ik vind het zo moeilijk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

ik vind het zo moeilijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 01:36

ik vind het zo moeilijk om te beslissen of ik onze kat een spuitje ga laten geven of niet.
het beestje is 16 jaar oud, eet en drinkt nog goed. laat wel regelmatig een plasje achter
in de kamer...als je hem aanhaalt spint hij nog steeds, maar..
hij is aangereden toen hij een jaar of 4 was, zijn bekken is daarom wat krom teruggegroeid en
hij loopt daarom heel apart. 2 jaar later is hij ook nog eens beschoten met een luchtbuks, de kogel
was er aan de ene kant van zijn buik ingekomen en aan de andere kant er net niet uit, zijn alvleesklier was uit elkaar gespat, hij is toen geopereerd en had een kleine overlevingskans, maar hij
heeft het gered toen. het arme beestje zit dus wat krakkemikkig in elkaar en loopt daar ook naar.
zijn achterbenen zijn echt X-benen, er zit geen spiertje meer op en hij is vel over been. hij maakt zichzelf ook niet meer schoon, dus heel zijn vacht zit in de klit. ik probeer hem af en toe te borstelen, maar er is eigenlijk geen doorkomen meer aan, bovendien zit ik gelijk op zijn botjes.
hij lijkt geen pijn te hebben, hij ziet er niet uit, eigenlijk is hij op. maar omdat hij nog met plezier eet en aangehaald wordt enzo denk ik; wie ben ik om te beslissen dat hij niet meer mag leven?
wat zouden jullie doen? spuitje geven of afwachten? iedereen die hem ziet zegt; aaaah zonde zeg.
dit zegt genoeg over hoe hij eruit ziet denk ik. de da laat het ook aan mij en zegt:tja..zolang hij geen pijn heeft...en haalt zijn schouders op. mijn vriend zegt: joh, hij ligt alleen nog maar te slapen, wat heeft hij nog aan zijn leven? hij is gewoon op, dus laat hem gaan.
als ik puur aan mezelf zou denken zou ik hem een spuitje laten geven, want hij plast vaak in huis en daar baal ik van, maar wat is nou het beste voor het beestje???

Ashkerlon

Re: ik vind het zo moeilijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 01:49

Wat zegt de kat? Heeft hij zelf aan dat hij er genoeg van heeft, of geeft hij eerder aan dat hij nog met gemak 5 jaar kan mee gaan?
Ik ben ervan overtuigd, als een dier werkelijk "op" is, dat hij dit zeker laat merken.

Misschien raar om het te zeggen, maar ik zou de kat zelf zijn moment laten kiezen. Als je een dier laat inslapen, zonder dat je een duidelijk signaal hebt gekregen, dat het ook is wat het dier wil... dan denk ik dat je er nadien spijt van gaat krijgen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 01:56

Ik begrijp het wel maar ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel zegt. Ik heb nog niet zo lang er 1 van 18 laten inslapen en vond de beslissing heel moeilijk. Achteraf gezien was het het beste voor hem maar ik ben ook heel egoistisch geweest gezien het nu wel heel veel scheelt in huis. Ook deze kat plaste veel in huis, bakken moesten om de dag verschoont worden (nu eens per week) twee keer per dag moest hij gespoten worden (diabeet) op zo veel mogelijk vaste tijden, regelmatig haalde hij me uit mijn slaap (hij kon erg hard roepen als hij hoog in zijn suiker zat, heel slim maar niet echt leuk)
Deze dingen heb ik nu allemaal niet meer en ik denk dat ik hem niet verder had moeten laten lijden (diabeet met toevallen, nierziekte, astma, hartmedicatie) ook al keek hij nog goed uit zijn ogen, liep hij nog gewoon rond en gaf hij geen pijn aan. Ik denk niet dat deze kat mij het ooit zou laten merken dat hij op was, dat was hij namelijk al een tijdje

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:04

tja...wat zegt de kat? die zegt niet zo veel haha.
dat is het nou net he? ik kan echt niet zien of hij er genoeg van heeft of niet, nogmaals; hij slaapt heel veel en hij eet nog erg graag...wat is wijsheid?