tibetaan met stinkoren uchhhh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

tibetaan met stinkoren uchhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 11:31

Ja hoor mijn ouders zijn op vakantie en hun hond heeft weer stinkende oren,gewoon wat in doen zou je zeggen. Maar daar ligt het probleem als je dat namelijk probeert liggen je handen er af, ik heb ooit haar bek dichtgebonden met een panty kous maar dan wordt ze erg wild en dan lukt het ook niet.Zelfs de dierenarts vreesde voor haar handen en durfde het niet,ik ben bang dat het me niet gaat lukken of weet jij nog iets?

Gwen

Re: tibetaan met stinkoren uchhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:39

Bij de dierenarts kunnen ze haar toch gewoon een muilkorfje om doen? Als het echt niet lukt, ook niet bij de dierenarts zou ik daar vragen of ze de hond niet een licht roesje kunnen geven. Die stinkende oren kunnen leiden tot een veel zwaardere ontsteking, dan zijn jullie verder van huis Ja .

Eigenlijk vind ik het een beetje raar dat ze het bij de da ook niet durfden. Daar hebben ze assistenten, allerlei hulpmiddelen en ze zijn er voor opgeleid Lachen . Nou zijn Tibettanen niet voor een kleintje vervaard, maar oordruppels toedienen zou toch moeten lukken bij een da-praktijk Ja .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 17:17

Zodra ze een muilkorf krijgt wordt ze link en ook wild, de d.a durfde het niet aan.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:21

hmm als ik dat zo lees, vind ik die hond maar gevaarlijk..

wat nou als er iets in z'n oren zit, een teek ofzo, dan kan je het er niet normaal uit halen.. :S

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:42

zal wel een oorontsteking in zitten.

beetje vreemd om over zijn bek een panty heen te trekken:S

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:44

ThaGirl, er zijn meer dieren die in blinde paniek raken alleen al bij het zien van een da, het dier hoeft dan in het normale leven niet levensgevaarlijk te zijn.

Marleen, zou het dan geen optie zijn om naar een andere da te gaan? Ik bedoel, hoe doen ze dat dan als het dier echt wat mankeert?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:48

Ik heb een amerikaanse bulldog, als de doods voor dierenartsen en kan met hem dus ook echt niet een praktijk binnen.
Nu heb ik het anders opgelost. De dierenarts (mijn veearts) komt gewoon aan huis. Ik doe net of ik mijn bud uitlaat , dierenarts staat bij zijn auto (zonder witte jas), en hupsakee beest is weer geholpen zonder stress of wat dan ook.
Ik moet erbij zeggen dat ik mijn hond wel vlak voor de da hem checkt een korf om doe, maar volgens mij is dat de volgende keer al niet eens meer nodig.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:52

miekelover schreef:
beetje vreemd om over zijn bek een panty heen te trekken:S

Daar is helemaal niets vreemds aan. een panty/verband/riem kan je uit nood heel goed gebruiken als snuitband. lusje om de bek en dan achter de oren vastknopen. zo strak doen om te voorkomen dat hij je hand opvreet en maar los genoeg om nog te kunnen ademen. Knipoog alles beter dan je in je donder laten bijten.

heeft de dierenarts het niet met een roesje geprobeerd??
die stinkoren moeten toch schoongemaakt worden anders kan het overgaan in oorontsteking.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:53

Gwen schreef:
ThaGirl, er zijn meer dieren die in blinde paniek raken alleen al bij het zien van een da, het dier hoeft dan in het normale leven niet levensgevaarlijk te zijn.

Ze zegt toch ook dat dat dier gek word als je zelf aan z'n oren zit?

een kind zou hem maar per ongeluk langs z'n oren aaien als je even niet op let

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:59

Dat lees ik nergens, ThaGirl Lachen . Ik lees wel dat hij niet behandeld wil worden aan zijn oren, dat is heel wat anders dan hem aaien en en passant ook zijn oren aaien Lachen .

Verder moet je met elke hond voorzichtig zijn met kinderen, het zal niet de eerste keer zijn dat een hond van schrik hapt als iemand heel spontaan naar hem toe komt, hem aanraakt. Dat heeft niet zo veel te maken met een hond die niet aan z'n oren geholpen wil worden Knipoog .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 07:16

De kinderen kunnen er alles mee doen dan doet ze niks, maar als ze vermoed dat aan haar oren wil zitten dan krijgt ze het.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:43

Zo te horen heeft je hondje een oorontsteking en pijn... dit moet echt behandeld worden! De DA zal dus aan de bak moeten, anders zal er een andere DA bij moeten komen... maar dit MOET echt bekeken worden, en snel ook, want een oorontsteking is pijnlijk en kan tot ernstige ellende leiden.

Een tibetaanse terrier is geen grote hond... ik zou zeggen; jij en de assistente vasthouden, de DA muilkorfje omdoen en het werk doen... anders word het niks.