Ja mijn vraag is eigenlijk wie heeft er een Alpaca en hoe bevalt dat ? Hoe is het onderhoud, verzorging enz. En waar zijn goede fokkers te vinden, op google vond ik niet zoveel.
Lees even het artikel in de laatste editie van "landleven". Er staat een hele beschrijving bij hoe je ze moet houden, de kosten etc. Overigens, die dieren bij die mensen komen uit Duitsland. MAar er zijn jonge dieren op komst. Mogelijk kun je met die mensen in aanraking komen via dat blad en kunnen zij jou weer in aanraking brengen met fokkers.
Ik denk wel dat het in de winkel te koop is. Bij ieder postkantoor, bij de meeste supermarkts, etc. Landleven is een maandblad, of misschien zelfs een 2 maandelijks blad. Weet het even niet zeker. Maar dat wil zeggen dat zo'n editie dus in de winkel niet snel zal vervangen worden voor een nieuwe. http://www.landleven.nl/home
oei ik vind die beestjes zo cool heb er eerst ook meer info over opgezocht, maar kwam er achter dat ze in aanschaf vrij prijzig waren om gewoon voor de leuk in een weitje te stoppen
Ja, wij hebben een alpaca lama staan op de kinderboerderij. Hele leuke beesten, goed te scheren en bij mijn weten niet moeilijk in onderhoud. Hij krijgt gras en hooi/huil, brood en sla enz. Gewoon water en staat buiten met een emoe in een schuilstalletje. Deze komt van een gestopt circus en is dus ontzettend makkelijk, maar het zijn volgens mij niet moeilijke beesten.
TE koop: 4 alpaca's, een hengst e2 merries waarvan een met hengsteveulen, geb. 8 juni. telefoonnr, dat erbi vermeld staat is 06 nr. Als je het hebben wilt, moet je me maar pben.
En dan staat er nog een advertentie met foto: peruviaanse huacaya en suri alpaca's. in verschillende kleuren. Ook met tel.nr erbij vermeld. Ergens in Zuid HOlland. En dan staat er nog een advertentie, alpaca merrie met hengstveulen, 100% peruaan, tel.nr beginnend met 0228.
okeey klinkt interresant, ik zalzo even in de winkel kijken of hij nog te koop is. ja ze zien er ook zo schattig uit en weinig onderhoud, alleen wel duur ja in aanschaf.