn?

Noetanchamon

Re: Jonge hond eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:49

Is de hond gezond, maakt hij een alerte wakkere indruk, wil ie graag spelen en plast en poept hij goed dan zou ik me geen zorgen maken. Heb je hierover twijfels dan zou ik een bezoekje aan de dierenarts wagen maar meestal is het volgende aan de orde.

Waarschijnlijk heeft hondlief geleerd dat niet eten heel veel aandacht betekend.
Een hond hongert zich zelf nooit uit....

Ik zou het voer neerzetten, 10 minuten laten staan en als het niet op is weg halen en een op het volgende tijdstip van de maaltijd hetzelfde voer weer aanbieden.
2 dagen consequent volhouden en je bent er door Knipoog

Niet te veel lekkere dingetjes tussendoor geven. En niet eten is zijn probleem, en niet het jouwe! Dat is misschien nog wel het belangrijkste.
Laat je niet verleiden tot allerlei lekkere dingen door het voer te doen, want dan is het hek van de dam. Knipoog

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:16

wat voor voer geef je je hond??
en wat gaf je de hond daarvoor ??

ik zou de hond niet samen met het aparte voer in een andere kamer zetten.
de hond zal waarschijnlijk het eten niet willen of niet eens merken omdat het weet dat hij opgesloten zit terwijl hij dat anders niet zit.

geef hem in de ochtend een bakje met het voer(waar het altijd ook staat) laat hem gewoon even met rust.
geef hem 15 minuten de tijd eet hij het niet op pech gehad en haal je het weg.
geef hem dan de rest van de dag helemaal niets.
tot het avond is dan probeer je het gewoon nog een keer opnieuw en eet hij het weer niet haal het maar weer weg,
kan hij echt wel een keer hebben,hij zal dan vast gaan zien van hej ik krijg echt niets extra's en ik begin toch wel honger te krijgen en zal echt wel gaan eten.

de hond ziet hij er verder gezond uit ??
en is zijn gedrag nog wel hetzelde gebleven??
geeft hij geen zieke indruk?
want als dat wel het geval is zit het namelijk niet in het voer.

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:34

Ze geeft absoluut geen zieke indruk, want ze is altijd hartstikke opgewekt en ik speel altijd met er. En ze poept en plast ook heel goed. Ze krijgt niet vaak wat tussendoor gewoon af en toe een koekje. Maar ik zal dit eens proberen, na 10/15 minuten het weghalen en het weghalen als ze niet eet. Ik kijk wel even wat er gebeurd bedankt!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:36

is ze misschien aan het wisselen? dat ze last van haar tandjes heeft?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:40

eten weghalen is ook niet altijd een optie...
toen ik mijn hond nog niet zo lang had weigerde deze ook te eten, ook eten weggehaald na 15 min enz enz..
dit heeft hij bijna een week volgehouden...
Voor de gein had ik de brokken op de grond gelegt en die at hij ineens wel...
Uiteindelijk vond hij dus gewoon de rvs voerbak eng...
Heb stenen voorbakken gekocht en het probleem was opgelost...
Soms ligt het dus aan andere dingen...

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:49

Mijn hondje is ook van december. In het begin at hij erg goed, at alles op. Toen begon hij opeens niet meer te eten. Wij ons natuurlijk ook grote zorgen maken! Advies gevraagd op hondenschool, die zeiden inderdaad hetzelfde als hierboven al is gezegd. Na een 15 min weghalen en dan gewoon pas weer een hele tijd later weer aanbieden. Dit hebben we geprobeerd maar werkte eerst niet. Toen overgestapt op volwassen voer, waarop het een tijdje weer wel goed ging maar het daarna weer opnieuw begon. Dus weer hetzelfde gedaan, 15 min laten staan en daarna weghalen. Dit gaat ooit goed en ooit niet. Nu werk ik sinds kort weer regelmatig en de afgelopen week heeft mijn hondje alles in 1 keer opgegeten steeds. Als jouw hondje inderdaad nog steeds een gezonde en vrolijke indruk maakt zal ik me niet te veel zorgen maken. Hij eet echt wel als hij echt honger heeft.

Succes ermee!!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 13:10

Oke bedankt allemaal voor de tips en de reacties ! Haha!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:24

Je kunt ook versvlees proberen. Mijn hond at ook nooit van harte zijn brokken. Uiteindelijk at ie het wel maar ook echt alleen als hij écht honger had. Met versvlees vliegen ze echt op hun bakken af. Bovendien doen ze het er vele malen beter op! Ik vind het wel belangrijk dat ze iets krijgen wat ze ook graag eten.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:43

Lysette schreef:
Je kunt ook versvlees proberen. Mijn hond at ook nooit van harte zijn brokken. Uiteindelijk at ie het wel maar ook echt alleen als hij écht honger had. Met versvlees vliegen ze echt op hun bakken af. Bovendien doen ze het er vele malen beter op! Ik vind het wel belangrijk dat ze iets krijgen wat ze ook graag eten.

Versvlees, zoals bijv Rodi, is prima maar zorg dan wel voor voldoende botten / kauwmateriaal. Anders heeft ie over 2 jr nl geen tanden meer Ach gut

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:35

Mijn hond heeft ook zo'n periode gehad. Toen deed ik altijd een schepje kattenblikvoer door zijn brokken roeren. Wedden dat de bak in no time leeg is.

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 15:55

Ja maar dat is een ding dat mijn moeder niet wil doen, allemaal vlees erbij toevoegen om het lekkerder te maken. Maar dat is ook niet nodig want ze at het eerst ook normaal en vond ze het lekker dus waarom nu niet?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:59

Krijgt ze misschien te veel??

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:09

RolingRoos schreef:
Ja maar dat is een ding dat mijn moeder niet wil doen, allemaal vlees erbij toevoegen om het lekkerder te maken. Maar dat is ook niet nodig want ze at het eerst ook normaal en vond ze het lekker dus waarom nu niet?

Heel goed van je moeder.....lees mijn eerste post nog maar eens door!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:16

Noetanchamon schreef:
Lysette schreef:

Versvlees, zoals bijv Rodi, is prima maar zorg dan wel voor voldoende botten / kauwmateriaal. Anders heeft ie over 2 jr nl geen tanden meer Ach gut

Helemaal mee eens dat je naast versvlees ook wat kauwmateriaal dient te geven, maar datzelfde geldt ook wanneer je brokken voert. Sterker nog: op brokken ontwikkelen honden nog sneller tandplak en tandsteen dan op versvlees, dus hebben brokkenhonden dat kauwmateriaal nog harder nodig dan vers gevoerde honden.
Zie dus eigenlijk niet in waarom er nu specifiek over versvlees zo dramatisch moet worden gedaan. Over twee jaar geen tanden meer is m.i. toch wel een tikkeltje overdreven....

Ook mijn hond at dramatisch slecht toen hij nog op brok stond. Tegenwoordig krijgt hij zelf samengesteld vers en dat gaat altijd schoon op.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:19

Napie schreef:
Mijn hond heeft ook zo'n periode gehad. Toen deed ik altijd een schepje kattenblikvoer door zijn brokken roeren. Wedden dat de bak in no time leeg is.

Met als gevolg dat hij na die periode zo gewend is aan vlees dat hij niet meer zonder wil.
Ik ben ook niet van die extra vlees dingen, in hondenbrokken zit alles wat een hondje nodig heeft. En ja mijn hond krijgt genoeg kauwdingen tussendoor.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:42

RolingRoos schreef:

Als jij iedere dag alleen maar droge crackers zou eten zou je dat na een tijdje ook niet meer zo lekker vinden Knipoog Als ze het zo lekker zou vinden at ze het wel op... Nu is het bij mij niet dat als ze één keer niet eten ik meteen op wat anders over ga maar om nou echt eten door te drammen wat ze echt niet lekker vinden... ik vind het niet nodig. Zeker om dat er zoveel (nog betere) alternatieven zijn.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:18

jullie vergeten wel dat een hond officieel een vlees eter is...
Nu ga ik niet zeggen dat je geen brokken moet voeren want ik voer het zelf ook maar Magic krijg er ook altijd één of twee schijven rodi door heen...
En ja zij is ook een ontzettend moeilijke eter maar sinds we haar op Cavom brokken hebben gezet met Rodi wat gewoon makkelijk er door heen te mixen is eet ze weer perfect...

Het beste voor je hond is KVV of barf maar ja dat kost wel meer en vraagt wel iets meer tijd voor het eten klaar te maken en te kopen Knipoog
Dus daarom is het niet voor iedereen weggelegd... maar waarom geen rodi schijf door zijn brokken? 4 schijven kosten € 1,12 en hij hoeft er maar max 1 per dag als hij zo klein is ... geen moeite en de honden vinden het lekkerder..

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 16:51

Oke ik ga het is overleggen met mijn moeder!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:54

Jolanda_ schreef:
Nu ga ik niet zeggen dat je geen brokken moet voeren want ik voer het zelf ook maar Magic krijg er ook altijd één of twee schijven rodi door heen...
En ja zij is ook een ontzettend moeilijke eter maar sinds we haar op Cavom brokken hebben gezet met Rodi wat gewoon makkelijk er door heen te mixen is eet ze weer perfect...

Het beste voor je hond is KVV of barf maar ja dat kost wel meer en vraagt wel iets meer tijd voor het eten klaar te maken en te kopen Knipoog
Dus daarom is het niet voor iedereen weggelegd... maar waarom geen rodi schijf door zijn brokken? 4 schijven kosten € 1,12 en hij hoeft er maar max 1 per dag als hij zo klein is ... geen moeite en de honden vinden het lekkerder..

Onze hond is wel erg gedomesticeerd hoor. En puplief krijgt ws nog 4 maaltijden. Knipoog

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:49

Noetanchamon schreef:
Jolanda_ schreef:

Onze hond is wel erg gedomesticeerd hoor. En puplief krijgt ws nog 4 maaltijden. Knipoog

Wat heeft het gedomesticeerd zijn te maken met de voedingsbehoefte van de hond?
Ik lees dat deze hond van december vorig jaar is. 10 maanden oud dus en geen jong pupje meer. Lijkt me niet dat ze dan nog 4 maaltijden per dag krijgt?