Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ELpatcho schreef:nou ze kan toch aan een fokker vragen of ze een drachtig konijn mag lenen?
Nathachou schreef:Die fokkers zijn ook niet gekdalijk gaat iemand met ze dure konijn ervandoor (en jah, fokkonijnen kunnen best duur worden ...).
Een konijn van marktplaats zou ik dus echt never nooit doen, je kent de voorgeschiedenis niet, je weet niet wie de ouders zijn, of er erfelijke ziektes in die lijn zitten, etc. Te veel risico om mee te gaan fokken!
Qaos schreef:Hallo ik heb een vraag.
Mijn zusje volgt een opleiding om dierenarts assistent te worden en voor deze opleiding moet ze een konijn aanschaffen. Met dit konijn (een of ander ras weet niet welke) moet ze gaan fokken bij een erkende fokker. Als het konijn dan drachtig is wordt het op school in een hok gezet en moet zij de hele cyclus volgen. Ze moet hier uiteindelijk een verslag over schrijven. Wanneer de kleintjes geboren zijn blijft er 1 kleintje over en de rest gaat weg.
Het konijn wordt dus eigendom van de school.
Dit alles moet ze zelf bekostigen.
Ik vind dit echt belachelijk er zijn al zoveel konijnen is het dan niet beter om naar een fokker toe te gaan iedere week en daar dan het verslag te schrijven?
Ik begrijp heus wel dat het belangrijk is dat je weet hoe een zwangerschap verloopt e.d. maar kan dit nou niet anders?
Graag jullie mening hierover.
Groetjes