3 dagen geleden was ik op stal, toen de jongen en meiden zeiden dat ze naar konijntjes wilden kijken.
ik voorgesteld om te rijden, want ja, als je een konijntje koopt kan je die moeilijk meeneemen op de fiets leek me zo, dus zo gezegd, zo gedaan, alle kids in de auto gebundeld en wij allemaal op weg om konijntjes te kijken.
kwamen we aan bij het tuincentrum waar ze konijntjes verkopen en ze hadden er twee leuke gezien. een klein creme vossekopje en een wit hangoortje.
we hadden allemaal besloten om toch nog eerst ergens anders te kijken voor het geval dat we iets leukers tegenkwamen, dus wij weer met zn allen op naar het volgende tuincentrum...en ja hoor, dat zat ook nog een hele leuke vossenkop, wat mager maar wel leuk. ik vond hem zo leuk dat ik besloot hem te kopen. de jongen die ook konijntjes wilde kopen zag hier geen leuke dus wij weer terug naar het eerste tuincentrum met de nieuwste aanwinst, Diesel...
Daar aangekomen die twee konijntjes gekocht, een voerton en 25 kilo voer, we hebben namelijk nogal wat konijnen.
kwamen we terug op stal, de 3 konijntjes in hun hokken gedaan, eten en drinken erbij en lekker met rust gelaten om bij te komen van de schrik.
waar we niet op gerekend hadden was mijn hond......
mijn hond, een 2 jarige rottweiler, brak de kooi in van de 2 konijntjes van de jongen en greep het kleine vossenkopje mini en de hangoor mickey.
ik was mn hond kwijt dus ik roepen en roepen en normaal komt ze dan meteen aanrennen, maar niet dit keer...
hierdoor rook ik onraad en besloot de hond te gaan zoeken.... toen zag ik haar vrolijk kwispelend aanlopen met een dood konijntje in haar mond.... ik gaf meteen het commando los en ze liet meteen los, maar voor het konijntje mini was het al te laat....
ik meteen gaan kijken in de kooi waar mini en mickey (2 vrouwtjes trouwens) samen zaten en vond mickey inelkaar gedoken in een hoekje met een bloedneus en bloed in dr mondje.
op stal vreesden we allemaal het ergste, konijntjes zijn heel zwak en gaan snel dood van shock, maar ze bleef ademen dus besloot ik haar mee naar huis te nemen, op te schonen en kijken hoe het ging.
ze had de nacht overleefd, wat was ik verbaasd! meteen om 9 uur naar de DA gereden met de nu genaamde Miracle om haar meteen te laten onderzoeken. ze bleek een gebroken onderkaak te hebben maar dat was volgens de DA makkelijk te repareren en goedkoper dan haar in laten slapen. dus ik stemde in, het was dan wel niet mijn konijntje, maar mijn hond had wel de schade gemaakt.
ze hebben haar meteen de zelfde dag nog geopereerd en ik kon haar die middag alweer ophalen.
ik kreeg spuiten mee om haar mee te voeren mocht ze niet zelfstandig willen eten en moest haar wortel, sperciebonen en brocoli gepureerd voeren met wat hooi erdoorheen (ook door de blender).
elk uur 2,5 milliliter.
kwam 2 dagen geleden weer op stal en lichtte de jongen in over wat er nou precies gebeurd was en hoe het zat met de verzorging van zijn konijntje, dat ik dat wel zou doen, want ja, hij zit op de middelbare school en zn ouders werken neem ik aan, dus geen tijd om haar elk uur te voeren....
toen vroeg hij of ik het erg vond om haar te houden, dat ze dus mijn konijntje zou worden want ja, al die intensieve zorg dan zouden het konijntje en ik ons gaan hechten aan elkaar....nou ja, ik vond het niet erg maar vroeg wel of hij dan wilde ruilen voor mijn konijntje...helaas...nu heb ik dus 2 konijntjes...Miracle (die echt een wondertje van een konijntje is) en Diesel.
Met Diesel gaat het goed, hij begint langzaam aan hier en daar een paar grammetjes aan te komen en met Miracle gaat het ook goed, ze moest vanochtend wel naar de DA vanwege hoge koorts maar dat was te verwachten na wat ze had meegemaakt.
Ze krijgt nu elk uur convalencense te eten ( een papje van de DA) en drinken doet ze al zelfstandig uit een bakje.
mijn hond gaat voortaan niet meer mee naar de stal, dat is niet eerlijk voor de konijntjes en mn hond aan de lijn is ook geen doen.
het konijneneiland gaan we aanpassen zodat de honden er niet meer bij kunnen, dan kunnen dit soort ongelukken ook niet meer gebeuren.
dit is Miracle mijn hangoortje:

is ze niet scheetig: