Boston Terrier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Boston Terrier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 18:27

Een vriendin van mij is op zoek naar een boston terrier.
Maar dit blijkt nog niet zo gemakkelijk te zijn. We hebben maar 1 fokker kunnen vinden en toevallig staat er 1 nestje op marktplaats, maar dat zijn alleen nog maar reutjes en ze wil graag een teefje. Heeft iemand enig idee wat ongeveer een richtprijs is voor een boston en eventueel wat fokkers of mensen die een nestje verwachten of van plan zijn een nestje te fokken.

Karolien_

Re: Boston Terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:33

Ik raad je vriendin aan geen honden via marktplaats te kopen en als je dat dan toch doet om ontzettend goed op te letten. De (serieuze) fokkers die ik ken zouden hun honden niet op marktplaats zetten.

Het is verstandig om contact op te nemen met de rasvereniging. http://www.boston-terrier.nl/bestuur (zie pupbemiddeling). Zij weten wel waar de fokkers zitten en vaak ook of er ergens nesten zijn. Je kunt ook op hondenshows gaan kijken op de dagen dat de boston terrier geshowd wordt. Je kunt dan verschilende fokkers spreken en kijken welke honden en/of fokker je het meest aanspreken.

Succes

Nakisha

Re: Boston Terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:45

De Boston Terrier is inderdaad een ras dat weinig voorkomt; reden te meer een goede fokker te zoeken, aangezien deze hondjes ook allerlei erfelijke problemen kennen. Ik ben bang dat je vriendin vooral geduld zal moeten hebben; de kans is groot dat ze op een wachtlijst komt voor een pup.