Serieus: er loopt hier een kat rond, die met alles en iedereen ruzie zoekt. Geen idee van wie het sekreet is, denk ook niet dat de eigenaar het binnen gaat houden, eigenlijk. Ik moet dus mijn eigen territorium verdedigen, want dat kreng komt dus ook in mijn tuin, speciaal om mijn kat (die in een ren zit) uit te dagen. Dat ontaardt in vechtpartijen aan weerskanten van het gaas en een boel geblaas en gegil. Bovendien is ze dan helemaal overstuur.
Een klein schrikdraadje lijkt me uiterst effectief, maar dat kost a) een boel geld en b) vind ik dat regelmatige *tik* *tik* *tik* niet echt lekker, in zo'n klein tuintje. Niet alleen wij horen het, maar de buren ook. Ik heb iets gelezen ergens over een gordijnroede, dat draait rond, zodat ze geen grip hebben op de bovenste rand van de schutting. Beste optie tot nu toe

Maar zou het helpen als ik de schutting in zou smeren met Cribox of zo? Dat stinkt als de neten en is ook (redelijk) weerbestendig, zodat ik niet drie keer per week de schutting opnieuw in hoef te smeren

Iemand een goed idee?