hond steeds in de wei van pony...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sorla

hond steeds in de wei van pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:53

hoi,

Elke keer is ik buiten kom en ook maar een beetje in de buurt van het weiland waar mijn pony staat, schiet onze hond (appenzellersenner hond, van 11 maanden oud) in het weiland. Ik kan roepen wat ik wil, maar het helpt niet. Dan ga ik in het weiland en probeer hem eruit te jagen, wat ook niet lukt en uiteindelijk komt mijn vader die hem boos toespreekt en dan luistert hij wel. Maar hij luistert dus niet naar mij, is dit een dominantieprobleem of wat..?
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen...hebben jullie tips?

JML

Re: hond steeds in de wei van pony...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:56

Het lijkt erop dat de hond nog niet helemaal accepteerd dat hij ook aan jou moet gehoorzamen. Zeker in zo'n verleidelijke situatie als een mooi weiland waar hij uit kan razen. Is het een idee dat jij met jullie hond een gehoorzaamheidscursus gaat doen?

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:03

ja, wij zitten nu bij een gehoorzaamheidscursus en hij heeft ook puppycursus gedaan met ons, maar dit doet enkel mijn broertje omdat het zijn hond is.. maar het is wel míjn pony...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:34

appenzellersenner zijn de wat moeilijkere honden, ze luisteren of ze luisteren niet. ik zal er zeker gezien zijn leeftijd niet uit de wei proberen te jagen, dit ziet de hond als een spel. Laat hem dus niet los als die niet naar de wil komen...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:43

Die hond ziet het gewoon als een spelletje... niet alles is meteen een dominantie probleem... de hond is 11 maand en druk bezig met puberen... je zal dus met dehond moeten oefenen want een appenzellers zijn gewoon niet de allermakkelijksten... Maar doet de hond je pony wat aan dan of dat niet?!