Vechtende konijntjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Invisible

Vechtende konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 18:26

ik heb 2 konijntjes, allebei vrouwtjes, allebei heb ik ze vanaf ze nog jong waren

het ene konijntje vanaf april en de andere 2 maanden later voor gezeldschap voor het andere konijn

in het begin was het even vechten, de oudste moest even laten weten dat ze de baas was, maar sindsdien waren ze vriendinnetjes

maar sinds een weekje, als ze door de huiskamer lopen, gaan ze vechten, wie nou begint kan ik niet goed bepalen. haar vliegt overal, en even met de plantenspuit erop, en ze houden op met vechten, in hun kooi doen ze niks.

maar vanavond begonnen ze weer met vechten, en deze keer hielden ze niet op, ze bleven maar bezig. totdat ik schreeuwde hielden ze weer op.
Nu is er bij mijn ene konijntje(oudste )een hap uit haar oor, durf ze nou niet meer bij elkaar te zetten.

wat kan ik het beste doen? even apart, of toch weer bij elkaar stoppen, of misschien toch maar 1 wegdoen?

benangelique

Re: Vechtende konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:16

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:32

Zolang ze niet vechten in de kooi heb je nog neit zo'n groot probleem. Zelf heb ik konijnen in groepshuisvesting. En dat gaat over het algemeen wel goed.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:44

Als er al happen uit oren genomen zijn, zou ik ze zeker niet meer bij elkaar zetten. Dan zijn de verhoudingen al zo verstoord. Inderdaad op de sites die benangelique aanraadt kijken. En ook eens informeren bij http://www.knaagdierenopvang.nl/ ]Zij zitten in Den Haag

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:12

mijn vrouwtjes die gaan wel samen, ze bevliegen elkaar af en toe wel maar geen happen uit oren
(wel losse plukken haar) en ze gaan af en toe op elkaar lopen rijen dat is niet normaal. (dus dat vind ik minpunt)
maar misschien gaan deze 2 ook beter samen aangezien ze uit hetzelfde nest komen, en af en toe maar samen zijn en verderin aparte hok