Kat wit/lichtroze tandvlees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Kat wit/lichtroze tandvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 21:48

Onze kat is sinds gisterenavond niet zo goed en begin me toch een beetje zorgen te maken..

Gisteren heeft ze het grootste deel van de dag geslapen (zoals ze wel vaker doet Clown ), is even naar buiten gegaan, weer binnengekomen en verdergeslapen. Maar toen we haar uit de zetel wilden halen reageerde ze niet, nja ze werd wel wakker maar had geen zin om op te staan. Toen we haar oppakten en op de grond zetten, bleek dat ze rechtsachter hinkte. Even later liep ze weer een stukje en dit keer mankte ze veel erger... Heb haar pootje bestudeerd en het lijkt alsof een van haar nagels scheef staat. Als je erop drukt om die nagel 'eruit' te laten komen, trekt ze snel haar pootje terug. Het kan goed zijn dat ze heeft gevochten, hier zit nl. een dikke zwarte kater die onze tuin als zijn domein beschouwt en die vindt het niet zo leuk dat er nu zo'n klein mormel zijn terrein betreedt.

Vandaag heeft ze 99% van de tijd liggen slapen (of ze lag iig neer), alleen even opgestaan om buiten haar behoefte te doen, heel erg mankend. Vanmiddag heeft ze ong. een half blikje kattenvoer gegeten, voor de rest absoluut niks. En toen ik net haar tandvlees bekeek was het veel lichter dan gezond is... Weet iemand waar dit op duidt? Koorts oid? Geen idee of het verband heeft met haar mankepoot. Normaal zit ze ook de hele tijd te spinnen, maar dat heeft ze vandaag nog helemaal niet gedaan. Drinken heb ik haar ook nog niet weten doen.

Morgen gaan we zeker naar de DA, maar met Googlen vond ik niks over lichtkleurig tandvlees.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 07-10-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Romy18

Re: Kat wit/lichtroze tandvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:50

ik zou nu maar heel snel naar je da bellen wit tandvlees kan wijzen op een (interne)bloeding succes ermee

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:52

Licht tandvlees kan ook bloedarmoede zijn toch..?

Da zal morgen wel zekerheid geven! Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 21:54

Romy18 schreef:
ik zou nu maar heel snel naar je da bellen wit tandvlees kan wijzen op een (interne)bloeding succes ermee

Scheve mond Maar hoe kan ze dat dan gekregen hebben?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:55

Aangereden misschien, zou dat kunnen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 21:56

Voor zover ik weet niet, ze blijft altijd rond het huis en komt nooit de straat op..

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:59

Wit of licht tandvlees duid inderdaad vaak op bloedarmoede. Laat je ons nog weten hoe het afloopt ?

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:01

hoe dat ze dat gekregen heeft lijkt me op dit moment niet zo belangrijk, zou eerst maar eens laten kijken of ze het heeft of waar die witte kleur anders vandaag komt, wit tandvlees= niet goed snel bellen dus!

Aangereden zou wel kunnen verklaren dat ze ook mank loopt, maar het kan van zoveel dingen komen...

Greetz

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:03

wit tandvlees is idd bloedarmoede , is ze ook uitgedroogd ?

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:05

Oke.....nagels staan scheef.....duidt meestal op een aanrijding....en ja hoor ...lichtroze slijmvlies...ik hoop niet van de tong....interne bloeding misschien en ja hoor... MORGEN naar de dierenarts ???!!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 07:27

lodo schreef:
Oke.....nagels staan scheef.....duidt meestal op een aanrijding....en ja hoor ...lichtroze slijmvlies...ik hoop niet van de tong....interne bloeding misschien en ja hoor... MORGEN naar de dierenarts ???!!!

Tja, we wisten niet hoe ernstig het was en gisteren waren geen van de 2 dierenartsen hier in het dorp van wacht. We gaan vandaag zsm.

Uitgedroogd weet ik niet, zaterdagavond heeft ze nog veel gedronken, gisteren heb ik het haar niet zien doen. Ze is nu wel levendiger maar we gaan meteen naar de DA. Bedankt allemaal, ik laat zeker weten wat het was Lachen

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:43

Nou ? Wat was het uit eindelijk ?