Van vrijheid naar kattenren. Zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Van vrijheid naar kattenren. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:34

Momenteel lopen onze katten nog vrij rond. Omdat wij buitenaf wonen hebben ze hier de ruimte.
Maar omdat mijn katten, mijn kindjes zijn, ben ik bang dat er één op een avond niet meer thuis komt...
*Klopt even af*
Buiten dat ik daar veel verdriet van zal hebben, wil ik niet weten wat voor effect dat op mijn dochtertje zal hebben.
Daarom wil ik eigenlijk een kattenren voor ze maken. Dat ze van binnenuit naar buiten kunnen en terug.
Ik heb het dan niet over een ren van 2 m X 2 m, maar hij zal over de gehele lengte van mijn huis komen.
Toch zo'n 16 meter lang...
Dan allemaal klimbomen erin en kattenkrabpalen. Een echte Jungle!
Nu heb ik al 2 reactie's van mensen gekregen dat dat dus zielig is.
Eerst vrijheid en dan opgesloten zitten in een ren.
Ik trek me gelukkig weinig aan van anderen en denk voornamelijk aan mijn dieren... maar is het echt zielig...?
Volgens mij is onder een auto of tractor komen véél zieliger!
Jullie mening!?!

Liesje_Lover

Re: Van vrijheid naar kattenren. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:35

Ik vind het juist helemaal super! Wij hebben ook een kattenren achter het huis, helemaal met plankjes krabpalen enzovoorts. Echt niet zielig hoor, de beesten zijn er heel de dag te vinden, helemaal geweldig!
Veel beter dan dat ze onder een auto komen, of iemand anders last heeft van JOU huisdieren!

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:35

ik vind het niet zielig

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:37

Ik zie er het zielige niet van in, zolang ze maar de beweging kunnen krijgen die ze nu hebben...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:38

Zielig? Nee absoluut niet. Wennen? Ja dat wel!

Je hebt het voordeel dat ze naar een compleet ingerichte ren gaan, dus ze zullen veel te ontdekken hebben. De 1e dagen zijn ze daar zo druk mee dat het besef dat ze niet meer de complete vrijheid hebben er nog niet is.

Wijze keuze trouwens!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:40

ik zou t ook doen, als je die ruimte geeft, is super
kan geen ongeluk krijgen, niet vergiftigd worden ofw et ik veel wat nog meer, en 16 meter is best groot

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:43

Zoals jij het beschrijft denk ik niet dat het heel erg zielig is; die lengte en dan klimpalen en alles...wauw. Ze zullen misschien wel even moeten wennen dat ze niet verder kunnen, dat wel (misschien hebben ze het wel te druk met verkennen om het te merken, kan ook). Nee hoor, ik denk dat het een heel goed compromis is tussen binnen blijven en buiten spelen. Iedereen blij; jij gerust op je katten, en de katten kunnen een luchtje scheppen.
Zielig is eerder eerst je kat alle ruimte geven en hem vervolgens in een klein flatje stoppen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 04:33

Niet zielig maar verstandig !

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 04:39

Ik ken genoeg mensen die een kattenren hebben en alle katten hebben het enorm naar de zin. Als ze maar wat te doen hebben, maar uit jouw verhaal te horen komt dat wel voor elkaar.
Ik vind het zelf ook erg verstandig. Hoe vaak zie je katten dood langs de weg liggen.....vreselijk

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 06:24

niet zielig.! die van ons mogen ook niet meer naar buiten omdat er al 2 in een jaartje dood zijn gereden en allebei een half jaartje oud.

heel verstandig wat je doet.!

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 06:26

Mijn ouders thuis hebben ook een kattenren. Wil prima en het is niet zielig,

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 06:49

Ik vind het ook heel goed van je!
Zo zijn je katten veilig en anderen hebben er ook geen last van.

Ze zullen misschien even moeten wennen in het begin, maar ik vind het niet zielig hoor.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 10:40

Nou, allemaal positieve reactie's!
Ik moet er inderdaad niet aan denken dat je langs rijdt, een dode kat ziet liggen en denkt dat lijkt wel op één van die van mij... Het ís er één van mij!
We gaan vast voorbereidingen treffen!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:51

Ik zou ze lekker buiten laten lopen. Ze zijn tot nu toe toch ook nog altijd veilig thuis gekomen?
Tuurlijk is er altijd een risico dat ze worden overreden oid. Maar het ging tot nu toe toch goed? Waarom moeten ze dan ineens in een ren?
Dat je er veel verdriet van hebt als ze iets overkomt: tuurlijk, maar als je een dier neemt weet je dat die een keer dood zal gaan, is het niet door een ongeluk, dan wel door ouderdom/ziekte.. (Je wilt het risico natuurlijk zo klein mogelijk houden dat ze iets overkomt, dat snap ik ook wel) Maar ik snap echt niet waarom je katten nu ineens in een ren moeten terwijl ze altijd gewoon buiten hebben gelopen?

Onze katten zijn ook zo vaak gewond terug gekomen van allerlei gevechten of weet ik wat ze allemaal uitvreten buiten, maar ik zou het ze echt niet aan kunnen doen om ze ineens in een ren op te sluiten, ze zijn dit leven zo gewend en ze weten zich prima te redden zo...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:39

Een ren is niet zielig hoor, het is gewoon een keuze. Lachen
Als jij vreest dat er een goede kans inzit dat je katten worden doodgereden, vind ik het een uitstekende keuze!

Wijzelf zitten in een echt ''kattendorp''. Hier lopen gewoon overal katten rond. Over het algemeen is er hier weinig verkeer en word er niet zo hard gereden. Wij maken ons weinig zorgen... maar als we in de buurt van een drukke weg hadden gezeten, had ik absoluut ook aan een ren gedacht!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:40

Wij hebben het ook en geweldig dat ze het vinden Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:33

nee hoor, als je er een echt jungle van maakt is het niet zielig. weet zeker dat ze het leuk zullen vinden. laat je ons een foto zien als je jungle af is?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:04

Alytje schreef:
Ik zou ze lekker buiten laten lopen. Ze zijn tot nu toe toch ook nog altijd veilig thuis gekomen?
Tuurlijk is er altijd een risico dat ze worden overreden oid. Maar het ging tot nu toe toch goed? Waarom moeten ze dan ineens in een ren?
Dat je er veel verdriet van hebt als ze iets overkomt: tuurlijk, maar als je een dier neemt weet je dat die een keer dood zal gaan, is het niet door een ongeluk, dan wel door ouderdom/ziekte.. (Je wilt het risico natuurlijk zo klein mogelijk houden dat ze iets overkomt, dat snap ik ook wel) Maar ik snap echt niet waarom je katten nu ineens in een ren moeten terwijl ze altijd gewoon buiten hebben gelopen?

Onze katten zijn ook zo vaak gewond terug gekomen van allerlei gevechten of weet ik wat ze allemaal uitvreten buiten, maar ik zou het ze echt niet aan kunnen doen om ze ineens in een ren op te sluiten, ze zijn dit leven zo gewend en ze weten zich prima te redden zo...

onze katten liepen ook altijd buiten maar nu ook niet meer ze hebben niet eens een ren.. alleen een huis als speeltuin. dus zielig vind ik het niet..

tuurlijk lekker buiten laten lopen en lopen waar ze zelf willen oke maar je kan beter een kat ooit een spuitje moeten geven door ouderdom dan dat je hoort dat hij/zij is aangereden

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:05

Kattenren is een prima alternatief. Een doodgereden kat is erg droevig om mee te maken.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:09

Beweging en frisse lucht. DAt is essentieel voor elk dier.

Hier is iets echt heel vervelends gebeurd toen we weg waren op vakantie. Mijn moeder en vader pasten op het huis en zorgden voor de honden. Er kwam hier steeds een kat op het terrein. Mijn moeder wil dat niet, want Bobbes bijt katten en dat weet ze. Ze joeg de kat steeds weg maar hij bleef steeds terug komen. Ook emmers water hebben niet geholpen. OP een moment kwam bobbes dus weer buiten en kreeg de kat te pakken. Kat dood.

Ik was helemaal gefrustreerd toen ik dat hoorde. Ik vroeg haar of ze de kat niet beter had kunnen vangen. Ze zei dat ze hem wegjoeg omdat hij maar naar huis moest gaan. Ik vroeg toen pinnig (want ik was echt een beetje over de zeik) of het wel eens in haar opgekomen was dat deze kat misschien geen huis had om naar toe te gaan, maar dat was inderdaad niet in haar opgekomen.

Als ik thuis was geweest had ik het dier opgevangen en door de dierenambulance op laten halen. Ik weet wel van wie de kat is, van een boer verderop. MAar het is daar niet bijzonder leuk voor katten, ze kunnen er rondlopen, maar meer ook niet. En het zijn er veel geworden inmiddels.

Een vriendin van mij haar kat is aangereden, dood. Beest had buiten ruimte genoeg maar moest zonodig oversteken voor een auto.

JE hebt hele goede redenen om jouw katten in de ren te houden. Ik denk dat jij daarmee een zorgzame kattenhouder bent.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:18

Ja dat is zielig.. daar word die kat echt niet gelukkig van hoor..laat dat beestje toch lekker buiten spelen en van de zon genieten enzo.. onze katten hebben een heerlijk leven want ze kunnen in en uit lopen wanneer ze maar willen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:26

Ik denk dat de bedoeling is dat ze ook de ren inkunnen wanneer ze dat willen. Alleen wordt hun actieradius wat beperkt. De zon zal er ook schijnen, ze kunnen lekker buiten spelen.
Wat dat betreft een keuze waar ik helemaal achter zou staan!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 16:35

Hoe meer ik er ook over na denk, hoe meer ik achter mijn keuze sta om inderdaad een ren te bouwen.
Het is niet voor één kat, maar voor 6.
Dus de kans dat er met één ervan iets gebeurd, is vele malen groter dan wanneer ik één kat zou hebben.
Buiten het feit dat het enorm zielig is wanneer ze aangereden worden, ik mijn katten zie als mijn kindjes.
Ik kan niet eerder naar bed, dan dat ze alle 6 weer veilig thuis zijn en ik weet dat er niet eentje dood of gewond langs de weg ligt.
Nee hoor, mijn keuze is al gemaakt!
Foto's volgen Haha!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:38

Ik vind het een prima plan! Wij hebben ook een kattenren gemaakt, en ze zijn er binnen no time aan gewend. En zo te horen wordt jullie ren enorm groot!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:39

Ik zou er zelf nooit voor kiezen. En ja, ook mijn katten zijn m'n allerbeste maatjes.
Maar als het jou gelukkig maakt moet je het gewoon doen Lachen
Laatst bijgewerkt door Shaar op 09-10-07 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt