Hondenvoeding advies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess

Hondenvoeding advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 09:47

Ik heb een paar vragen over de voeding van mijn honden.
Ik heb een 5 jarige Rottweiler van 50 kilo die nu precies op het goede gewicht zit en een 7 jarige Labrador/Herder kruising van 30 kilo waar wel een kilo of 5 van af mag.
Het probleem is dat ik die kilo's er niet van af krijg, hij krijgt nu dagelijks 200 gram Pedigree adult lam en groente en 1 blokje biofood zalmoliebonbon en 's avonds krijgt hij een dentastick.
De zalmbonbon krijgt hij omdat hij anders een schilferige huid heeft. Ook heeft hij wat sneller last van verstopte anaal klieren.
Spelen en rennen vind hij leuk en doet hij regelmatig.
de Rottweiler krijgt 300 gram Pedigree adult lam en groenten en 2 blokje biofood zalmolie en 1 dentastick. Ook hij krijgt een schilferige huid als hij geen zalmbonbon krijgt. Hij speelt wat minder en is wat rustiger maar zit op goed gewicht.
Ze krijgen het voer allebei verdeeld over 2x per dag, 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds. Snacks en koekjes krijgen ze zeer zelden.
Ze krijgen allebei veel minder dan er op de zak voer als aanbevolen staat dit is nl voor en hond van 15 kilo 250 gram, 30 kilo 430 gram, 40 kilo 530 gram en een hond van 60 kilo 720 gram brokken.
Ik heb dus het gevoel dat ze doordat ze maar zo weinig voer binnenkrijgen ze ook te weinig vitaminen binnenkrijgen en de halve dag met honger rond lopen.Ikgeef ze hierdoor ook een multi vitaminen supplement.
Ik betaal zo'n 30 euro voor 1 zak voer van 15 kilo.

Mijn vraag is dus eigenlijk welk voer denkt u dat ik het best aan mijn honden kan geven wat niet al teveel duurder is als wat ik nu betaal. Wel wil ik aan allebei de honden hetzelfde voer geven en het moet niet moeilijk te bereiden zijn.
Wie kan mij hier goed advies over geven?

superrizzo

Re: Hondenvoeding advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:56

je kunt science plan van hill's proberen dat is goed ook voor de huid vacht en tegen voedselallergie.
dt kost voor een zak van 3 kilo ongeveer 18 euro dit is wel wat duurder maar een super goed merk ik heb de zak er even bij gepakt de hond van 50 kilo mag 1 kg hebben en de andere 325 gram maar hier heb je ook blik voer van dat kun je dus ook erbij geven dat zullen ze lekkerder vinden dan brokken en dus ook meer van eten kun je bijvoorbeel zeggen s'morgens droogvoer sávond blik

(je hebt ze ook ik zakken met meer kilo's zijn ook wat voordeliger als elke keer een zak van 3 kilo )

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:05

pedigree is geen premium merk van hondenvoer, dat wil zeggen dat ze meer bewaarmiddelen en meer afval van vlees bevatten dan de hoogwaardige premium merken zoals Hills en Royal Canin. Kijk maar eens even op de ingrediënten van die dentasticks = bijproducten en dus afval. Ik raad je aan om langzaam naar zo'n merk over te stappen.

Luilak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:26

Sowieso de Pedigree de deur uit en overstappen op een premiummerk, of beter nog, vers vlees (Rodi, Prins, CB). Is in aanschaf wat duurder, maar uiteindelijk betaald het zichzelf terug omdat je minder ervan voert, en zelfs minder naar de DA hoeft want de honden blijven veel gezonder. De zalmblokjesdingetjes kun je dan ook de deur uit doen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:56

Pedrigree is één van de goedkopere merken en helaas geldt: alle waar naar z'n geld. De kwaliteit van de duurdere brokken is al om te huilen, dus laat staan die van zo'n goedkoop merk. Ik denk dus niet dat je voor hetzelfde geld een betere oplossing zal gaan vinden. Maar zoals al werd gezegd: de extra kosten verdienen zichzelf vaak terug.
Ik zou voor KVV of een andere manier van vers voeren gaan.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:13

Ik zou gewoon even naar de DA gaan voor een juist voedingsadvies.

tasjee_bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:15

wat wij altijd deden met onze herder als ze te dik werd, was een paar dagen gewoon bonen uit blik voeren.
En het hielp super!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:19

Ja maar dat is een tijdelijke oplosing.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:31

toen onze hond te dik was kreeg ze sperzie bonen uit blik, met verse pens.
helpt goed. net zo lang vol houden tot je hond op het juiste gewicht is.
wordt die daarna weer te dik kan je een deel van het voer vervangen door sperzie bonen
als het voer je goed bevalt hoef je niet over te stappen op ander voer.
in Pedrigree zit veel zout. en veel honden worden daar wat dikker van is mijn ervaaring
voor de vacht kan je het inderdaad het beste lam/rijst voeren.
als je over wil stappen op ander voer moet je dat heel geleidelijk doen.

zijn jou honden gecasteerd en zijn het reuen of teven.
een labrador heeft de aanleg op sneller dik te worden daar kan het ook aan liggen.

ik geef zelf hill`s aan de honden dit bevalt me goed.
het is wel duur maar het zker waard.