8 jarige kat ->nieuw tehuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rebati

8 jarige kat ->nieuw tehuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 18:09

De collega van mijn vriend doet zijn kat weg, en hij wilt hem het liefst niet naar het asiel doen en nu heb ik mijn moeder zover gekregen dat ik hem mag hebben.

Maar het beestje is 8 jaar en heeft altijd binnen gezeten.
Nou hebben wij al 2 huis/buiten katten en mijn moeder en ook ik vind dat hij ook naar buiten moet kunnen.
We wonen buitenaf dus met auto's hebben we niet zoveel te maken als in de stad.
Hoe pak ik het 't beste aan? Eerst een paar weken binnen houden en dan afentoe mee naar buiten nemen?
En hoe laat ik hem het beste wennen aan mijn 2 andere poezen?
Iemand slechte ervaring met een "oude" kat die een nieuw huisje krijgt?
Alvast bedankt voor het reageren!

RTM

Re: 8 jarige kat ->nieuw tehuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:17

Ik heb ruim een jaar geleden ook een toen 8 jarige poes opgevangen van een stalgenoot die een baby had gekregen en bang was dat de kat de baby wat zou doen. Ik woonde toentertijd nog alleen in een flat, daar was ze ook snel gewend. Na een paar maand moest ik noodgedwongen weer even terug naar mijn ouders, waar ook nog twee katten zijn. Het was even slikken hoe het zou gaan, aangezien de "opvangkat" om het zo maar even te zeggen, best een pittig dametje is en nogal van zich af blaast en slaat als ze het er niet mee eens is Haha!

We hebben ze maar meteen bij elkaar gezet, het huis was te klein om het in stapjes te doen. De eerste week was het nog wat onwennig en was mevrouw nogal kattig Lachen Maar het was al snel over en gelukkig kunnen ze alledrie erg goed met elkaar overweg. (De andere twee zijn een poes van 5 en een kater van 4) Ons oudje speelt op als scheidsrechter tussen de andere twee wanneer ze het te bont maken, erg leuk. Verder spelen ze heerlijk met elkaar nu.

De twee jongeren komen af en toe buiten (aan de lijn, drukke straat), maar ons oudje durft niet Haha! Is het ook nooit gewend geweest. Dus dat speelt bij ons niet.

Maar ik zou zeggen, zet ze maar bij elkaar, ze moeten toch aan elkaar wennen!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:24

inderdaad gewoon bij elkaar zetten,
wij hebben sinds kort ook een oudje in huis. Zij woonde een straat verderop maar haar bazin was overleden en wij hebben besloten voor de kat omdat ze toch al op leeftijd is dat ze wel bij ons mag wonen.. Ze kent de buurt dus dat is geen probleem maar het was inderdaad lastig om haar hier te houden..
We hebben haar eerst twee weken ofzo binnen gelaten ( maar ze stonk zo dat wij dat zelf niet trokken Knipoog ) en toen hebben we haar naar buiten gelaten, dan liep ze weer terug naar haar oude huis, en dan haalden we haar savonds weer op en gaven haar dan gelijk te eten. Dus nu komt ze elke keer als ze het koud heeft of honger heeft hier naar binnen en anders zit ze buiten, voor ons fijn want het is nogal een smeerkees. Dat eten dat deed het m geloof ik haha

Het ging allemaal prima met onze andere kat, ze kennen elkaar denk ik wel via de buurt maar thuis kwamen ze niet echt dicht bij elkaar maar dat is nu ook anders, laatst stonden ze zelfs met zn 2en te eten!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 19:04

Ik ben benieuwd dan,ik ga hem zo halen!