Kat heeft rare aanvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie1981

Kat heeft rare aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 08:26

Hoi,

Ik hoop dat iemand enig idee heeft wat mijn kat eventueel zou kunnen hebben.
Ik zal iig bij het begin beginnen Haha!

Voor een aantal weken geleden lag onze kat (ruim 1 jaar oud) lekker achter mij op de bankleuning te slapen. Ineens viel hij van de bank in mijn nek en keek verdwaasd om zich heen. Ik heb hem op de grond gezet in de hoop dat hij daar even zou bijkomen (dacht dat hij misschien te diep geslapen had). Vervolgens ging hij op de grond zitten, maar een beetje in elkaar gekropen, zo'n standaard katten zit houding zeg maar Knipoog. Op een gegeven moment ging steeds zijn rechter vliesje voor zijn oog en hij hield zijn koppie schuin. We hebben hem toen even in de gaten gehouden, maar na verloop van tijd ging het steeds beter en met een uurtje liep hij alweer als vanouds door het huis te spoken en te "schreeuwen". Vervolgens is er een hele tijd niets aan de hand geweest, tot vanmorgen.
Ik ging om half 7 mijn bed uit en liep direct door naar beneden, zodra meneer ons hoort staat hij al te miauwen bij de kamerdeur (hij slaapt in de huiskamer ivm zijn geschreeuw). Vanmorgen was dit echter niet het geval, toen ik de kamerdeur open deed stond hij een beetje verdwaasd (zo leek het in het donker). Dus ik heb hem opgetild en meegenomen naar boven. Daar ging hij eigenlijk weer een beetje vreemd om zich heen zitten kijken en weer zag ik het vliesje voor een kwart voor zijn ogen zitten. Onze kat miauwt best veel en vanmorgen zag ik ook aan hem dat hij wou miauwen (zijn bekje ging iets open) maar er kwam geen geluid uit. Vervolgens zei ik tegen hem "wil je eten", iets wat ik normaal niet hoef te zeggen want dan schreeuwt ie het hele huis bij elkaar, maar ook nu kwam er geen geluid uit (zijn staart ging overigens wel goed heen en weer Haha!). Toen ik me aangekleed had zat hij bij de deur van de computerkamer en toen kwam er zowaar ineens geluid uit, maar dat was ook de enige keer vanmorgen. Zelfs toen ik zijn eten aan het indoen was, was hij voor zijn doen rustig.

Ik heb nu een briefje op tafel gelegd voor mijn vriend met het verzoek even naar zijn gedrag te kijken. Is hij weer de oude dan ben ik blij natuurlijk, maar als hij nog steeds zo vreemd doet zit ik erover te denken de DA eens te bellen.
Maar nu mijn vraag: heeft iemand enig idee wat hij zou kunnen hebben? Zelf zat ik aan een epileptische aanval te denken oid.
Ik hoop dat iemand enig idee heeft.

mams

Re: Kat heeft rare aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:48

2e keer in korte tijd, is wel een beetje vreemd. Ik zou eigenlijk niet wachten en vandaag toch even naar de DA gaan.
Beter een keer voor niets naar de DA, tenminste dat is mijn mening Bloos

Onze kat is 11 jaar en heeft 2x een hersenbloeding gehad, ze heeft een hartprobleempje en een gedeeltelijk verlamde staart sinds kort, geen flauw idee trouwens hoe ze dat nou weer voor elkaar heeft gekregen.

Over die hersenbloeding trouwens, onze kat gedroeg zich ook een beetje vreemd toen, rondjes draaien, verward, geen geluid kunnen uitbrengen, alleen stonden haar pupillen heel wijd.
Mss toch niet onverstandig om even de DA te laten kijken.

Succes met je poezebeest Ach gut

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:52

zou het niet kunnen dat hij een soort van epilepsie heeft? Mijn collega heeft epilepsie en haar labrador ook sinds kort. Zij heeft aanvallen waarbij ze gewoon een paar minuutjes "afwezig" en merk je verder weinig aan haar. Idem voor haar hond.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:17

Het lijkt mij in iedergeval verstandig om naar de dierenarts te gaan en bloed te laten onderzoeken.
Dit klinkt idd als een soort van epilepsie of een attac, al lijkt ze me daar wat jong voor, maar het kan.

Ik zou echt even naar de dierenarts gaan. Wij kunnen met de beste wil van de wereld niet door de computer heen vertellen wat het nou precies is.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:19

dierenarts!!!!!!!