vraagje voor de terrarium mensen onder ons.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikysammy

vraagje voor de terrarium mensen onder ons.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 22:03

Hallo allemaal,

Bij deze een vraag voor de terrarium mensen onder ons.

Ik heb op dit moment 2 kleine geelwand schildpadjes in mijn oude aquarium zitten.
Het aquarium is 30x30x60. nu wil ik graag over stappen op een groter aquarium, voordat ze te klein komen te zitten.

In mijn aquarium zitten ook nog wat guppy's, tetra's en algeneters, dit gaat prima samen.

Nu wil ik dus een nieuw aquarium/ terrarium en mijn vraag is dus..

Wat voor verblijf hebben jullie voor je schildpadjes?

Hebben jullie er ook nog andere dieren bij?

Als het landgedeelte ook groot genoeg is (met bijvoorbeeld zwemwater voor de turtles eronderdoor) kan je er dan ook nog ander dieren bij hebben, zoals agamen, kameleons of ander dieren?

Ik zou erg graag een kameleon erbij willen, maar weet niet of deze ook in een bak met waterpartij zouden kunnen (het landgedeelte zou dan ook de hoogte in gaan).

Wie weet of iemand mij hierbij verder kan helpen en/of informeren?
Ik heb al op internet gesurfd, maar kan niet echt iets vinden over combinaties met andere dieren.

groetjes Maaike

silenmaup

Re: vraagje voor de terrarium mensen onder ons.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:18

hoi,

ik zou iig een grotere bak kopen ja
in ieder geval breder. zeker als je een land/water gedeelte hebt
je kan baardagamen,leguanen en andere boomreptielen erbij zette. maar dan moet je wel echt een grote en geschikte bak hebben om tezorgen dat ze allemaal hun eigen terratoriumpje blijven houden en vooral veel schuilplaatsen en takken aanbieden. zeker als er meerdere diersoorten in zitten
kameleon durf ik niet tezeggen. ik heb die combimatie niet gezien tenminste
vergeet de uv lampen niet

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:47

Mijn schildpadden zitten in de vijver buiten met een hoop grote vissen van zo'n 40 cm.
Als het buiten gaat vriezen zitten ze boven in bad.

Persoonlijk zou ik NOOIT schildpadden in een aquarium met vissen houden, ten eerste omdat schildpadden geen vegetariers zijn en vissen dus heel lekker zijn, ten tweede omdat schildpadden de grootste watervervuilers zijn die er in een aquarium kunnen rondzwemmen en vissen van schoon water houden en ten derde omdat de vissen die jij op noemt behalve de guppen in verwarmt water horen te zitten en schildpadden niet per se.

Kameleon/schildpad zou niet mijn eerste keus zijn, kameleons kunnen niet zo goed zwemmen als ze te water geraken...

Misschien dat schildpadden met wateragamen wel goed gaan. Het moet mogelijk zijn mits de bak maar groot genoeg is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:53

Baardagamen en leguanen zou ik er ook niet bijzetten, die houden meer van een woestijn/steppeklimaat. En de bak die jij voor ogen hebt heeft een hogere luchtvochtigheid.

Salamanders worden opgegeten, kikkers wss ook. Informeer anders eens bij een gerenommeerde zaak of het überhaupt mogelijk is om er dieren bij te zetten, aangezien dat schildpadden alleseters zijn.... Het zou erg zonde zijn als je een dure (vb) kameleon koopt en hij is na twee dagen verdwenen.... Vingers aflikken

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 09:20

ok bedankt voor de info allemaal, als er nog meer meningen en ideeen zijn hoor ik het graag!

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 09:21

oh ja, mijn turtles laten mijn vissen trouwens met rust, ze zitten lekker in warm water, en het enige wat ze wel slopen zijn mn waterplantjes! Haha! dus ben ik over gestapt op een combi tussen nep en echt, zodat ze lekker wat te doen hebben en het er toch netjes uit blijft zien! Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:23

Kameleon niet doen! Zijn zeer terretoriaal!!! Bovendien zijn kameleons niet geschikt voor het klimaat wat jij in je bak hebt dan ik heb zelf een kameleon een calyptratus en die duld helemaal niks wat levend is in zijn buurt behalve krekels dan. Die schildpadden zijn alles eters dus ja daar neem je ook risico...

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 09:32

ok dan, dankjewel!
Als ik een soort flat maak, dus schildpadden oner in een bak en kameleon erboven in een bak, is dat wel mogelijk? Dus gescheiden...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:10

Een flat? Mmm ja kweet niet hoor. Je moet wel een goed klimaat voor die kameleon heben en die zal heel anders wezen als klimaat van de shildpadden.

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 11:57

ok, dankje wel, ik ga maar eens wat ececlopedieen doorneuzen op zoek naar leefklimaten van wat dieren.

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 22:12

niemand nog iedeeen of suggesties?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:57

Ferplast heeft mooie schildpaddenbakken, zoals deze: Afbeelding
Verder zou ik er niet zo snel een reptiel bij zetten. Leuk dat het met je vissen wel goed gaat, met een flink filter kan dat prima!

Wat jij voor ogen hebt is wel heel gaaf maar dan zou je het wel zelf moeten maken denk ik. Volgens mij bestaat er niet zoiets!

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 13:53

ok, dankjewel voor de suggesties!
Ik denk dat ik oom maar zelf een bak ga fabirceren of een bestaande bak met een eigen eiland.
Of ik er nog een ander dier bij zet ben ik nog niet uit,
Maar in elk geval bedankt voor de tips!