hamster deed erg raar dacht dat hij dood ging... Iemand enig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

hamster deed erg raar dacht dat hij dood ging... Iemand enig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 13:50

Gister avond voor ik ging slapen gaf ik mijn hamster nog even wat drinken. Hij heeft een anti rommelkooi en de drinkvles kan in dat soort huisje. Hij duwt altijd de drinkfles uit dat ronde gaatje waar je hem in moet doen en sleept hem dan in zijn huisje. Dus ik kwam er gister weer achter en deed zijn drinkfles weer goed. Toen kwam hij uit zijn huisje heel erg raar... hij liep heel raar en wankelde steeds.
Hij ging midden in zijn kooi zitten. Toen ik hem wilde aanrake deed hij zijn pootje omhoog in viel ineens om en bleef zo heel raar liggen. Ik dacht oowwwn nee hij is dood. Dus ik riep nog even mijn ouders die al op bed lagen.
Papa kwam kijken en zei ja esmee hijs dood. Je zag hem namelijk niet ademen. Maar ik raakte hem weer aan om nog even te kijken of hij echt dood was. Ging zijn hoofdje mega zielig omhoog en ging weer neer. Hij voelde ook koud aan.
Toen zei ik tegen mijn vader die bij mij even bleef dat ik even wat pap ging maken voor hem (gewoon brinta met wat melk wat hij zo lekker vind). Dat wilde ik hem geven toen riep mijn vader esmee stop maar het is telaat... maar ik had de pap al klaar en liep ermee naar zijn kooi.
Hij deed toen papa riep dat hij dood was weer heel raar en viel weer neer. daarom dacht mijn vader dat hij dood was. Mar weer toen ik hem aanraakte bewoog hij heel raar. Toen had ik hem toch de pap voorgezet en hij begon er wat van te likken. normaal zou hij meteen eten.
Ik had de hele nacht niet geslapen. En had na het omkleden (van mijn gewone kleren in mijn pyama en na het tandenpoetsen) nog even gekeken. En hij was een beetje aan het eten.

Vanochtend durfde ik bijna niet te kijken. Maar.... Hij leefde nog. HIj was niet helemaal in orde want zijn oortjes zaten nog wel wat naar achter en liep nog wat moeizaam. Maar was wel al weer veel beter.
Toen had ik voor hem een heel grote kooi klaar gemaakt. (van mijn andere hamster die 2 weken terug was overleden) dus zaagsel enzo ingedaan. Zo had hij ook wat meer loopruimte als in die kleine anti rommelkooi.
Hij was erg nieuwschierig en ik had hem ook nog zn kracker gegeven die hij altijd zo lekker vind.
(de rat is daar ook altijd dol op)
Hij ging ermee slepen en heerlijk knagen. Hij leek erngens meer last van te hebben.
N8u ben ik nog op school en weet niet hoe het nu met hem is maar ik denk wel dat het goed gaat met hem. Maar wat hij nu heeft gehad?
T lijkt wel of er een wonder was gebeurt ik dacht gister echt dat hij dood ging. Als je hem daar zag liggen een klein hoopje zieliigheid. Hij lag er echtbij van het is gedaan met mij. Echt zo zielig ik had ook de hele nacht wakker gelegen en heb er niet van kunnen slapen.
Ik was vanochtend dus ook zeer verrast dat hij nog leefde en er weer zo goed uit zag. Niet zoals altijd maar als je wist hoe hij er vancht uit zag en nu... zou je zelf ook niet snappen dat hij nog leeft.
Ik ben er erg blij mee.. Moest mij verhaal even kwijt.
Heeft iemand een idee wat er met hem aan de hand was?
De dag ervoor had hij namelijk nog nergens last van...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: hamster deed erg raar dacht dat hij dood ging... Iemand enig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:01

Wat is het voor hamster en hoe oud is tie? Hier werd namelijk gedacht aan een hersentumor of een hersenafwijking. Heeft tie al vaker raar gedrag vertoond? Kan ook nog een hersenbloeding zijn.
Sterkte ermee.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:04

Hersentumor of bloeding denk ik... arm beesje

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:05

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:06

hersenbloeding of epilepsie?? draait hij ook rondjes? zie je vaak bij tia's dat zijn tijdelijke herseninfarcten die trekken later weer bij....
hoe is de temperatuur in de kamer waar hij staat. misschien kou??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:08

Ik zit ook te denken aan hersenbloeding. Hoe oud is ie?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:08

Ach gossie...wat naar.Ik denk inderdaad dat het is wat sheela al zei. Een hamster wordt ook niet zo oud een jaar of 2 a 3, maar dat maakt het natuurlijk niet makkelijker als ze ziek worden of dood gaan. Ik hoop dat je er nog even plezier van mag hebben, anders heel veel sterkte meid!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 07:56

hij is 1,5 jaar. En nu lijkt hij weer helemaal gezond.
Hij draaide geen rondjes en epileptie weet ik niet dan zou ik het vaker moeten zien. Maar bij epileptie zin vaak de vertoningen anders. Maar ik weet wel dat ik zo erg geschrokken was.
Gister was hij weer gewoon vrolijk aan het doen in zijn kooi niets meer aan de hand.. Maarik houd hem nog wel in de gaten. Meestal als ze een hersenbloeding hebben, raken ze een deel verlamd maar daar heeft hij geen last van.
Mijn aller eerse hamster is ook dood gegaan aan een hersentumor die was pas een half jaartje oud. Maar die had al 2 dagen dat hij raar deed en toen zijn we toch maar na de D.A. gegaan.

Ow trouwens ik heb een syrische hamster zie profiel. James die met dat bruinige.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:42

Mooi kleurtje, moet je zuinig op zijn, komt niet zoveel voor Tong uitsteken

Inderdaad goed in de gaten houden, er zitten ook wat dierenartsen op bokt en eventueel op het hamsterforum. Op het HF kan je bijvoorbeeld Knorretje pb-en, die weet veel van hamsters en is da in opleiding Tong uitsteken Die kan je vaak wel veel meer vertellen Ja

Veel succes met je hammie!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 13:25

owkee dankjewel BrittKitt:)
Ik zal het toch nog eerst in de gaten houden:) maar tot nu toe gaat het weer goed gelukkig

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:22

Gelukkig maar...1 1/2 is nog wel heel jong.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 17:30

mijn andere is 2 en 4 maanden geworden en is 2 weken geleden dood gegaan gewoon hard stilstand is vredig in zijn slaapje overleden. Nooit echt verwacht t was me echt een sgatje. Ik had hem al vanaf dat hij zn 4 weken was ofzo. Hij zat altijd op je te wachten dus had daar al verdriet over en toen kwam dit. Maar gelukkig leeft James nog:)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:08

1.5 is niet jong meer voor hamsters tegenwoordig aerdenhout1, was het maar zo mooi Lachen
Hamsters worden tussen de 1.5 en de 2.5 jaar oud en dan zijn ze echt al bejaard..
Bij mij zijn ook 3 hamsters in de afgelopen twee maanden overleden, gelukkig wel omdat ze ziek waren of oud en niet zonder reden. Maar nu heb ik er nog maar eentje Nagelbijten / Gniffelen Erg stil in huis moet ik zeggen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:17

En waarom is dat tegenwoordig de normale leeftijd dat ze dood gaan Verward
Dan willen we uitleg ook he Tong uitsteken

Mijn vorige hamster is ook met 2,5 ong. dood gegaan(rus. dwerghamster), en een vriendin van me, een vriendin daar van had een hamster en die was 4 geworden! Maarja, dat kun je natuurlijk vergelijken met een mens dat 100 ofzo wordt Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:53

Doorgefokt en vooral verkéérd doorgefokt Knipoog

*edit; koop daarom ook nooit een dier uit een dierenwinkel of van een broodfokker, zorg ervoor dat je de afstamming weet en dat je weet dat het geen inteelt is.
Ja, geloof het of niet, ook hamsters hebben stambomen Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 20:21

ja deze is uit de dierenwinkel maar mijn 2 broertjes die inmiddels dood zijn waren van school gewoon netjes gefokt. We hadden daar ook een aatnal dieren en dus ook een keer een nestje in de zoveel tijd. Gingo heeft de 2,4 gehaald.
Maarja james waar het over gaat/ging want hij is nu weer goed... Is van de dierenwinkel ik kon hem niet laten zitten was te leuk. Was niet eens van plan er een te kopen. Stiekem me vader overgehaald whah.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:04

Hihi daarom ben ik ook tegen dierenwinkels die dieren verkopen Haha!
Impulsieve aankopen!

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:08

De meeste mensen weten het niet maar ook hamsters houden een winterrust dit is anders als een wintersslaap, dan word zijn lichaamstemperatuur erg laag en komt af en toe nog naar buiten om wat te eten. Sommige mensen gooien hun hamster zelfs weg aangezien ze dan denken dat het arme beestje dood is. Dit kan ook het geval zijn bij jou hamster het word nu kouder buiten en het word eerder donker. Ik zou je hier niet er ongerust over maken. En ik kan je verzekeren dat ik dit niet zomaar zeg maar dat ik dit op school leer aangezien ik dierenverzorging studeer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:38

Ehm, tamme hamsters horen absoluut niet in winterslaap te gaan dan gaan ze dood. Ze zijn hier niet meer op gemaakt en komen daar vaak echt heel uit ofzo. Onder de 15 graden of bij een lage lichthoeveelheid zullen ze sneller in winterslaap gaan inderdaad. En je moet je daar dus wél ongerust over maken Lachen
En nou ga ik even iets banketstaaf zeggen, maar op dierverzorging leer je ontzettend slechte dingen mbt knaagdieren...

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:41

BrittKitt schreef:
Ehm, tamme hamsters horen absoluut niet in winterslaap te gaan dan gaan ze dood. Ze zijn hier niet meer op gemaakt en komen daar vaak echt heel uit ofzo. Onder de 15 graden of bij een lage lichthoeveelheid zullen ze sneller in winterslaap gaan inderdaad. En je moet je daar dus wél ongerust over maken Lachen
En nou ga ik even iets banketstaaf zeggen, maar op dierverzorging leer je ontzettend slechte dingen mbt knaagdieren...

sorry hoor maar waar heb jij dat dan wel gelezen?? Het ligt er idd aan waar je je hamster hebt staan, maar als een hamster voelt dat het kouder word gaat hij idd in winterslaap. En idd op veel opleidingen van Dierenverzorging leer je slechte dingen daarom heb ik ook voor een kleine locatie gekozen waar je geen nummertje bent en ze wel de tijd hebben om serieus op dingen in te gaan. Dus ik heb alle vertrouwe in mijn school en daarbij ook wat ze me leren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:59

Nah heb ik niet persé gelezen in boekjes oid, maar ik weet toch wel het een en ander over hamsters en heb genoeg ervaringen meegemaakt met winterslaap van syrtjes Lachen
Dan zou je dus moeten weten dat de hamsters van tegenwoordig te ver zijn doorgefokt om nog goed tegen winterslaap te kunnen. Ze weten zeg maar niet meer hoe het moet en vergeten daarbij om een hoop voorbereidingen te treffen.
Het is niet voor niets dat iedereen zn hamster zodra deze in winterslaap dreigt te gaan meteen wakker maakt en er voor zorgt dat het voldoende warm is in de kamer, echt niet alleen omdat je dan door de winter heen ook nog kan genieten van je hamster Tong uitsteken

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:54

Oke, idd maar zoals ik al zei ligt het er ook aan waar je je hamster hebt staan bijv. in de schuur zou de hamster wel in slaap gaan aangezien de temperatuur daar flink daalt. Ik wil nu absoluut niet de wijste zijn hoor, maar zo heb ik dit geleerd en wil ik ook met dit meisje delen dat dit ook kan zijn.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 14:20

mijn hamster ws niet in winterslaap hoor.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:28

Winterslaap komt echt nog wel voor Knipoog
Dat is gewoon hun instinct, ze bijten toch ook nog als je je hand opeens boven hun houdt of ze vluchten ervoor, terwijl dat ook al erg lang niet meer hoeft? Lachen

Hij is nu dus weer helemaal in orde begrijp ik? Gellukig maar Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:54

Wat een onzin Tong uitsteken
Hamsters hebben wel instinct maar niet meer voor winterslaap. Bang zijn voor een enorme schaduw die boven je hangt lijkt mij niks te maken hebben met instinct, daar hoort een hamster nog steeds bang voor te zijn Lachen