Vlooien op hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loan01

Vlooien op hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:27

We hebben hier thuis een heel groot probleem.
Onze hond heeft vlooien!
We hebben echt al vanalles geprobeerd om te weg te krijgen. Elke dag inspuiten met een spray, alsook zijn mand en de omgeving. Maar niets helpt.

Wie weet hét middel om van vlooien af te geraken?
De hond wordt er echt zenuwachtig van...

vuurneon

Re: Vlooien op hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:52

Naar de DA, die heeft namelijk wel een spuit tegen de jeuk (helaas niet tegen vlooien Clown)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:53

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:55

Oh ok sorry, moet eerlijk toegeven dat ik nog niet gezocht had wegens de zieligheidsgraad van mijn hond...

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:56

Je kunt ook bij de Aldi een soort kwark kopen en dat tussen het voer doen dat moet ook goed helpen

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:57

Frontline pipet of Prac-Tic pipet op de hond en evt andere honden en katten in huis 1x per maand. Verder omgevingsspray een keer gebruiken. Kinderen onder de 4 jaar mogen niet in aanraking komen met de omgevingsspray, let daar wel op.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:59

ik heb ooit gehoord dat het helpt om de deken die op je paard heeft gelegen, om die in de mand van je hond te leggen.. Of het echt helpt weet ik niet, maar je kan het atijd proberen..

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 22:02

Ben momenteel paardloos en mijn deken is al lang gewassen, dus zal ook niet meer lukken.
Allesinds gaan we morgen een andere huisspray kopen.
Nu hebben we de hond al ingesmeerd met tea tree olie, goed gekamd met zo'n luizenkammetje dus het zou nu voor haar al iets draaglijker moeten zijn...

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:02

sepperd schreef:
Je kunt ook bij de Aldi een soort kwark kopen en dat tussen het voer doen dat moet ook goed helpen

Niet aan beginnen. Frontline of Prac- Tic zijn de enige aangewezen middelen. Mocht de hond een allergie voor vlooien hebben opgebouwd dan kan je als dierenarts na de vlooien adequat te hebben aangepakt altijd nog een prednison kuurtje geven om de hond uit de jeuk te 'trekken'. Deze heeft echter bijwerkingen en zonder het vlooienprobleem aan te pakken zal een GOEDE dierenarts nooit zomaar een corticosteroid (bijv. Prednison) spuiten e/o voorschrijven !.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:03

Elke87 schreef:
ik heb ooit gehoord dat het helpt om de deken die op je paard heeft gelegen, om die in de mand van je hond te leggen.. Of het echt helpt weet ik niet, maar je kan het atijd proberen..

Niet waar helaas...

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:04

Anna01 schreef:
Ben momenteel paardloos en mijn deken is al lang gewassen, dus zal ook niet meer lukken.
Allesinds gaan we morgen een andere huisspray kopen.
Nu hebben we de hond al ingesmeerd met tea tree olie, goed gekamd met zo'n luizenkammetje dus het zou nu voor haar al iets draaglijker moeten zijn...

Alleen een huisspray help niet.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 22:06

Nee nee tuurlijk niet. Maar zonder huisspray geraak je ook niet verder.
We wouden haar gewoon echt de nacht beter laten doorbrengen. Haar deken is ook juist gewassen. Hopelijk is er al zo'n 50% vlooien uit haar.
Morgenochtend gaan we eerst en vooral om veel producten (of ja, de producten die we nog niet hebben...)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:06

Hebben jullie zelf ook last van de vlooienbeten? Dan kan het ook zijn dat er een vlooiennest buiten de hond om is. Als je er echt veel last hebt, kan je ze door een professional laten verdelgen. (Moet je wel een dag je huis uit).

Als je hond er veel last van heeft, gewoon langs de DA. Die kan jullie ook helpen om op de goede manier de vlooien te bestrijden.

Succes!

Clyde

Wij gebruikten ook altijd frontline en dit jaar hielp het echt niet meer. Heb nieuwe druppels geprobeerd van Bolfo en in 1 klap waren we van de vlooien af. Bij de dierenwinkel vertelde ze dat
er meer klachten waren geweest over Frontline. (daarvoor hielp het wel goed, maar misschien resistent.)

lodo

Heb je trouwens echt vlooienpoepjes aangetoond of vlooien gezien ?. Anders kan het ook een voedingsallergie, een atopie of heel soms een contactallergie zijn.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 22:10

lodo schreef:
Heb je trouwens echt vlooienpoepjes aangetoond of vlooien gezien ?. Anders kan het ook een voedingsallergie, een atopie of heel soms een contactallergie zijn.

We hebben een paar vlooien zien kruipen en op haar rug (vlak voor haar staart) zat het vol met zwarte bolletjes. Ik neem aan dat dat de uitwerpselen zijn...

Mijn moeder heeft 1 maal een vlooien beet gehad, maar voor de rest nog niets. Dus ik denk dat het echt op de hond zit...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:55

De dierenarts? heeft een of ander hardnekkig middeltje tegen vlooien, even mengen met water en de hond even in bad doen! kijk wel even uit met de ogen!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:59

die vlooien bolletjes moet je even op een natte doek leggen zodra deze rood worden dan zijn het idd vlooien bolletjes. Ik hoorde van de DA dat het dit jaar extreem erg is en heel weinig helpt. Ik was mijne nu met exil shampoo en werkt tot nu toe het beste. Frontline helpt bij mijn hond niet.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:46

Heb juist mijn hond gewassen met een soort van vlooienshampoo en je zag de vlooien er letterlijk afvallen! Heb er en paar in een potje gelegd om te kijken of ze nog bewogen maar dat deden ze niet meer. Die shampoo heeft ze dus mooi gedood Lachen

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:59

wat je kan kopen bij de dierenzaak is Bolvo.
Bolvo werkt veel sneller als Frontline,het werkt al met 5 min ...
de vlooien krijgen zo niets te kans om zich snel voort te planten..
het nadeel van frontline is namelijk dat het pas met 24 uur echt goed begint te werken.
(frontline kan je wel erg goed gebruiken bij vlooien en teken en ter voorkoming van)
behandel je hond daar goed mee,weeg je hond en geef hem de juiste dosering..
daarbij moet je de bolvo spray voor in huis nemen.
de bolvo spray werkt minder lang maar heel effectief..
was ook je bedden goed en alles van stof en spuit het huis goed in( laat daarna wel de deuren enso openstaan,echt gezond is het namelijk niet)
en als het goed is moet het al een heeeeel stuk minder zijn

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:03

Heb je ook katten?
Hondenvlooien komen nog maar weinig voor, kattenvlooien des te meer. Maar die maken wel dankbaar gebruik van een hond als gastheer.

Bij vlooienbestrijding is het belangrijk om alle dieren in huis te behandelen, tapijt hondenmand e.d. ook.
Kleding goed wassen.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:24

mijn hond heeft dit 2 weken geleden gehad verschrikkelijk
wij hadden de pipeten van exell een heel goed merk maar dat hielp niet
toen hadden we boilogische vlooien shampoo gekocht echt perfect voor nog een 10 euro hond vlo en jeuk vrij terwijl die pipetten 22 euro kosten en niet helpen !!!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:18

toen hadden we boilogische vlooien shampoo gekocht echt perfect voor nog een 10 euro hond vlo en jeuk vrij terwijl die pipetten 22 euro kosten en niet helpen !!![/quote]

Mag ik vragen hoe dat merk heette en waar je dat hebt gekocht?? Knipoog

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:25

Naar t schijnt zijn vlooien die op n hond zitten altijd kattenvlooien, is er n kat in de buurt? Echte hondenvlooien komen bijna niet voor. Ik zou eens bij de dierenarts informeren...

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:40

1 van mijn honden had van de zomer ook vlooien, hij heeft een langharige vacht, ik kwam er pas achter dat hij vlooien had, toen hij zich ineens wel heel veel krabte. Ik gebruik tegen vlooien de pipetjes van Frontline. Hij was binnen een week van de jeuk af, en ik kon geen vlooien meer in zijn vacht vinden. Ook was ik regelmatig (1 keer per week) de hondendekens in de mand uit, en stofzuig ik elke dag de kleden grondig die hier in huis liggen.