Heeft de DA geen supplementen voorgeschreven of geadviseerd? De pony van mijn zusje kreeg Joint saver voorgeschreven omdat ze hoge overhoef had (kraakbeen vergroeiing) om het soepel te houden...
Ik heb een supplement voor mijn pony ter ondersteuning en had ook gelezen dat ze het ook voor honden hadden.
Hieronder een uitleg.
SOUL-MATE® DOG is een voeddingssupplement.
Buiten een uitgebalanceerde voeding heeft de hond vaak een voedingssupplement nodig om de prestatie en het herstel hiervan te beïnvloeden, helaas is zo’n supplement erg eenzijdig en het kost te veel tijd en rekenwerk om de juiste verhouding te vinden. Bovendien bij verkeerde toevoegingen raakt de hond uit balans terwijl het juist de doelstelling is om de lichaamsprocessen van de hond goed te laten functioneren. Zeker als het om sporthonden gaat zijn hart, longen, lever, nieren en andere organen van vitaal belang voor de opname van de juiste voedingsstoffen en de afvoer van afvalstoffen.
De samenstelling van SOUL-MATE® DOG heeft het u gemakkelijk gemaakt. Alle vitaminen, mineralen, aminozuren (ook in de L-vorm voor meteen een goede en snelle opname in het bloed), koolhydraten, kruiden, enzymen en sporenelementen die de hond dagelijks nodig heeft zijn in de juiste verhouding en onderling samenwerkend bij elkaar gevoegd in één produkt om de hond in topconditie te brengen en te houden. Speciaal bij heup- of elleboogdysplasie, sneller herstel na ziekte en inspanning, minder spierpijn, weerstand verhogend, meer spiermassa, voor een goede spijsvertering en stofwisseling, snelle vachtwisseling en een goede huidconditie.De glucosamine, chondroïtine, m.s.m en vitamine C ondersteunen de natuurlijke processen bij de vorming van kraakbeen, het in conditie houden van de spieren, pezen en gewrichten. Stimuleert de aanmaak van gewrichtsvloeistof , bevordert de activiteit van de rode bloedlichaampjes en de zuurstofbalans. De L-aminozuren zorgen voor alle fysiologische processen die te maken hebben met herstel, energie, spier en krachttoename.
Maar ik zou altijd eerst de DA om advies vragen uiteraard.
Pijnstillers zou ik inderdaad ook niet al te snel aan beginnen, die worden zoals al gezegd heel snel voorgeschreven. De hond is dan wel even pijn vrij, maar ik zou toch meer voor iets preventiefs gaan als ondersteunende supplement en fysio inderdaad.
Sterkte met je hondje hoop dat je nog lang van hem mag genieten.
De vorige hond van mijn vriend was met 1 jaar al artrose patient, maar is even goed nog 9 jaar geworden.