Hond mank als hij uit de mand komt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Hond mank als hij uit de mand komt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 14:31

Ik heb sinds 2 dagen gemerkt dat onze labrador een beetje mankt als hij uit de mand komt. Hij staat op, loopt rustig weg en als hij dan enthousiast word en gaat "draven"/rennen dan mankt hij een paar passen en dan is het over. Ik heb zn pootjes al nagekeken maar voel/zie niks bijzonders.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? en eventueel een oplossing? Als het aanhoud/erger word ga ik hier zeker mee naar een dierenarts, maar misschien heeft iemand een tip ofzo.

Owja, het is een labrador reu, 8 jaar. We hebben hem nu anderhalve week ongeveer omdat die mensen er niet meer voor konden zorgen. Hij was/is ietsjes te dik (althans dat zegt iedereen, maar ik vind het redelijk meevallen) We lopen al veel met hem en hij is dan ook gewoon energiek en rent ook lekker achter zn bal aan.

En nog even een heel ander vraagje. Hij eet tijdens het wandelen ook redelijk wat gras, hij geeft niet over en lijkt ook niet echt misselijk/futloos ofzo... Wat kan hier de acherliggende gedachte van zijn? en moet je dit straffen of gewoon negeren? (tot nu toe negeren we gewoon en roep ik m dat hij moet komen, dit doet hij dan ook braaf) Hij doet dit al zolang hij bij ons is, heb net ook gevraagd aan de vorige eigenaar of hij het daar ook al deed maar heb nog geen antwoord.

bonte_bente

Re: Hond mank als hij uit de mand komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:32

overbelasting??
omdat je er nu veel mee wandeld en speelt?
het kan ook kou zijn of reuma

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 14:49

Overbelasting... sja dan zou ie ook meer moeten manken, maar zo erg belast ik m niet bouw het wel rustig op... werkt volgens mij hetzelfde als met paarden...
Kou... zal m een elektrische deken geven Nagelbijten / Gniffelen Haha!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:56

neej geen grapjes maken hoor....... Tong uitsteken
mijn hond had lichte artrose is 14 geworden..
maargoed hij liep dus ook mank wanneer hij opstond
door ouderdom kunnen honden zich soms minder goed warm houden,
wanneer hij opstond van zijn mand/kussen liep hij ook even mank.
vooral als ik eerst met hem was wezen lopen .

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:06

Nee ik geloof je wel hoor, ik heb zelf heel veel last van kou ook op mn gewrichten. Maar het is zeg maar als hij opstaat "stapt" hij eerst gewoon normaal, niks aan te zien.. dan gaat ie rennen omdat hij enthousiast is en dan mankt ie 2 pasjes en daarna is hij weer de vrolijke zelf... dan zie je ook niks meer aan hem.. springt over slootjes, achter zn bal aan in de meest rare houdingen en je ziet dan écht niks aan m...
Ik heb t m in 2 dagen tijd nu 3 keer zien doen, dus het is ook niet elke keer.... vind t maar raar eigenlijk daarom dat ik hier eens even kwam vragen Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:53

misschien even langs de dierenarts gaan? Als het meer strammigheid is kan het misschien artrose zijn...

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 16:10

Nou hij is echt mank... dus niet stijf ofzo, hij staat er dan nauwelijks op.. vanmiddag was echt heel raar, hij wilde eerst niet mee.. zelfs met zn balletje niet... en uiteindelijk liet ik m los en toen kon ie rennen zonder te manken... maar daarvoor als hij dan ging rennen mankte hij wel... Ik snap dr niks meer van...
Als het aanhoud ga ik ook zeker naar de dierenarts!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:42

dat heeft onze hond ook
maar dat is van ouder dom
haar knieen zijn versleten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:23

Mijn hond heeft dat bij periodes ook, is idd ouderdom. Hij heeft wss wat artrose in de voorpoten. Het is niets om je zorgen over te maken, wees alleen wat voorzichtiger met hem. Veel rennen en springen zal niet meer gaan...
Altijd rot om je dier ouder te zien worden... Boos!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:25

Mijn zwarte lab van 8 jaar heeft dit ook wel eens, hij heeft er geen last van verder.
Een paar passen "mankt" hij en dan loopt hij goed.
Hij doet dit al jaren.
Toen hij pup was heeft hij ooit een misstap gemaakt en ik denk dat dat een zwakke plek is van hem.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 16:37

Het is inmiddels op wonderbaarlijke manier over.. ik heb hem niet meer zien manken.... en hij doet nog steeds hetzelfde als daarvoor... misschien tijdens het rennen een misstap ofzo gemaakt, maar vond het zo raar dat het enkel was als hij uit de mand kwam...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 23:00

Bitterbal schreef:
Het is inmiddels op wonderbaarlijke manier over.. ik heb hem niet meer zien manken.... en hij doet nog steeds hetzelfde als daarvoor... misschien tijdens het rennen een misstap ofzo gemaakt, maar vond het zo raar dat het enkel was als hij uit de mand kwam...

Misschien toch een misstap gemaakt, gelukkig dat het nu goed gaat met je hond!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 23:04

Kan Athrose of iets in die richting zijn. Dat kan met vlagen verdwijnen en weer problemen geven. Vindt het ook geen gekke gedachte met een hond van 8 jaar. Zou het toch na laten kijken bij een DA. Dan weet je het zeker en kan je gericht (met bv. Homeopathie) ervoor zorgen dat de hond er minder snel last van krijgt en heeft.
Gras eten zonder over te geven doen wel meer honden. Het kan een gebrek aan vitamines zijn, verkeerde voeding, maar ook misselijkheid kan het zijn (ook als ze niet overgeven)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:18

Het kan hd zijn, maar mijn hond heeft een keertje zijn heup verrekt en mankte toen ook enkele passen als hij had gelegen. Eenmaal op gang, was er niks meer aan de hand.
Laat je da er even naar kijken, dan weet je het zeker.