Ik heb ruim een jaar geleden ook een toen 8 jarige poes opgevangen van een stalgenoot die een baby had gekregen en bang was dat de kat de baby wat zou doen. Ik woonde toentertijd nog alleen in een flat, daar was ze ook snel gewend. Na een paar maand moest ik noodgedwongen weer even terug naar mijn ouders, waar ook nog twee katten zijn. Het was even slikken hoe het zou gaan, aangezien de "opvangkat" om het zo maar even te zeggen, best een pittig dametje is en nogal van zich af blaast en slaat als ze het er niet mee eens is
We hebben ze maar meteen bij elkaar gezet, het huis was te klein om het in stapjes te doen. De eerste week was het nog wat onwennig en was mevrouw nogal kattig
Maar het was al snel over en gelukkig kunnen ze alledrie erg goed met elkaar overweg. (De andere twee zijn een poes van 5 en een kater van 4) Ons oudje speelt op als scheidsrechter tussen de andere twee wanneer ze het te bont maken, erg leuk. Verder spelen ze heerlijk met elkaar nu.
De twee jongeren komen af en toe buiten (aan de lijn, drukke straat), maar ons oudje durft niet
Is het ook nooit gewend geweest. Dus dat speelt bij ons niet.
Maar ik zou zeggen, zet ze maar bij elkaar, ze moeten toch aan elkaar wennen!