Wat voor kleverigs vinden katten héél smerig aan hun poten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Wat voor kleverigs vinden katten héél smerig aan hun poten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 21:51

Want dan smeer ik dát volgend weekend op m'n schutting Haha!

Serieus: er loopt hier een kat rond, die met alles en iedereen ruzie zoekt. Geen idee van wie het sekreet is, denk ook niet dat de eigenaar het binnen gaat houden, eigenlijk. Ik moet dus mijn eigen territorium verdedigen, want dat kreng komt dus ook in mijn tuin, speciaal om mijn kat (die in een ren zit) uit te dagen. Dat ontaardt in vechtpartijen aan weerskanten van het gaas en een boel geblaas en gegil. Bovendien is ze dan helemaal overstuur.

Een klein schrikdraadje lijkt me uiterst effectief, maar dat kost a) een boel geld en b) vind ik dat regelmatige *tik* *tik* *tik* niet echt lekker, in zo'n klein tuintje. Niet alleen wij horen het, maar de buren ook. Ik heb iets gelezen ergens over een gordijnroede, dat draait rond, zodat ze geen grip hebben op de bovenste rand van de schutting. Beste optie tot nu toe Lachen
Maar zou het helpen als ik de schutting in zou smeren met Cribox of zo? Dat stinkt als de neten en is ook (redelijk) weerbestendig, zodat ik niet drie keer per week de schutting opnieuw in hoef te smeren Clown

Iemand een goed idee?

Flew

Re: Wat voor kleverigs vinden katten echt héél smerig aan hun po

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:53

Cribox misschien, of hertshoornolie. Stinkt ook als de pest (zullen de baasjes blij mee zijn... maakt het beest vlekken in huis).

HorseGurl13

Re: Wat voor kleverigs vinden katten héél smerig aan hun poten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:15

Een bak water over die kat gooien? Vork

Ik moet er niet aan denken dat er kleverig/smerig spul op onze schutting komt te zitten Knipoog

[edit]
Als je het alleen aan je eigen kant van de schutting hebt helpt het ben ik bang nog steeds niet. Onze katten klimmen op de schutten en springen er af en raken dus maar van 1 kant de schutting aan. Aangezien die kat dus wel vanaf de andere kant zal komen zal die dat spul niet aanraken, tenzij beide kanten zijn ingesmeerd. Maar misschien zijn onze katten ook wel appart Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:36

Een hond aanschaffen is nog het meest effectief. Huilen van het lachen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:38

Peper strooien?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:40

als je je aan een tik gaat ergeren, dan lijkt de stank van Cribox of hertshoornolie mij ook geen oplossing, gedver! zeker met je slaapkamerraam open(oid)

Volgens mij vinden ze alle wat plakt aan hun poten vreselijk, dus je zou ook gewoon stroop kunnen proberen....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:42

Muizenvallen om de ren heen doen.. Nagelbijten / Gniffelen?

Of tijdelijk van iemand schrikdraad lenen etc., een paard bedenkt zich meestal ook 2 keer voordat ie dat enge rare touwtje weer aanraakt wat pijn doet.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 20:03

amondi schreef:
als je je aan een tik gaat ergeren, dan lijkt de stank van Cribox of hertshoornolie mij ook geen oplossing, gedver! zeker met je slaapkamerraam open(oid)

Mmmm.... ik dacht aan die zware apparaten die je bij weilanden ziet, maar het blijkt dat ze er zelfs een speciale huisdieren-variant hebben Lachen Niet zo'n zwaar geval, maar echt een light-versie Clown Heb inmiddels informatie aangevraagd over dit apparaat. Kijken of het iets voor ons is.

Hertshoornolie stinkt inderdaad als de hel Haha! Van de week heb ik nog Cribox staan smeren, en dat rook ik zelf pas, toen ik echt m'n neus bij het hek hield Clown