Kitten erbij, kat zwáár beledigd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Kitten erbij, kat zwáár beledigd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:20

Ik heb eergister een kitten van een week of 5 meegenomen van de boerderij omdat de moeder doodgereden was door een auto. Haar 2 broertjes/zusjes waren inmiddels al dood, deze liep ver van het nest (waar we ze eerst altijd zagen lopen) vies te zijn en te janken en ik heb haar kunnen vangen. Toen ze wat eten kreeg was ze meteen mijn dikste vriendinnetje Lovers, nu na een dag lijkt het niet anders dan dat ze is opgevoed in huis! Ze is gewoon verschrikkelijk leuk *LOL*!

Echter, Senna, de huisbaas (gecastreerd, 2 en half jaar oud) is er totaal niet van gediend ... Helaas hebben we hier de mogelijkheid niet echt om ze de eerste dagen helemaal apart te houden, dus Senna kan er gewoon bij. Als we er zijn is de deur naar de gang/trap open, anders zit Senna boven en Milo (de kleine) beneden. Senna blijft ook boven, af en toe komt hij beneden om het hoekje kijken, om vervolgens hard te blazen en in zichzelf te gaan grommen, en weer om te draaien om boven aan de trap zeer beledigd te gaan zitten.... Zodra ze bij elkaar in de buurt komen (per ongeluk), snapt die kleine goed dat 'ie terug moet, daar ben ik wel blij om.

Senna heeft tot een jaar geleden altijd met 2 andere katten geleefd en dat ging goed, hij speelde er niet mee en ze sliepen bijv. ook niet samen maar er was ook zélden gegrom of geblaas.

Iemand enig idee hoeveel tijd we dit moeten geven? Gisteren leek het al ietsje minder, maar Senna is niet leuk zo . En aangezien we juist zo blij waren met zijn geweldige leuke karakter gaan we een nieuw baasje voor Milo zoeken (en we hebben al gegadigden genoeg Haha!) als hij er dus écht niet van gediend blijkt te zijn..... En tips over het 'koppelen' zijn ook zeer welkom!

(terwijl ik dit getikt heb is Milo al 3x via mijn broekspijpen omhoog geklommen, heeft ze over het toetsenbord gewandeld en nu gaan mijn vingers eraan ROFL )

Remember

Re: Kitten erbij, kat zwáár beledigd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:22

Oh, we zijn zondag meteen bij de DA geweest (erg handig dat ik daar nog een paard rij Knipoog ), die vond haar prima in orde, ze heeft meteen wormenspuit gehad en gister heb ik een injectie meegekregen met wat antibiotica (geloof ik Bloos) tegen haar rocheltje. Verder is ze ontieglijk speels, heeft ze zich met wat hulp helemaal schoongemaakt en was ze in 1x zindelijk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:57

ik heb toen mijn oudste poes alleen kwam ook een kitten er bij genomen.
zo'n leuk dier,maar poes was er echt niet blij mee.
ze verhuisde naar boven,kwam niet beneden en blies naar de kleine.

samen eten geven, samen spelen, niks hielp.
ik heb het een 1,5 maand aangekeken maar de oudste bleef dus echt beledigd.

belangrijkste is denk ik toch dat je laat merken dat de oudste de meeste aandacht krijgt.
die eerst eten geven, die eerst aaien,zodat jaloezie( kan dat bij katten?) beperkt word.

denk dat je het tijd moet geven,met wat geluk went hij er aan en komt het goed.
helaas in mijn geval dus niet en heb ik een goed adresje gevonden voor de kleine.
op het moment dat de kleine uit huis was kwam mijn poes naar beneden en sprong ze bij me op schoot.
ik heb nu wel een oudere poes er bij en dat ging wel heel erg goed.
ze liggen zelfs samen op schoot Haha!

hopelijk gaat het bij jou wel goed ,ik heb het vaker gehoord dat oudere poezen niks van kleintjes moeten hebben

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:04

Ik heb precies zo'n zelfde situatie gehad......ik zorgde er alleen wel voor dat ze apart waren als ik er niet was. Als ik thuis was konden ze gewoon bij elkaar. Bij mij heeft het zeker een half jaar geduurd voordat het zeg maar ' rustig' was.

Bij mijn katten was wel een leuk om te zien dat het eerst met negeren begon, toen blazen, toen een tik op de kop...en toen was het klaar.... En nu:
Soms spelen ze met elkaar, soms negeren ze elkaar en soms slaan ze elkaar nog wel eens....maar dat laatste is wel erg zeldzaam...

Suc-6 en je kent het gezegde waarschijnlijk wel.....

geduld is een mooie zaak Haha!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:18

Bij ons heeft het een week of twee geduurd, dat de oudste kat echt lelijk deed tegen de kitten die erbij kwam. Na twee weken werd dat minder, vervolgens zijn ze dikke vrienden geworden, nu spelen ze echt heel leuk samen, gaat er soms best ruig aan toe, compleet met hele dikke staarten en blazen maar zonder dat ze elkaar pijn doen, om vervolgens samen, lekker dicht tegen elkaar aan op de favoriete stoel te gaan slapen.
Bijkomend voordeel bij ons was dat de oudste (kater met nierproblemen, staat op speciaal voer) een beetje vadsig en lui begon te worden, die is toen dat kleintje erbij kwam helemaal opgefleurd en weer heel speels geworden.
Meestal komt het vanzelf goed, niet teveel aandacht aan besteden, ze zoeken de rangorde zelf vaak het snelst en het beste uit als je de onvriendelijkheden gewoon maar wat negeert.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:21

Ik denk inderdaad dat je het minimaal een week of zes moet aankijken, misschien zelfs wat langer.
Mijn collega had 2 vijfjarige katers (broertjes) en er kwam een kitten (poes) bij. De katers, die dikke vriendjes waren, begonnen et elkaar te knokken, omdat de rangorde opnieuw moest worden bepaald, met een nieuwe kat erbij. Een van de katers heeft een week onder het bed gezeten en zat dagenlang te kokhalzen van de stress Haha! Na een week of drie werd het rustig, poes is opgenomen in de groep en ze leven nu goed met z'n drieen samen. Maar het kan dus eerst wat rommel geven ja Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:25

idd minimaal 4 weken de tijd geven,
jammer dat je ze niet apart kan houden, maar geef de kitten zowiezo een doos waar alleen hij inkan, zodat ie altijd een veilige haven heeft.
speel veel met de oudere kat, laat merken dat je hem niet vergeet

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:32

Als we er niet zijn is de kitten beneden en Senna boven, anders is de deur open. Net kwam Senna ook even om de hoek kijken, Milo weet goed d'r plek want Senna hoeft maar 1x te blazen en ze draait om, dat is wel fijn Ja.... Senna heeft hier een rondje grommend gelopen en zit nu weer beledigd op de trap Vork

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:45

wij hebben al meerdere keren er een kat bijgenomen Bloos en de kat die we het eerste hadden loopt als een koningin door het huis en kijkt neer op alle overige huisdieren.
Zij was er eerst ook absoluut niet van gedient en nu is ze er kalm onder. toen we de 3e kat kregen vond de eerste, Minou, dat niet echt een probleem maar de tweede, Tijger, ging achter haar aan en greep dr meerdere keren. Wij gooiden als wij het zagen Tijger de deur uit of sloten hem ff op weg van die andere en nu heeft hij zijn plek en de plek van Loes, de 3e kat geaccepteerd.

Mijn tante heeft dit probleem ook gehad en bij haar is het opgelost door dat ze ging emigreren naar Amerika en de 2 katten samen in één reiskooitje moesten. Nu zijn ze dikke maatjes! Haha!

en de 2 kittens die wij tijdelijk hebben gehad werden gelijk geaccepteerd trouwens... en onze honden als puppies ook en nu nogsteeds spelen Loes en Dunya (een van onze 2 hondjes) samen met een touwtje oid. Is erg leuk om te zien! Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:07

Het gaat nu gelukkig al ietsje beter Ja, nog wel blazen en grommen maar alleen als uk echt in de buurt komt of aanstalten maakt, Senna heeft vanavond zelfs voor pampus gelegen hier in de vensterbank en ligt nu op de bank terwijl die kleine rondhupst!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:32

Dat gaat vast helemaal goedkomen! Voor je het laat die oudste kat zich verleiden om een keertje met dat kleintje te spelen Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 09:51

Hij is nog wel beledigd hoor Haha!, want even later lag hij met z'n kop op z'n voorpoot en z'n ogen half open toch weer te grommen op zijn manier ROFL.... Nu zit 'ie boven aan de trap te zitten, maar denk dat 'ie straks vast wel een kijkje komt nemen Ja!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:54

mijn kat is ook zwaar beledigd vanaf ik kitten heb opgevangen ( en nu houd)
zij komt niet eens meer binnen, eet buiten, slaapt buiten op een dekentje. zodra kitten bij raam komt begint ze erop te blazen
met de hond ging makkelijke,r blief wel en deed arogant tegen, maar kwam wle gewoon in huis en liep arrogant rond, maar met kitten wor dniet beter
ik dnek dat mijne van de winter wel binnenkomt
ik zou gewoon negeren als ze zo doen, wennen vanzelf aan elkaar