Ik heb een paar vragen over de voeding van mijn honden.
Ik heb een 5 jarige Rottweiler van 50 kilo die nu precies op het goede gewicht zit en een 7 jarige Labrador/Herder kruising van 30 kilo waar wel een kilo of 5 van af mag.
Het probleem is dat ik die kilo's er niet van af krijg, hij krijgt nu dagelijks 200 gram Pedigree adult lam en groente en 1 blokje biofood zalmoliebonbon en 's avonds krijgt hij een dentastick.
De zalmbonbon krijgt hij omdat hij anders een schilferige huid heeft. Ook heeft hij wat sneller last van verstopte anaal klieren.
Spelen en rennen vind hij leuk en doet hij regelmatig.
de Rottweiler krijgt 300 gram Pedigree adult lam en groenten en 2 blokje biofood zalmolie en 1 dentastick. Ook hij krijgt een schilferige huid als hij geen zalmbonbon krijgt. Hij speelt wat minder en is wat rustiger maar zit op goed gewicht.
Ze krijgen het voer allebei verdeeld over 2x per dag, 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds. Snacks en koekjes krijgen ze zeer zelden.
Ze krijgen allebei veel minder dan er op de zak voer als aanbevolen staat dit is nl voor en hond van 15 kilo 250 gram, 30 kilo 430 gram, 40 kilo 530 gram en een hond van 60 kilo 720 gram brokken.
Ik heb dus het gevoel dat ze doordat ze maar zo weinig voer binnenkrijgen ze ook te weinig vitaminen binnenkrijgen en de halve dag met honger rond lopen.Ikgeef ze hierdoor ook een multi vitaminen supplement.
Ik betaal zo'n 30 euro voor 1 zak voer van 15 kilo.
Mijn vraag is dus eigenlijk welk voer denkt u dat ik het best aan mijn honden kan geven wat niet al teveel duurder is als wat ik nu betaal. Wel wil ik aan allebei de honden hetzelfde voer geven en het moet niet moeilijk te bereiden zijn.
Wie kan mij hier goed advies over geven?